Az Unilever megújuló forrásból származó villamosenergiát használ
Az Unilever gyárai, irodái, kutató-fejlesztő létesítményei, adatközpontjai, raktárai és disztribúciós központjai a világ mind az öt kontinensén immár kizárólag megújuló forrásból származó hálózati villamosenergiát használnak – közölte a cég az MTI-vel csütörtökön.
A közlemény szerint a társaság energiahatékonysági programjai keretében jelentős befektetéseket hajtott végre, amelyek nyomán teljes energiafelhasználása 28 százalékkal csökkent, az egy tonna késztermékre jutó szén-dioxid-kibocsátás 2008 óta a felére esett. Megjegyzik: ez valójában nem járt többletráfordítással, hiszen a hosszú távú áramvásárlási szerződésekhez hasonló konstrukciókból eredő megtakarítások ellensúlyozták a felmerülő költségeket.
A társaság a közlemény szerint jelentős lépést tett afelé, hogy 2030-ig karbonsemlegessé váljon, jelenleg partnereivel együtt azon dolgozik, hogy saját telephelyein állítson elő megújuló villamosenergiát, ami már 18 országban meg is valósult.
Az Unilever világszerte több mint 190 országban van jelen, globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplő, forgalma 53,7 milliárd eurót tett ki 2017-ben, és világszerte 161 ezer embert foglalkoztat.
A 120 éve működő cég magyarországi leányvállalata 1991-ben jött létre. Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik, amelyekben – a budapesti irodával együtt – közel 1500 munkavállalót foglalkoztat.
A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint az Unilever Magyarország Kft. tavaly 107,08 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 99,13 milliárd forint után, üzemi eredménye 3,87 milliárd forint volt, míg 2017-ben 3,15 milliárd forint. A társaság adózott eredménye 2018-ban 3,91 milliárd forintot tett ki, szemben az előző évi 2,59 milliárd forinttal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nehéz menet lehet a Unilever növényi alapú hús üzletágának eladása
Nehézségekbe ütközhet a Unilever növényihús-üzletágának értékesítése, mivel a fogyasztói kereslet…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >Így tart nyitva a PENNY a március 15.-i hétvégén
A PENNY Magyarország jelentős árfagyasztási intézkedést vezetett be: a vállalat…
Tovább olvasom >225 forintra emelt célárfolyam és vételi ajánlás az AutoWallis részvényekre
A vételi ajánlás fenntartása mellett 223 forintról 225 forintra emelte…
Tovább olvasom >