Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő középosztály egyre többet költ szabadidős utazásra. A Boston Consulting Group (BCG) friss felmérése szerint a jelenlegi évi 5000 milliárd dolláros globális költés 2040-re megháromszorozódhat, meghaladva a 15 ezer milliárd dollárt. Ennek ellenére az utazási irodák nem feltétlenül lesznek a fő haszonélvezői ennek a fejlődésnek – a feltörekvő országokban ugyanis már most is egyre többen fordulnak a mesterséges intelligenciához (AI) az utazások megszervezésében.
Kína, India, Vietnám és Szaúd-Arábia lakóinak több mint fele – Kínában 65 százalék – használ AI-alapú eszközöket vagy chatbotokat útitervek és foglalások készítésére. Ezek az országok egyre inkább túlszárnyalják a hagyományos turisztikai nagyhatalmakat, miközben az utazók demográfiája és igényei is radikálisan átalakulnak.
A trendek szerint az Y és Z generációs fiatalok uralják az utazási piacot, gyakrabban indulnak egyedül, és szívesen kombinálják az üzleti és szabadidős utakat – különösen az említett ázsiai országokban. A digitális kényelem, a mobiltelefonon keresztül elérhető szolgáltatások, valamint a személyre szabott élmények iránti igény meghatározóvá vált. A közösségi média és más utazók véleménye sokkal fontosabb tényezővé vált, mint a klasszikus reklámok.
Mindezek ellenére a BCG kutatása szerint az utazók 79–85 százaléka továbbra is fontosnak tartja az emberi kapcsolatot az utazásszervezés során – ez az ellentmondás lehetőséget hagy az alkalmazkodásra a hagyományos irodáknak is. A jövő nyitott: ha a környezet változik, a szereplők is változhatnak vele. Az utazás egyre személyesebb, digitálisabb – és egyre inkább mesterséges intelligencia által vezérelt.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >Insura.hu: napi 716 forint az utasbiztosítások átlagdíja
A nyár első két hónapjában 716 forint volt a megkötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >