Az újranyitás után is népszerű az elektronikus fizetés
Az OTP Bank adatai alapján a koronavírus járvány miatti korlátozások feloldásával párhuzamosan tovább növekedett a kártyaelfogadói forgalom, a tranzakciók száma és az átlagos tranzakcióösszeg is. A bank által kihelyezett POS-terminálok száma 2021 első félévben 10,5 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Az OTP Bank szakértői az elektronikus fizetési megoldások további bővülésére és a fizetési struktúra átrendeződésére számítanak.
A járványügyi intézkedések enyhítését követően is népszerűek maradtak az elektronikus fizetési megoldások az OTP Bank adatai alapján. Bár a jogszabályváltozás értelmében 2021. január 1-től kezdődően minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói részére, sokan a korlátozások miatt szüneteltették még év elején működésüket, vagy a járványtól függetlenül is szezonálisan üzemeltetik vállalkozásukat, ezért csak később, év közben tették lehetővé az elektronikus fizetést.
„Már az elektronikus fizetés lehetőségét kötelezővé tevő jogszabályváltozás kihirdetésekor felkészültünk a kereskedők fokozott érdeklődésre. A korábbinál lényegesen nagyobb számú terminál-igénylés miatt ugyan előfordulhattak kisebb csúszások, de minden esetben igyekeztünk kielégíteni a hirtelen jelentkező keresletet. Továbbra is több megoldást kínálunk azon kereskedőknek és szolgáltatóknak, akik még keresik a megfelelő módszert az elektronikus fizetés biztosítására”
– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
Az újranyitást követően megélénkült a kiskereskedelmi forgalom, az elektronikus fizetési megoldások iránt is megnőtt a kereslet. Az első negyedévben a forgalom tekintetében 12 százalékos, míg a tranzakciószámnál 3 százalékos bővülést volt tapasztalható az OTP Bank termináljain. A forgalom dinamikus növekedése a második negyedévben is folytatódott, meghaladta a 20 százalékot, ezzel párhuzamosan nőtt az átalagos tranzakcióösszeg is. A bank szakértői szerint várhatóan fokozatosan, enyhén csökken majd az internetes vásárlások részaránya, de a személyes fizetések száma és értéke emelkedni fog, főleg az olyan járványnak kitett szektorokban, mint a turizmus vagy a vendéglátás.
Ha a kihelyezett terminálok számát vizsgáljuk, elmondható, hogy a tavalyi év első félévéhez képest az idei első félévben 10,5 százalékkal emelkedett az OTP Bank által kihelyezett POS-terminálok száma.
Tavaly szeptember óta elérhető a SimpleBusiness alkalmazás, amelynek segítségével a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás POS-terminál telepítése nélkül is lehetségessé vált. A szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződések felét tavaly decemberben kötötték, de továbbra is nagy az érdeklődés a megoldás iránt.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező, vagy cafeteria kártyát is elfogadó vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú cégek számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja. E két megoldás számos előnyt nyújt a kereskedőknek és szolgáltatóknak:
- A fizetési tranzakciók néhány másodpercen belül megvalósulnak.
- Gördülékeny elszámolás – POS-terminál esetében a sikeres fizetést követően legkésőbb 2 banki munkanapon belül indul az átutalás, míg a SimpleBusiness alkalmazással három napon belül megérkezik a vállalkozás számlájára a kifizetett összeg.
- A vállalkozó ügyfeleinek és vásárlóinak széles köre élhet az OTP Csoport fizetési megoldásaival – POS-termináljaik segítségével Mastercard, Maestro, VISA, Vpay, American Express (Magyarországon kizárólagos joggal), JCB, Union Pay és csak OTP-emblémával ellátott bankkártyákat is elfogadhat, valamint különböző egészségpénztári és SZÉP kártyák elfogadására is lehetősége nyílik. A SimpleBusiness alkalmazás segítségével pedig a vásárlók fizethetnek az elfogadóhelyeken mobiltelefonjukon keresztül bankkártyával, vagy utalással is, amelyhez csak internetkapcsolatra van szükség.
- Az OTP Csoport megoldásait többféle eszközzel is igénybe vehetik az elfogadóhely ügyfelei – a POS-terminálok mágnescsíkos, chip-es, érintésmentes, valamint okoseszközön történő fizetési lehetőséget biztosítanak (például mobiltelefonon, okosórán keresztül). Ha pedig letöltötte a SimpleBusiness alkalmazást, vásárlóinak elég egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefon a fizetés végrehajtásához.
A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.
Kapcsolódó cikkeink
Díjemelési hullám közeleg a hazai bankoknál
2025 januárjától jelentős díjemelések várhatók a magyar bankoknál, miután lejár…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Bank360: Hitelfelvételben Európa élmezőnyébe kerültek a magyar háztartások
A friss adatok megerősítik, hogy a magyarok ugyan óvatosan vásárolnak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >