Az Yves Rocher és a nagy áruházláncok a legkedveltebb márkák Franciaországban
Az Yves Rocher kozmetikai cég és a nagy áruházláncok a legkedveltebb márkák Franciaországban, a sokáig népszerűnek számító nagy állami szolgáltató vállalatok és az autógyárak a lista végére szorultak – derül ki az Ifop közvélemény-kutatóintézet féléves felmérésből, amelyet pénteken tett közzé a Les Échos című vezető francia gazdasági napilap.
A legnépszerűbb harminc francia márka 15 éve rendszeresen elkészített listáján a legutóbbi, októberi felmérés óta hat pontot javított az Yves Rocher, amelynek imázsát a bio és a természetes értékek határozzák meg. Emellett a franciák kiválónak tartják a kozmetikai cég ár-érték arányát és azt, hogy egy olyan sikeres családi vállalkozásról van szó, amely a Made in Bretagne szlogennel egy világvállalat több évtizedes regionális, breton kötődését is hangsúlyozza.
Etika, vásárlóerő és munkahelyteremtés – elsősorban ezeket a szempontokat értékelték a franciák, amikor az Yves Rocher után a nagy áruházláncokat választották. Második helyen a Leclerc, harmadik helyen pedig az Intermarché szerepel, de az Auchannak is az előkelő hatodik hely, a Carrefournak pedig a 14. hely jutott. Az olcsónak számító áruházláncok népszerűsége egyértelműen a válságnak köszönhető, amelyek közül a vezető helyen szereplők tudatos kereskedelmi politikával harcolnak az áremelés ellen.
A Franciaországban sokáig legnépszerűbbnek számító állami szolgáltatók (GDF, EDF, France Télécom és La Poste) az idén az utolsók közé szorultak. A negyedik helyen szereplő Airbust és a hetedik Michelint leszámítva a nagy iparvállalatok is a lista alsó felébe kerültek, miután a francia ipari szektorral kapcsolatos hírek a sorozatos gyárbezárásoktól és a munkahelyek megszüntetéséről szólnak. A listát néhány hónap alatt a munkahelyi öngyilkosságok miatt 17 pontot vesztett Renault és a Total zárja. Alulról a harmadik helyre a másik nagy francia autógyár, a Peugeot került, amely a tavaly nyáron bejelentett leépítések árát fizeti meg a 28. hellyel.
A középmezőnyben végzett bankszektor imázsa egyébként összességében javult az elmúlt félévben, azon belül is a megtakarítási intézetek népszerűbbek: a Crédit Mutuel, a Caisse d,Épargne és a Banque Populaire is bekerült a legjobb tíz márka közé. A klasszikus bankok viszont a lista második felében szerepelnek: a Crédit Agricole a 18., a Le Crédit Lyonnais a 22., BNP Paribas a 23., a Société Générale pedig a 25. a sorban.
A reprezentatív felmérés február 13. és 15. között 965 nagykorú francia állampolgár megkérdezésével készült. A felmérésben résztvevőknek arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy az elmúlt hónapokban az egyes márkákról hallottak alapján nagyon jó, inkább jó, inkább rossz vagy pedig nagyon rossz imázsa van-e az adott cégnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >