Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő középosztály egyre többet költ szabadidős utazásra. A Boston Consulting Group (BCG) friss felmérése szerint a jelenlegi évi 5000 milliárd dolláros globális költés 2040-re megháromszorozódhat, meghaladva a 15 ezer milliárd dollárt. Ennek ellenére az utazási irodák nem feltétlenül lesznek a fő haszonélvezői ennek a fejlődésnek – a feltörekvő országokban ugyanis már most is egyre többen fordulnak a mesterséges intelligenciához (AI) az utazások megszervezésében.
Kína, India, Vietnám és Szaúd-Arábia lakóinak több mint fele – Kínában 65 százalék – használ AI-alapú eszközöket vagy chatbotokat útitervek és foglalások készítésére. Ezek az országok egyre inkább túlszárnyalják a hagyományos turisztikai nagyhatalmakat, miközben az utazók demográfiája és igényei is radikálisan átalakulnak.
A trendek szerint az Y és Z generációs fiatalok uralják az utazási piacot, gyakrabban indulnak egyedül, és szívesen kombinálják az üzleti és szabadidős utakat – különösen az említett ázsiai országokban. A digitális kényelem, a mobiltelefonon keresztül elérhető szolgáltatások, valamint a személyre szabott élmények iránti igény meghatározóvá vált. A közösségi média és más utazók véleménye sokkal fontosabb tényezővé vált, mint a klasszikus reklámok.
Mindezek ellenére a BCG kutatása szerint az utazók 79–85 százaléka továbbra is fontosnak tartja az emberi kapcsolatot az utazásszervezés során – ez az ellentmondás lehetőséget hagy az alkalmazkodásra a hagyományos irodáknak is. A jövő nyitott: ha a környezet változik, a szereplők is változhatnak vele. Az utazás egyre személyesebb, digitálisabb – és egyre inkább mesterséges intelligencia által vezérelt.
Kapcsolódó cikkeink
A Wizz Air visszautasítja a rejtett költségekről szóló vádakat
A nyári utazási szezon derekán ismét reflektorfénybe kerültek a diszkont…
Tovább olvasom >Az iskolákban már kicsengettek, de a tanároknak AI-képzéssel indul a július
A bizonyítványok már a fiókban, de a tanulás nem áll…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával lépne fel a bolti lopások ellen a Trigo
Új, mesterséges intelligencián és számítógépes látáson alapuló megoldással venné fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >