Az utasbiztosítások több mint 40 százalékát a nyári hónapokban kötik
Az utasbiztosítások több mint 40 százalékát a három nyári hónapban kötik meg az ügyfelek, a tavaly közvetített utasbiztosításoknál a megjelölt utazási célok közül a leggyakoribb – 38 százalék – a városlátogatás volt – közölte a Netrisk.hu. biztosításközvetítő az MTI-vel.
A tengerparti nyaralások a szerződések 25 százalékát, míg a síelések 12 százalékát adták.
A célpontok háromnegyedét hat ország adta tavaly, a legtöbben, a kiutazók 30 százaléka Ausztriába tartott, Horvátországba a turisták 24 százaléka ment kikapcsolódni, Görögországba 7 százaléka, majd Anglia, Franciaország és Csehország következik (5-5-5 százalékkal).
Bár az utazók 42 százaléka gépkocsival jutott el a kiválasztott úti céljához, a repülőgépes utak aránya már 37 százalékot tett ki. A biztosított külföldi utak átlagos hossza 7 nap volt – olvasható a cég közleményében.
Közölték azt is, mintegy 8000 ügyfél szavazata alapján hétfőn átadták az év utasbiztosítója 2018 díjat. Az ügyfélszavazás alapján a nyertesek sorrendben a Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe, az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. és az Allianz Hungária Biztosító Zrt. voltak.
A Magyar biztosítók Szövetsége (Mabisz) legutolsó publikált adatai szerint 2017-ben valamivel több mint 12,5 milliárd forintot tett ki az utasbiztosítások összege, éves összehasonlításban 17 százalékkal bővült ez a részpiac. tavaly szeptemberig a díjbevétel meghaladta a 11,3 milliárd forintot, ami a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján 26 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: csaknem 100 ezer vendéget fogadtak a fővárosi szállodák a Forma–1 versenyhétvégén
Az idei Forma–1 versenyhétvégén a fővárosi szállodák majdnem 100 ezer…
Tovább olvasom >Újabb vizsgálatot indított a GVH a Booking.com szállásfoglaló platform ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V…
Tovább olvasom >Romániában kevesebb vendég valamivel több éjszakát töltött júniusban a szálláshelyeken, mint tavaly
Júniusban 2,2 százalékkal kevesebb turista szállt meg idegenforgalmi szálláshelyen Romániában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >Jelöljön Ön is, ki kapja a Gundel-díjat 2025-ben!
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete Gundel Károly vendéglős és gasztronómiai szakíró…
Tovább olvasom >