Ázsiában állhat először talpra a turizmus
Bár a Hongkong Szingapúr között tervezett karanténmentes utazás mégsem valósult meg november végén, szakértők mégis úgy látják, hogy Ázsia lehet a turizmus talpra állásának első állomása.
Az amerikai Booking Holdings leányvállalata, az Agoda által végzett felmérés alapján ezen a piacon fog a leggyorsabban helyreállni az utazás iparága. A régió országai nagyban függnek a turizmusból fakadó bevételektől, így egyértelmű érdekük, hogy mind a belföldi, mind a nemzetközi utazás gyorsan helyreálljon. E mellett több ázsiai országban sikeresen vették fel a harcot a vírus ellen, Tajvanon eddig 617 esetről tudnak és 200 napja egyetlen új fertőzés sem történt, Vietnámban összesen 1307 igazolt esetet tartanak számon, Thaiföldön pedig 3920-at.
Ezekben az országokban a belföldi turizmus jelenleg is működik, és többféle megoldási javaslattal is előálltak már a nemzetközi utazás újraindítására, mivel az utazási ágazatot igencsak érzékenyen érintette a koronavírus járvány. Több ország lezárta határait, a repülőjáratok többségét törölték, az utazási hajlandóság erősen visszaesett.
Néhány ország azóta úgynevezett utazási folyosó létrehozásával próbálkozik, tehát bizonyos országok között karanténmentesen lehetne utazni.
ILYEN MEGÁLLAPODÁS ÍRT ALÁ PÉLDÁUL HONGKONG ÉS SZINGAPÚR, AZONBAN A KÉT ORSZÁG KÖZTI ELSŐ JÁRAT INDULÁSÁT ELHALASZTOTTÁK KÉT HÉTTEL.
A régió legnagyobb gazdaságát, Indonéziát is is komolyan sújtotta a koronavírus-járvány. Indonéziában jelenleg közel félmillió a regisztrált fertőzöttek száma, ennek ellenére Joko Widodo indonéz elnök úgy gondolja, hogy a régiót újjá kell éleszteni. Ennek kulcsa pedig egészségügyi protokollokt és utazási folyosó létrehozása. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >Visit Hungary: világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar vidéket
Világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar…
Tovább olvasom >Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az MKIK
Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >