Az Y- és a Z-generáció az RTD jegeskávé iránti kereslet növekedésének motorjai
A GlobalData friss adatai alapján a jegeskávé és kávéikülönlegességek iránti kereslet komoly fellendülésben, ami nagyrészt az Y- és a Z-generáció részéről jelentkező igényeknek köszönhető.
A jelentés szerint ez a csoport az on-the-go italokat részesíti előnyben, amelyek hozzáadott funkcionális előnyökkel, például azonnali koffeinlökettel segítik át őket a zsúfolt napi programjukon.
A Brit Kávészövetség kimutatása szerint naponta körülbelül kétmilliárd csésze kávé fogy világszerte.
Mivel a Z-generáció 2025-re várhatóan az OECD-országokban a munkaerő 27%-át teszi majd ki, növekvő vásárlóerejük várhatóan jelentős növekedést fog eredményezni a kávépiacon.
A GlobalData 2024. első negyedéves fogyasztásról szóló felmérésében a Z-generáció 31%-a és az Y-generáció 39%-a „nagyon/meglehetősen magasnak” nevezte a kávéra fordított költéseit, szemben a boomerek 25%-ával és az 1928 és 1945 között született néma generáció 18%-ával.
A Z- és az Y-generációt kiszolgáló vezető vendéglátóipari vállalatok is a hideg italok értékesítésének megugrásáról számoltak be.
2023-ban a Tim Hortons hideg italai a kanadai értékesítés 40%-át tették ki, szemben a négy évvel korábbi 30%-kal.
Hasonlóképpen, a Starbucks hideg italai 2023 harmadik negyedévében a cég amerikai eladásainak 75%-át adták, és a cold brew italok az egyik leggyorsabban növekvő alkoholmentes italkategória az étlapon.
A fogyasztók pandémia előtti rutinhoz való visszatérésével a kényelmes és koffeintartalmú italok iránti kereslet is növekszik a hosszabb munkaidő, illetve képzéseken való részvétel okán.
Emellett egyre népszerűbbek a cold brew és a jeges italok, valamint az egészségesebb alternatívák lágyabb ízük, alacsonyabb sav- és magasabb flavonoidtartalmuk miatt.
A jelentésben foglalt előrejelzések szerint mindezek a tényezők a jövőben hozzájárulnak majd a forró kávé és teaitalok iránti kereslet csökkenéséhez.
Az innovatív csomagolási lehetőségek, mint például az egyadagos instant kávé „kapszulák” és az új ízek, mint például a guarana, az acai bogyós gyümölcsök és a ginzeng, szintén növelik a jeges kávé vonzerejét a fogyasztók körében.
A kávémárkák a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatban az olyan közösségi médiaplatformokon lépnek, mint az Instagram, a YouTube és a TikTok, melyek segítségéval befolyásolják a kávéfogyasztási szokásokat és preferenciákat a közvetlen vásárlói elköteleződésen keresztül.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >Kávé helyett matcha? Egyre népszerűbb a zöld tea por az energialöketért
A reggeli kávé évtizedek óta a napindítás elengedhetetlen része sokak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >