Az ultrafeldolgozott élelmiszerek agresszív marketingjének vannak kitéve az ausztrál gyerekek
Az ausztrál George Institute for Global Health kutatói nemrégiben megjelent tanulmányukban az egészségtelen és ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF) csomagolásán az ausztrál gyermekeket célzó, széles körben elterjedt, és nem szabályozott marketingfogásokat tárt fel.
A Public Health Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány rávilágít az élelmiszer-marketinggel kapcsolatos ausztráliai szabályozási hiányosságokra, és összehasonlítja azokat az alacsonyabb jövedelmű, ámde szigorúbb szabályokkal rendelkező országokéval.
– Ausztrália főként az önszabályozásra támaszkodik az egészségtelen élelmiszerek marketingjének korlátozása terén, ám ezek elsősorban a tömegmédiában megjelenő reklámokra vonatkoznak, míg a csomagolás a promóciós eszköztárnak némiképp elhanyagolt része – mondta Simone Pettigrew, a tanulmány egyik társszerzője és a George Institute for Global Health élelmiszerpolitikai vezetője az Food Ingredients Firstnek.
A tanulmányban különböző kategóriákba tartozó 8 006 terméket elemeztek, amelyek csomagolásán 11,3%-ban szerepeltek a gyermekeknek szóló promóciók és e termékek többsége (81%) az UPF besorolásba tartozott.
A szakember elmondta, hogy olyan országok, mint például Chile és Mexikó kifejezett korlátozásokat vezettek be az élelmiszerek csomagolásának tartalmára vonatkozóan, így biztosítandó, hogy a gyermekeket és a szülőket ne manipulálják a gyermekek étrendjének és egészségének rovására.
Kapcsolódó cikkeink
Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Makó új ipari korszakba lép – indul a kínai alumíniumdobozgyár
Történelmi léptékű beruházás zajlik Makón: a kínai CPMC vállalat hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >