Ázsiában terjeszkedne az AB InBev
A világ legnagyobb sörös cége, a Budweisert birtokló Anheuser-Busch InBev az ázsiai piacokon akar többséget szerezni, azonban jelenleg a helyi sörfőzdék uralják a hazai piacot – írja a CNBC nyomán az origo.
Miután múlt héten a cég részvényeit bevezették a hongkongi tőzsdére, az AB InBev elmondta jelenleg az ázsiai terjeszkedésre koncentrálnak. Az egész világon fogyasztott sörmárkák mintegy felét – például a Heinekent, a Carlsberget, valamint a Stella Artois-t – az AB InBev gyártja.
Azonban Kínában – ahol a prémium sörök igen népszerűek – az AB InBev italai csupán a harmadik helyen állnak, és a sörpiac 16 százalékát fedik le. Ugyanakkor Délkelet-Ázsiában az első tíz sörgyártó közé sem fért be.
A helyi gyártók rendkívül erős ellenőrzik a regionális piacot” – nyilatkozta Hao Hong, Bank of Communications International főstratégája. Elemzők utaltak arra is, hogy más nagy sörgyárak már vásároltak fel kisebb cégeket az ázsiai régióban, és ez lehet az AB InBev egyik stratégiája is.
Ugyanakkor, míg a kínai sörgyártók erőteljesek a regionális részvénypiacon, addig ez a piaci részleg rendkívül széttagolt – tette hozzá a szakértő.
Az eladásokat tekintve Kína a világ legnagyobb sörpiaca. A Reuters szerint a
China Resources Beernek több mint 25 százalékos piaci részesedése van az országban,és az eladások alapján a Hó sör az egyik legkelendőbb sör a világon.
Piaci érték alapján ez a társaság a legnagyobb helyi sörfőzde, amelyet a Tsingtao, és a Chongqing sörgyár követ – olvasható ki a Refinitiv elemzőcég adataiból.
Tavaly a Heineken 40 százalékos részesedést vásárolt a China Resources Beer sörgyárban.
Ugyanakkor az Euromonitor szerint Kínában a sörfogyasztás 2023-ra várhatóan csaknem egymilliárd liter lesz, mivel közben sok fogyasztó más alkoholos italokra vált. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >