Az ultrafeldolgozott élelmiszerek agresszív marketingjének vannak kitéve az ausztrál gyerekek
Az ausztrál George Institute for Global Health kutatói nemrégiben megjelent tanulmányukban az egészségtelen és ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF) csomagolásán az ausztrál gyermekeket célzó, széles körben elterjedt, és nem szabályozott marketingfogásokat tárt fel.
A Public Health Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány rávilágít az élelmiszer-marketinggel kapcsolatos ausztráliai szabályozási hiányosságokra, és összehasonlítja azokat az alacsonyabb jövedelmű, ámde szigorúbb szabályokkal rendelkező országokéval.
– Ausztrália főként az önszabályozásra támaszkodik az egészségtelen élelmiszerek marketingjének korlátozása terén, ám ezek elsősorban a tömegmédiában megjelenő reklámokra vonatkoznak, míg a csomagolás a promóciós eszköztárnak némiképp elhanyagolt része – mondta Simone Pettigrew, a tanulmány egyik társszerzője és a George Institute for Global Health élelmiszerpolitikai vezetője az Food Ingredients Firstnek.
A tanulmányban különböző kategóriákba tartozó 8 006 terméket elemeztek, amelyek csomagolásán 11,3%-ban szerepeltek a gyermekeknek szóló promóciók és e termékek többsége (81%) az UPF besorolásba tartozott.
A szakember elmondta, hogy olyan országok, mint például Chile és Mexikó kifejezett korlátozásokat vezettek be az élelmiszerek csomagolásának tartalmára vonatkozóan, így biztosítandó, hogy a gyermekeket és a szülőket ne manipulálják a gyermekek étrendjének és egészségének rovására.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Áremelkedésre figyelmeztet a Mondelēz az amerikai egészségügyi reformok okán
Dirk van de Put, a Mondelēz vezérigazgatója szerint az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >