Az új turisztikai ország márkát a világ turizmus napján jelentik be Budapesten
Az új turisztikai ország márkát szeptember 27-én jelentik be a világ turizmus napján, az ENSZ szakosodott szervezete Budapestet választotta a rendezvény helyszínéül – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója Sopronban sajtótájékoztatón.
Kifejtette: a Magyar Turisztikai Ügynökség pályázatának második körébe öt pályázat jutott tovább, emellett három szakmai szerveztet kértek fel a javaslattételre, így több lehetőségből választják ki azt az ország márkát, szlogent, amelyet Magyarország belföldi és külföldi megjelenésekor használni fog a következő 5-10 évben.
A Magyar Turisztikai Ügynökség tájékoztatása szerint az ország márka logó- és szlogenpályázatára 122 pályázatot adtak be, ezeken 216 logó és szlogen szerepelt, a második fordulóba az öt legmagasabb pontszámot elért pályázat jutott.
Guller Zoltán hangsúlyozta, az ország turisztikai márkájának olyannak kell lennie, amellyel a magyarok alapvetően egyet tudnak érteni.
Mint fogalmazott: „nem szabad elefántcsont toronyból ország márkát alkotni, hiszen a következő 5-10 évben ezt használjuk a külföldi megjelenéskor és a belföldi turisztikai kampányokban”.
A globalizált világban komoly verseny van az országok, városok között a turistákért, befektetőkért, az exportpiacért, a munkaerő megtartásáért, egy sportesemény megrendezéséért. Egy ország márkának komoly jelentősége van, a pozitív ország márka segíteni tudja Magyarországot ebben a versenyben – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >