Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő középosztály egyre többet költ szabadidős utazásra. A Boston Consulting Group (BCG) friss felmérése szerint a jelenlegi évi 5000 milliárd dolláros globális költés 2040-re megháromszorozódhat, meghaladva a 15 ezer milliárd dollárt. Ennek ellenére az utazási irodák nem feltétlenül lesznek a fő haszonélvezői ennek a fejlődésnek – a feltörekvő országokban ugyanis már most is egyre többen fordulnak a mesterséges intelligenciához (AI) az utazások megszervezésében.
Kína, India, Vietnám és Szaúd-Arábia lakóinak több mint fele – Kínában 65 százalék – használ AI-alapú eszközöket vagy chatbotokat útitervek és foglalások készítésére. Ezek az országok egyre inkább túlszárnyalják a hagyományos turisztikai nagyhatalmakat, miközben az utazók demográfiája és igényei is radikálisan átalakulnak.
A trendek szerint az Y és Z generációs fiatalok uralják az utazási piacot, gyakrabban indulnak egyedül, és szívesen kombinálják az üzleti és szabadidős utakat – különösen az említett ázsiai országokban. A digitális kényelem, a mobiltelefonon keresztül elérhető szolgáltatások, valamint a személyre szabott élmények iránti igény meghatározóvá vált. A közösségi média és más utazók véleménye sokkal fontosabb tényezővé vált, mint a klasszikus reklámok.
Mindezek ellenére a BCG kutatása szerint az utazók 79–85 százaléka továbbra is fontosnak tartja az emberi kapcsolatot az utazásszervezés során – ez az ellentmondás lehetőséget hagy az alkalmazkodásra a hagyományos irodáknak is. A jövő nyitott: ha a környezet változik, a szereplők is változhatnak vele. Az utazás egyre személyesebb, digitálisabb – és egyre inkább mesterséges intelligencia által vezérelt.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: Nyíregyházára és Varsányba látogatott az Európai Virágos Városok és Falvak zsűrije
Nyíregyháza és Varsány képviseli Magyarországot az Entente Florale Europe, azaz…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >