Az üzletláncok versenyének fokozódásával két év óta először csökkennek az élelmiszerárak az Egyesült Királyságban
Szeptemberben közel két év óta először csökkentek az élelmiszerárak az Egyesült Királyságban a szupermarketek közötti verseny egyre intenzívebbé válásával.
A British Retail Consortium (BRC) legfrissebb adatai szerint az élelmiszerárak 0,1%-kal csökkentek az előző hónaphoz képest.
Helen Dickinson vezérigazgató szerint ez a „kiskereskedők között kiéleződő versenynek” tudható be, ami az éves élelmiszer-inflációt 10% alá csökkentette. Ez elmarad a háromhavi 11,4%-os átlagtól. Az élelmiszer-infláció immár az ötödik egymást követő hónapban lassul, aminek eredményeképpen 2022 augusztusa óta a legalacsonyabb szintre süllyedt.
A friss élelmiszerek inflációja szeptemberben 9,6%-ra, míg a hűtést nem igénylő élelmiszereké 10,4%-ra csökkent, és Dickinson szerint a tejtermékeket, margarint, halat és zöldségeket vásárló fogyasztók most „alacsonyabb árakat tapasztalhatnak a múlt hónaphoz képest”.
Az általános bolti árinfláció szintén mérséklődött az augusztusi 6,9%-ról szeptemberben 6,2%-ra.
Helen Dickinson elmondta:
– Arra számítunk, hogy az év hátralévő részében tovább csökken a bolti árak inflációja, bár ezt a tendenciát továbbra is számos tényező – a magas kamatlábak, a növekvő olajárak, a globális cukorhiány, valamint az ukrajnai háború okozta ellátásilánc-zavarok – veszélyezteti.
– A kiskereskedők továbbra is mindent megtesznek majd, hogy támogassák vásárlóikat és csökkentsék az árakat, különösen azért, mert a háztartásokat a magasabb energia- és jelzáloghitel-számlák szorongatják.
Kapcsolódó cikkeink
Itt az újabb kormányzati árszabályozás
A kormány a magas élelmiszer-inflációra hivatkozva újabb árszabályozó intézkedést vezetett…
Tovább olvasom >Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >