Ázsiában terjeszkedne az AB InBev
A világ legnagyobb sörös cége, a Budweisert birtokló Anheuser-Busch InBev az ázsiai piacokon akar többséget szerezni, azonban jelenleg a helyi sörfőzdék uralják a hazai piacot – írja a CNBC nyomán az origo.
Miután múlt héten a cég részvényeit bevezették a hongkongi tőzsdére, az AB InBev elmondta jelenleg az ázsiai terjeszkedésre koncentrálnak. Az egész világon fogyasztott sörmárkák mintegy felét – például a Heinekent, a Carlsberget, valamint a Stella Artois-t – az AB InBev gyártja.
Azonban Kínában – ahol a prémium sörök igen népszerűek – az AB InBev italai csupán a harmadik helyen állnak, és a sörpiac 16 százalékát fedik le. Ugyanakkor Délkelet-Ázsiában az első tíz sörgyártó közé sem fért be.
A helyi gyártók rendkívül erős ellenőrzik a regionális piacot” – nyilatkozta Hao Hong, Bank of Communications International főstratégája. Elemzők utaltak arra is, hogy más nagy sörgyárak már vásároltak fel kisebb cégeket az ázsiai régióban, és ez lehet az AB InBev egyik stratégiája is.
Ugyanakkor, míg a kínai sörgyártók erőteljesek a regionális részvénypiacon, addig ez a piaci részleg rendkívül széttagolt – tette hozzá a szakértő.
Az eladásokat tekintve Kína a világ legnagyobb sörpiaca. A Reuters szerint a
China Resources Beernek több mint 25 százalékos piaci részesedése van az országban,és az eladások alapján a Hó sör az egyik legkelendőbb sör a világon.
Piaci érték alapján ez a társaság a legnagyobb helyi sörfőzde, amelyet a Tsingtao, és a Chongqing sörgyár követ – olvasható ki a Refinitiv elemzőcég adataiból.
Tavaly a Heineken 40 százalékos részesedést vásárolt a China Resources Beer sörgyárban.
Ugyanakkor az Euromonitor szerint Kínában a sörfogyasztás 2023-ra várhatóan csaknem egymilliárd liter lesz, mivel közben sok fogyasztó más alkoholos italokra vált. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >