Az USA paradicsomszósz-hiányra számíthat
Kalifornia a világ egyik legnagyobb paradicsomtermelője, ahol a jelenlegi aszályos viszonyok között az USA-ban jelentős hiány mutatkozik a paradicsomtermésben.

A paradicsomszósz ára az Egyesült Államokban 17 százalékkal, a ketchup 23 százalékkal drágult
A világ paradicsomának körülbelül egynegyedét termelő iparág erdőtüzekkel, kiszáradó víztározókkal és munkaerőhiánnyal küzdött. Az egy hektár paradicsom termesztésének és betakarításának költsége több mint kétszeresére nőtt az elmúlt tíz évben, jelenleg 4800 USD. Emiatt a paradicsomszósz ára az Egyesült Államokban 17 százalékkal, a ketchup 23 százalékkal drágult. A spagettiszószos üvegeket körülbelül 5 amerikai dollárért (7,9 új-zélandi dollárért) árusító felszámolóüzleteket özönlenek a vásárlók, akik ésszerű áron remélik.
A kaliforniai termés 2015-ben elérte a termelési csúcsot, 14,4 millió tonna paradicsomterméssel. Az idei szezon termése várhatóan a 11,7 millió tonnára becsült érték alatt marad. A szezon termésár 105 USD/tonna, ami minden idők csúcsa, ami valószínűleg nem elég ahhoz, hogy leküzdje az iparág kihívásait.
A Heinz Ketchup jelenleg körülbelül 6,75 dollárért kapható az Egyesült Államokban. Ugyanez a Heinz-palack Új-Zélandon most körülbelül 5 dollár, a Wattie’s pedig körülbelül 4,50 dollár.
Kapcsolódó cikkeink
Agrometeorológia: jelentősen enyhült az aszály
A múlt hét második felében érkezett eső hatására jelentősen enyhült…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Európai Központi Bank: a vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai gazdaság számára
A felszíni vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >