Ázsiában terjeszkedne az AB InBev
A világ legnagyobb sörös cége, a Budweisert birtokló Anheuser-Busch InBev az ázsiai piacokon akar többséget szerezni, azonban jelenleg a helyi sörfőzdék uralják a hazai piacot – írja a CNBC nyomán az origo.
Miután múlt héten a cég részvényeit bevezették a hongkongi tőzsdére, az AB InBev elmondta jelenleg az ázsiai terjeszkedésre koncentrálnak. Az egész világon fogyasztott sörmárkák mintegy felét – például a Heinekent, a Carlsberget, valamint a Stella Artois-t – az AB InBev gyártja.
Azonban Kínában – ahol a prémium sörök igen népszerűek – az AB InBev italai csupán a harmadik helyen állnak, és a sörpiac 16 százalékát fedik le. Ugyanakkor Délkelet-Ázsiában az első tíz sörgyártó közé sem fért be.
A helyi gyártók rendkívül erős ellenőrzik a regionális piacot” – nyilatkozta Hao Hong, Bank of Communications International főstratégája. Elemzők utaltak arra is, hogy más nagy sörgyárak már vásároltak fel kisebb cégeket az ázsiai régióban, és ez lehet az AB InBev egyik stratégiája is.
Ugyanakkor, míg a kínai sörgyártók erőteljesek a regionális részvénypiacon, addig ez a piaci részleg rendkívül széttagolt – tette hozzá a szakértő.
Az eladásokat tekintve Kína a világ legnagyobb sörpiaca. A Reuters szerint a
China Resources Beernek több mint 25 százalékos piaci részesedése van az országban,és az eladások alapján a Hó sör az egyik legkelendőbb sör a világon.
Piaci érték alapján ez a társaság a legnagyobb helyi sörfőzde, amelyet a Tsingtao, és a Chongqing sörgyár követ – olvasható ki a Refinitiv elemzőcég adataiból.
Tavaly a Heineken 40 százalékos részesedést vásárolt a China Resources Beer sörgyárban.
Ugyanakkor az Euromonitor szerint Kínában a sörfogyasztás 2023-ra várhatóan csaknem egymilliárd liter lesz, mivel közben sok fogyasztó más alkoholos italokra vált. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Akciós ír sörökkel ünnepli a Szent Patrik napot az Auchan
A mennyiség helyett a minőség felé mozdult el a hazai…
Tovább olvasom >Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >További cikkeink
Indul a gazdaságos kiszállítás a foodorán!
A foodora, hazánk vezető gyorskereskedelmi szolgáltatója tovább bővíti kiszállítási opcióit,…
Tovább olvasom >Vadonatúj audio termékkollekciót mutat be a MediaMarkt és Robbie William
A kollekció júliusban debütál, nem sokkal Robbie Williams világturnéjának európai…
Tovább olvasom >A tavasz az allergia időszaka is
A tavaszi napsütés sokak számára nem csak örömöt, hanem kellemetlenséget…
Tovább olvasom >