Az új turisztikai ország márkát a világ turizmus napján jelentik be Budapesten
Az új turisztikai ország márkát szeptember 27-én jelentik be a világ turizmus napján, az ENSZ szakosodott szervezete Budapestet választotta a rendezvény helyszínéül – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója Sopronban sajtótájékoztatón.
Kifejtette: a Magyar Turisztikai Ügynökség pályázatának második körébe öt pályázat jutott tovább, emellett három szakmai szerveztet kértek fel a javaslattételre, így több lehetőségből választják ki azt az ország márkát, szlogent, amelyet Magyarország belföldi és külföldi megjelenésekor használni fog a következő 5-10 évben.
A Magyar Turisztikai Ügynökség tájékoztatása szerint az ország márka logó- és szlogenpályázatára 122 pályázatot adtak be, ezeken 216 logó és szlogen szerepelt, a második fordulóba az öt legmagasabb pontszámot elért pályázat jutott.
Guller Zoltán hangsúlyozta, az ország turisztikai márkájának olyannak kell lennie, amellyel a magyarok alapvetően egyet tudnak érteni.
Mint fogalmazott: „nem szabad elefántcsont toronyból ország márkát alkotni, hiszen a következő 5-10 évben ezt használjuk a külföldi megjelenéskor és a belföldi turisztikai kampányokban”.
A globalizált világban komoly verseny van az országok, városok között a turistákért, befektetőkért, az exportpiacért, a munkaerő megtartásáért, egy sportesemény megrendezéséért. Egy ország márkának komoly jelentősége van, a pozitív ország márka segíteni tudja Magyarországot ebben a versenyben – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Primark: továbbra is nagy az érdeklődés, de új üzletnyitásról nincs döntés
Tavaly májusban óriási érdeklődés mellett nyitotta meg első magyarországi üzletét…
Tovább olvasom >Siófok, Budapest és Eger népszerűsége a nyáron is töretlen a magyar vendégek körében
Siófok továbbra is a legvonzóbb nyári úti cél a magyarok…
Tovább olvasom >Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >