Az olcsóbb ajándékcsomagok fogynak, a tusfürdő a sztár
A testápoló szereket és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 3 milliárd forintot a tavalyi ünnepi szezonban. Népszerűségük azonban kisebb lett; forgalmuk ugyanis 6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi karácsonyi időszakhoz képest.
November első hetében kezdődött érzékelhetően emelkedni az ajándékcsomagok vásárlása tavaly. Végül a karácsonyi csomagok kétharmada az ünnep előtti három hét során talált vevőre.
Összességében az eladások többsége, 52 százaléka jutott a nőknek szánt ajándékcsomagokra. Ez kisebb arány, mint egy évvel korábban, míg nőtt a férfiak számára vásárolt összeállítások piacrésze. Az ajándékozók a legtöbbet tusfürdőből és dezodorból választottak a csomagokba, egyaránt több mint 800 millió forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik. Figyelemre méltó, hogy dezodorból és tusfürdőből múlt év november-decemberben jó egyharmaddal adtak el nagyobb mennyiséget a boltok, mint szeptember-októberben.
Az ajándékcsomagok mennyiségi eladás stabilan 2 millió darab. Kétharmad részét, 67 százalékát továbbra is az 1533 forint alatti csomagok adták. A kereslet a közepes árfekvésű csomagoktól eltolódott a legolcsóbbak felé. Ugyanis az eladott mennyiség 42 százalékát az 1 160 forintnál alacsonyabb áron adott csomagok vitték el. (Viszont értékben a részesedésük csak 25 százalék).
Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal, míg a hipermarketek 2 százalékkal kevesebb ajándékcsomagot forgalmaztak. Emelkedett azonban a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres, valamint a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek bevétele.
Táblázat. A testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából az árszegmensek piaci részesedése. Százalékban.
Táblázat. A testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >Ma lép életbe a gyógyszerekre vonatkozó önkéntes árkorlátozás
A kormány a lakosság, kiemelten a családok és a nyugdíjasok…
Tovább olvasom >