Az ultrafeldolgozott élelmiszerek agresszív marketingjének vannak kitéve az ausztrál gyerekek
Az ausztrál George Institute for Global Health kutatói nemrégiben megjelent tanulmányukban az egészségtelen és ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF) csomagolásán az ausztrál gyermekeket célzó, széles körben elterjedt, és nem szabályozott marketingfogásokat tárt fel.
A Public Health Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány rávilágít az élelmiszer-marketinggel kapcsolatos ausztráliai szabályozási hiányosságokra, és összehasonlítja azokat az alacsonyabb jövedelmű, ámde szigorúbb szabályokkal rendelkező országokéval.
– Ausztrália főként az önszabályozásra támaszkodik az egészségtelen élelmiszerek marketingjének korlátozása terén, ám ezek elsősorban a tömegmédiában megjelenő reklámokra vonatkoznak, míg a csomagolás a promóciós eszköztárnak némiképp elhanyagolt része – mondta Simone Pettigrew, a tanulmány egyik társszerzője és a George Institute for Global Health élelmiszerpolitikai vezetője az Food Ingredients Firstnek.
A tanulmányban különböző kategóriákba tartozó 8 006 terméket elemeztek, amelyek csomagolásán 11,3%-ban szerepeltek a gyermekeknek szóló promóciók és e termékek többsége (81%) az UPF besorolásba tartozott.
A szakember elmondta, hogy olyan országok, mint például Chile és Mexikó kifejezett korlátozásokat vezettek be az élelmiszerek csomagolásának tartalmára vonatkozóan, így biztosítandó, hogy a gyermekeket és a szülőket ne manipulálják a gyermekek étrendjének és egészségének rovására.
Kapcsolódó cikkeink
Fokozatos átállás: új EU-s rendelet alakítja át a csomagolási piacot
Az Európai Unió új csomagolási rendelete alapjaiban változtatja meg a…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >