Az Unilever 100 százalékig nyomon követhető, fenntartható pálmaolajat használ Európában
Az Unilever európai élelmiszerüzletei 100 százalékig nyomon követhető, fenntartható pálmaolajat használnak.
Az Unilever jelentéséből kitűnik, hogy a társaság jelentős lépéseket tett a pálmaolaj-források nyomonkövethetősége érdekében. A globális mennyiség 58 százaléka ismert forrásból származik. Most, 2014 végén elmondható, hogy az európai élelmiszerboltokba irányuló pálmaolaj 100 százalékosan nyomon követhető és igazolhatóan fenntartható forrásokból származik. Az Unilever a globális pálmaolaj-iparban működő malmoknak nagyjából a kétharmadát képviseli, ezzel nagyjából 1800 malom működése felel meg az átláthatóság követelményének.
A közösségeket és a környezetet tönkretevő erdőirtás megállítása miatt is fontos, hogy tudjuk, honnan származik a pálmaolaj. Az Unilever november 20-án publikálta Fenntartható Pálmaolaj Fejlődés Jelentését (Unilever Sustainable Palm Oil Progress Report 2014) Kuala Lumpurban.
Pier Luigi Sigismondi, az Unilever ellátási láncáért felelős vezetője kiemelte, hogy 2014 meghatározó év volt, melynek során a társaság nagyot lépett előre az átlátható pálmaolaj-ipar megteremtésében. Ennek során a legfontosabb lépés, hogy nyomon tudjuk követni, honnan származik a pálmaolaj.
Az Unilever 2020-ig a pálmaolaj-piac teljes átalakítását tervezi a 100 százalékos fenntarthatóság és nyomonkövethetőség jegyében. A társaság hisz egy jövedelmező és fenntartható pálmaolaj-szektorban, mely megtalálja a helyes egyensúlyt a társadalmi, környezeti és gazdasági célok között. A felelősség egyaránt terheli a kormányokat, a magánszektort és a társadalmat. Ezért az Unilever együttműködik az ipari vezetőkkel és civil szervezetekkel, hogy megoldást találjon az erdőirtások leállítására, valamint a tőzegtalajok védelmére, ezzel hozva gazdasági és társadalmi hasznot a helyi közösségeknek.
(foodingredientsfirst.com)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >