Az Unilever csatlakozott az ENSZ kezdeményezéséhez
Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) szeptember 25-én hozta nyilvánosságra a Global Goals c. dokumentumot, amelyben 17 globális célt fogalmaztak meg. Ezeket szem előtt tartva, az ENSZ 2030-ra megszüntetné a mélyszegénységet, visszaszorítaná a társadalmi egyenlőtlenségeket, valamint megállítaná a klímaváltozást. Az Unilever támogatja az ENSZ törekvését, és segít a célkitűzések népszerűsítésében.
Az ENSZ arra törekszik, hogy a Global Goals világszerte a lehető legszélesebb körben népszerű és érthető legyen. Az Unilever elkötelezte magát a világszervezet küldetése mellett, és együttműködve más vállalatokkal, civil szervezetekkel azon dolgozik, hogy népszerűsítse a kitűzött célokat.
A kihívások, amelyek megoldására a Global Goals is irányul, komoly hatással vannak az Unilever üzletvitelére és összhangban állnak a vállalat Fenntarthatósági Tervével. Az Unilever vállalásai között szerepel például a klímaváltozás hatásainak enyhítése, a nők szerepének erősítése, valamint az alapvető közegészségügyi ellátás és higiéniás körülmények biztosítása. Közkedvelt márkáit – mint például a Knorrt, a Dove-ot vagy a Domestost – több mint kétmilliárd fogyasztó használja nap, mint nap. A világ egyik vezető nagyvállalataként az Unilever kötelességének érezte, hogy támogassa a Global Goals kezdeményezést.
Az Unilever Magyarország az ENSZ céljaival összhangban
A földterületek gondos használata, valamint az erdőirtások megállítása is hozzájárul ahhoz, hogy a klímaváltozás hatásai csökkenjenek. Ezzel teljes összhangban áll az Unilever Knorr Mintafarm programja, amelyet Magyarországon elsőként a Békés megyei Muronyon indított el a vállalat. A program célja, hogy mintaként szolgáljon más mezőgazdasági beszállítónak a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok tekintetében. A muronyi mintafarmon kiváló minőségű hagymát termesztenek, amelyet a Csongrád megyei Gorzsán készítenek elő, majd az Unilever Röszkei Élelmiszergyárában dolgoznak fel, és a Knorr különböző termékein keresztül jut el a magyar és az európai fogyasztók asztalára.
Az ENSZ dokumentum másik fontos célkitűzése a jó egészség megőrzése. Az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzájutás megléte vagy hiánya az egyik legfontosabb, széles tömegeket érintő egyenlőtlenség. Ennek megoldásához is hozzájárul a vállalat. 2015-ben folytatódik Magyarország legnagyobb ingyenes egészségvédelmi szűrőprogramja 63 szakmai szervezet összefogásával és a Flora pro.activ, mint arany fokozatú partner támogatásával.
Az ENSZ megfelelő higiénia biztosítására vonatkozó célkitűzésével egybehangzóan, az Unilever is azt vallja, hogy mindenki számára hozzáférést kell biztosítani a biztonságos ivóvízhez, az alapvető közegészségügyi ellátáshoz és higiéniás körülményekhez. A vállalat termékportfóliója révén hatékony segítséget tud nyújtani a megfelelő higiéniás viszonyok megteremtéséhez. A Domestos márkával idén indított program felhívta a pedagógusok és a szülők figyelmét az iskolai illemhelyek higiéniájának fontosságára. Az Unilever minden eladott Domestos termék után 5 forintot adományozott a leghátrányosabb helyzetű térségekben található általános iskolai mosdók felújítására. A kampány során 11 349 410 forint gyűlt össze, amelyből öt intézményt támogatott a cég, a felújított mosdókat pedig idén ősszel adják át.
Az ENSZ-kezdeményezés támogatásához hasonló módon, az Unilever Magyarországon Stratégiai Együttműködési Megállapodást írt alá a Magyar Kormánnyal 2015. szeptember 23-án. A megállapodás értelmében az Unilever kész együttműködni minden olyan kormányzati programban, amelynek célja az alapvető higiéniai körülmények fejlesztése, a táplálkozási szokások javítása, valamint az ezekhez kapcsolódó fenntartható megoldások biztosítása, népszerűsítése.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >