Az Unilever igazoltan sokszínű és családbarát vállalat
A III. Esélykonferenciát követően az Unilever is átvehette az mtd Tanácsadó Közösség TOP10 díját, amivel a leginkább sokszínű és családbarát vállalatokat díjazták. Az értékelés az mtd által kifejlesztett Esélyegyenlőségi és sokszínűségi, illetve a Családbarát munkahely index eredményén alapul. Az idei díj az Unilever Magyarország Kft. második rangos elismerése 2011 után.
Május 30-án rendezték meg a Munkahelyi Esélyegyenlőség, Vállalati felelősségvállalás alcímet viselő III. Esélykonferenciát, melynek témája a megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásának lehetősége volt. A szakmai eseményt követő díjátadó gálán a szervező mtd Tanácsadói Közösség ismertette és értékelte a 2012-es bechmarking kutatásának eredményeit, amelyben a vállalatokat értékelték az esélyegyenlőség és sokszínűség, valamint a családbarát működés tekintetében.
A kutatásban 185 szervezet – többek között az Unilever Magyarország Kft. – vett részt 2012. április közepe és 2012. december 31-e között. A mtd egyik fő célja a kutatással az volt, hogy a szervezetek, vállalatok minél szélesebb körű bevonásával reális képet alkothassanak arról, hogy Magyarországon mi jellemzi a munkahelyi esélyegyenlőség és felelősségvállalás gyakorlatát 2012-ben. Az mtd a vállalatok teljesítményét egy nullától százig terjedő skálán értékelte, a tíz legjobb teljesítményt nyújtó vállalatot a két indexen szerzett pontszámok átlaga alapján azonosította. A Sokszínű szervezet TOP 10 logót a nyertes vállalatok másfél évig, a következő benchmark felmérés eredményének kihirdetéséig használhatják.
Az Unilever működésének egyik alappillére a sokszínűség, amelyet működése minden egyes területén igyekszik megvalósítani. A vállalat első TOP10 Sokszínű Szervezet díját 2011-ben vehette át, és kimagasló eredményét idén is megőrizte. „Fenntarthatósági Tervünk nem csupán üzleti stratégiánkat, de vállalati értékeinket is meghatározza. A sokszínűséget és az integrációt alapvető értéknek tekintjük, és ez pozitív hatással van vállalatunk eredményességére is. Ha ugyanis munkavállalóink önmagukat adhatják egy adott környezetben, az nagyobb fokú elkötelezettséghez vezet”- mondta Vince Beáta, az Unilever Magyarország Kft. kommunikációs vezetője.
A vállalaton belül idén hozták létre a Sokszínűségi Igazgatóságot, amely globális szinten vizsgálja a vállalat működését esélyegyenlőségi és sokszínűségi szempontból. „Tisztában vagyunk azzal, hogy vállalatunk csak akkor lehet sikeres, ha munkavállalóink egészségesek, motiváltak és elkötelezettek, ezért számos jóléti juttatást, sportolási lehetőséget és egészségmegőrző programot biztosítunk számukra. Sokszínűségi jelentéseket negyedévente készítünk, amelyben többek között azt vizsgáljuk, milyen arányban dolgoznak nők az egyes pozíciókban. Rendszeres kapcsolatot ápolunk a munkába visszatérést tervező kismamákkal, hogy proaktívan támogassuk visszatérésüket. Hiszünk a tehetségek kinevelésében, amit az is bizonyít, hogy az évente felvett szakmai gyakorlatosaink fele a vállalatnál marad teljes munkaidejű munkavállalóként. Kiemelt figyelmet fordítunk az idősebb generáció foglalkoztatására és támogatjuk nyugdíjasainkat is például azzal, hogy továbbra is kedvezményesen vásárolhatnak dolgozói boltunkban” – mondta Osvald Barbara, az Unilever Magyarország Kft. HR specialistája.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >