Az ultrafeldolgozott élelmiszerek agresszív marketingjének vannak kitéve az ausztrál gyerekek
Az ausztrál George Institute for Global Health kutatói nemrégiben megjelent tanulmányukban az egészségtelen és ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF) csomagolásán az ausztrál gyermekeket célzó, széles körben elterjedt, és nem szabályozott marketingfogásokat tárt fel.
A Public Health Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány rávilágít az élelmiszer-marketinggel kapcsolatos ausztráliai szabályozási hiányosságokra, és összehasonlítja azokat az alacsonyabb jövedelmű, ámde szigorúbb szabályokkal rendelkező országokéval.
– Ausztrália főként az önszabályozásra támaszkodik az egészségtelen élelmiszerek marketingjének korlátozása terén, ám ezek elsősorban a tömegmédiában megjelenő reklámokra vonatkoznak, míg a csomagolás a promóciós eszköztárnak némiképp elhanyagolt része – mondta Simone Pettigrew, a tanulmány egyik társszerzője és a George Institute for Global Health élelmiszerpolitikai vezetője az Food Ingredients Firstnek.
A tanulmányban különböző kategóriákba tartozó 8 006 terméket elemeztek, amelyek csomagolásán 11,3%-ban szerepeltek a gyermekeknek szóló promóciók és e termékek többsége (81%) az UPF besorolásba tartozott.
A szakember elmondta, hogy olyan országok, mint például Chile és Mexikó kifejezett korlátozásokat vezettek be az élelmiszerek csomagolásának tartalmára vonatkozóan, így biztosítandó, hogy a gyermekeket és a szülőket ne manipulálják a gyermekek étrendjének és egészségének rovására.
Kapcsolódó cikkeink
Az ultrafeldolgozott élelmiszereket a dohánytermékekhez hasonló jelzéssel látná el a fogalmat megalkotó professzor
Carlos Monteiro professzor szerint az ultrafeldolgozott élelmiszerek hatásáról szóló tanulmányok…
Tovább olvasom >10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >