Az olcsóbb ajándékcsomagok fogynak, a tusfürdő a sztár
A testápoló szereket és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 3 milliárd forintot a tavalyi ünnepi szezonban. Népszerűségük azonban kisebb lett; forgalmuk ugyanis 6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi karácsonyi időszakhoz képest.
November első hetében kezdődött érzékelhetően emelkedni az ajándékcsomagok vásárlása tavaly. Végül a karácsonyi csomagok kétharmada az ünnep előtti három hét során talált vevőre.
Összességében az eladások többsége, 52 százaléka jutott a nőknek szánt ajándékcsomagokra. Ez kisebb arány, mint egy évvel korábban, míg nőtt a férfiak számára vásárolt összeállítások piacrésze. Az ajándékozók a legtöbbet tusfürdőből és dezodorból választottak a csomagokba, egyaránt több mint 800 millió forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik. Figyelemre méltó, hogy dezodorból és tusfürdőből múlt év november-decemberben jó egyharmaddal adtak el nagyobb mennyiséget a boltok, mint szeptember-októberben.
Az ajándékcsomagok mennyiségi eladás stabilan 2 millió darab. Kétharmad részét, 67 százalékát továbbra is az 1533 forint alatti csomagok adták. A kereslet a közepes árfekvésű csomagoktól eltolódott a legolcsóbbak felé. Ugyanis az eladott mennyiség 42 százalékát az 1 160 forintnál alacsonyabb áron adott csomagok vitték el. (Viszont értékben a részesedésük csak 25 százalék).
Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal, míg a hipermarketek 2 százalékkal kevesebb ajándékcsomagot forgalmaztak. Emelkedett azonban a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres, valamint a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek bevétele.
Táblázat. A testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából az árszegmensek piaci részesedése. Százalékban.
Táblázat. A testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >