Az üzletben elhelyezett reklámok befolyásolják a márkaválasztást

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 07. 03:33

A vásárlók többsége csak az üzletben dönti el, milyen márkát tesz a kosarába, az ötvenesekre például a termék-orientált reklámok hatnak – tudjuk meg a Miller Zell friss felméréséből.

 A Miller Zell amerikai áruházlánc-tanácsadócég 999 fogyasztót kérdezett online kérdőív formájában márciusban, röviddel azután, hogy hazatértek a bevásárlásból. Egyre több fogyasztó készít részletes bevásárlólistát, de a többség csak az üzletben dönti el, milyen márkát visz haza, ezért az üzletekben elhelyezett reklámoknak különleges szerepük van. Az eredményeket a cég „Hogyan fogjuk meg a fogyasztót vásárlás közben 2,3 másodpercben” című kiadványában publikálta. Úgy tűnik, a digitális hirdetések inkább a tervezett vásárlásokat befolyásolják, de a konkrét tervek nélkül shoppingoló vevőre nem hatnak. Megtudtuk azt is, hogy az árra fókuszáló hirdetések korfüggőek: az ötvenesek például jobban szeretik a termék-orientált reklámokat (93 százalék szerint „rendkívül fontos” a termékinfó, míg az ár-infó csak 86 százalék számára jelentős).

Kapcsolódó cikkeink