Az ultrafeldolgozott élelmiszerek agresszív marketingjének vannak kitéve az ausztrál gyerekek
Az ausztrál George Institute for Global Health kutatói nemrégiben megjelent tanulmányukban az egészségtelen és ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF) csomagolásán az ausztrál gyermekeket célzó, széles körben elterjedt, és nem szabályozott marketingfogásokat tárt fel.
A Public Health Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány rávilágít az élelmiszer-marketinggel kapcsolatos ausztráliai szabályozási hiányosságokra, és összehasonlítja azokat az alacsonyabb jövedelmű, ámde szigorúbb szabályokkal rendelkező országokéval.
– Ausztrália főként az önszabályozásra támaszkodik az egészségtelen élelmiszerek marketingjének korlátozása terén, ám ezek elsősorban a tömegmédiában megjelenő reklámokra vonatkoznak, míg a csomagolás a promóciós eszköztárnak némiképp elhanyagolt része – mondta Simone Pettigrew, a tanulmány egyik társszerzője és a George Institute for Global Health élelmiszerpolitikai vezetője az Food Ingredients Firstnek.
A tanulmányban különböző kategóriákba tartozó 8 006 terméket elemeztek, amelyek csomagolásán 11,3%-ban szerepeltek a gyermekeknek szóló promóciók és e termékek többsége (81%) az UPF besorolásba tartozott.
A szakember elmondta, hogy olyan országok, mint például Chile és Mexikó kifejezett korlátozásokat vezettek be az élelmiszerek csomagolásának tartalmára vonatkozóan, így biztosítandó, hogy a gyermekeket és a szülőket ne manipulálják a gyermekek étrendjének és egészségének rovására.
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Célzás vagy túl-célzás? – Az új marketing-dilemma
Többmilliárd hirdetésmegjelenés fényében, a mai marketing sikerének kulcsa az egyensúly:…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >