Az üzletláncok versenyének fokozódásával két év óta először csökkennek az élelmiszerárak az Egyesült Királyságban
Szeptemberben közel két év óta először csökkentek az élelmiszerárak az Egyesült Királyságban a szupermarketek közötti verseny egyre intenzívebbé válásával.
A British Retail Consortium (BRC) legfrissebb adatai szerint az élelmiszerárak 0,1%-kal csökkentek az előző hónaphoz képest.
Helen Dickinson vezérigazgató szerint ez a „kiskereskedők között kiéleződő versenynek” tudható be, ami az éves élelmiszer-inflációt 10% alá csökkentette. Ez elmarad a háromhavi 11,4%-os átlagtól. Az élelmiszer-infláció immár az ötödik egymást követő hónapban lassul, aminek eredményeképpen 2022 augusztusa óta a legalacsonyabb szintre süllyedt.
A friss élelmiszerek inflációja szeptemberben 9,6%-ra, míg a hűtést nem igénylő élelmiszereké 10,4%-ra csökkent, és Dickinson szerint a tejtermékeket, margarint, halat és zöldségeket vásárló fogyasztók most „alacsonyabb árakat tapasztalhatnak a múlt hónaphoz képest”.
Az általános bolti árinfláció szintén mérséklődött az augusztusi 6,9%-ról szeptemberben 6,2%-ra.
Helen Dickinson elmondta:
– Arra számítunk, hogy az év hátralévő részében tovább csökken a bolti árak inflációja, bár ezt a tendenciát továbbra is számos tényező – a magas kamatlábak, a növekvő olajárak, a globális cukorhiány, valamint az ukrajnai háború okozta ellátásilánc-zavarok – veszélyezteti.
– A kiskereskedők továbbra is mindent megtesznek majd, hogy támogassák vásárlóikat és csökkentsék az árakat, különösen azért, mert a háztartásokat a magasabb energia- és jelzáloghitel-számlák szorongatják.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >