Az Unilever egymilliárd eurót fektet a tiszta jövőbe: 2030-ra kivonja petrolkémiai hatóanyagokat a tisztító- és mosószereiből
• A Tiszta Jövő program egymilliárd eurós befektetése 2030-ra teljesen kivonja a fosszilis anyagokból készült kemikáliákat az Unilever tisztító- és mosószereiből, mellyel új lehetőségeket teremt a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére.
• Ez a befektetés finanszírozza a tisztítószerek körforgásos előállítását szolgáló vegyészeti eljárások kutatását, fejlesztését és innovációját.
• Az Unilever felhívja a többi vállalatot arra, hogy alkalmazzák az új, a szénforrások sokszínűségét feltáró Carbon Rainbow megközelítést, amely támogatja a növényi, légköri és tengeri forrásokból, valamint a hulladékból nyert megújuló, illetve újrahasznosított szénforrásokra történő átállást.
Az Unilever bejelentette, hogy tisztító- és mosószereiben a fosszilis anyagokból származó szén 100%-át megújuló vagy újrahasznosított szénnel fogja helyettesíteni.
Ez az új törekvés az Unilever Tiszta Jövő programjának egyik legfontosabb eleme. A háztartásvegyipari üzletág azért hívta életre ezt az úttörő innovációs programot, hogy alapjaiban változtassák meg a kedvelt tisztító- és mosószermárkák előállítási, gyártási és csomagolási módját.
A legtöbb ma kapható tisztító- és mosószer fosszilis alapanyagokból, nem megújuló szénforrásból készült vegyi anyagokat tartalmaz. Az Unilever tudatosan távolodik a fosszilis anyagokra alapozott gazdaságtól azzal a lépéssel, hogy ezeket a vegyi anyagokat megújuló vagy újrahasznosított szénforrásból származókra cseréli. Ennek során a Tiszta Jövő kezdeményezés az egyik első kritikus lépés az Unilever azon vállalása felé, amely szerint termékeik esetében 2039-re elérik a nettó nulla kibocsátást.
Az Unilever tisztító- és mosószereiben használt vegyi anyagok életciklusuk során a termékek szénlábnyomának a legnagyobb részét (46%) adják. Ez azt jelenti, hogy a termékösszetevőkben található, fosszilis anyagokból származó vegyi anyagok lecserélése új lehetőségeket nyit meg a tisztító- és mosószerek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Az Unilever arra számít, hogy ez a kezdeményezés önmagában akár 20%-kal csökkentheti a termékek szén-dioxid-lábnyomát.
Peter ter Kulve, az Unilever Home Care divíziójának elnöke elmondta: „A Tiszta Jövő program olyan vízió, amely az üzleti működésünk radikális átalakítását jelenti. Iparágunknak meg kell szüntetnie a fosszilis anyagoktól való függőségét, beleértve termékeink alapanyagát is. Meg kell állítanunk a szén föld alóli kitermelését, hiszen bőségesen találhatunk szénforrásokat a felszínen és a felszín felett is, ha megtanuljuk ipari méretekben hasznosítani.”
A Tiszta Jövő beruházási program – az Unilever új, egymilliárd eurós Éghajlat és Természet Alapjával együtt – arra összpontosít, hogy olyan megfizethető tisztító- és mosószereket hozzon létre, amelyek jelentősen kisebb környezeti hatás mellett továbbra is kiváló tisztítási eredményeket mutatnak fel.
Kapcsolódó cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Új korszak a személyi higiéniában, az inkontinenciakezelés területén
Napjainkban az egészségtudatosság erősödésével egyre nagyobb figyelmet kap a személyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Mezőkövesden nyitotta meg 240. üzletét a PENNY Magyarország
Július 10-én megnyitotta kapuit Mezőkövesden a PENNY Magyarország 240. üzlete.…
Tovább olvasom >Sok tonnányi segítség: higiéniai papírtermék-adomány a legkiszolgáltatottabbaknak
Több ezer rászoruló gyermeket, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat esélyteremtő gyermekprogramjainak intézményeit,…
Tovább olvasom >