Ázsiában terjeszkedne az AB InBev
A világ legnagyobb sörös cége, a Budweisert birtokló Anheuser-Busch InBev az ázsiai piacokon akar többséget szerezni, azonban jelenleg a helyi sörfőzdék uralják a hazai piacot – írja a CNBC nyomán az origo.
Miután múlt héten a cég részvényeit bevezették a hongkongi tőzsdére, az AB InBev elmondta jelenleg az ázsiai terjeszkedésre koncentrálnak. Az egész világon fogyasztott sörmárkák mintegy felét – például a Heinekent, a Carlsberget, valamint a Stella Artois-t – az AB InBev gyártja.
Azonban Kínában – ahol a prémium sörök igen népszerűek – az AB InBev italai csupán a harmadik helyen állnak, és a sörpiac 16 százalékát fedik le. Ugyanakkor Délkelet-Ázsiában az első tíz sörgyártó közé sem fért be.
A helyi gyártók rendkívül erős ellenőrzik a regionális piacot” – nyilatkozta Hao Hong, Bank of Communications International főstratégája. Elemzők utaltak arra is, hogy más nagy sörgyárak már vásároltak fel kisebb cégeket az ázsiai régióban, és ez lehet az AB InBev egyik stratégiája is.
Ugyanakkor, míg a kínai sörgyártók erőteljesek a regionális részvénypiacon, addig ez a piaci részleg rendkívül széttagolt – tette hozzá a szakértő.
Az eladásokat tekintve Kína a világ legnagyobb sörpiaca. A Reuters szerint a
China Resources Beernek több mint 25 százalékos piaci részesedése van az országban,és az eladások alapján a Hó sör az egyik legkelendőbb sör a világon.
Piaci érték alapján ez a társaság a legnagyobb helyi sörfőzde, amelyet a Tsingtao, és a Chongqing sörgyár követ – olvasható ki a Refinitiv elemzőcég adataiból.
Tavaly a Heineken 40 százalékos részesedést vásárolt a China Resources Beer sörgyárban.
Ugyanakkor az Euromonitor szerint Kínában a sörfogyasztás 2023-ra várhatóan csaknem egymilliárd liter lesz, mivel közben sok fogyasztó más alkoholos italokra vált. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos kutatás: kiderült, hogy erre vágynak a magyar anyák
Egy anyák napja apropójából készült országos reprezentatív kutatás szerint tízből…
Tovább olvasom >Visit Hungary: mintegy hétszázezren pihentek Magyarországon a tavaszi szünetben
Húsvét után sem enyhült az utazási kedv, így az áprilisi…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >