Az otthoni kávéfogyasztás mérsékelte az illycaffe forgalmának tavalyi csökkenését
Az otthoni kávéfogyasztás jelentős növekedése és a kiskereskedelmi forgalomban elért növekedés ellenére is csökkent a tavalyi járványévben az olasz illycaffe kávékereskedelmi vállalat értékesítési árbevétele a vendéglátó egységek forgalmának a visszaesése miatt.
Az illycaffe SpA részvényesi közgyűlése által elfogadott, a cég honlapján hétfőn publikált 2020-as eredménybeszámoló szerint az éves értékesítési árbevétel 14 százalékkal csökkent az előző évihez képest 446,5 millió euróra. A cég nettó nyeresége 5 millió euró lett tavaly.
Az illycaffe 2019-ben 520 millió euró bevételt ért el, 6,6 százalékkal többet az előző évinél. Nyeresége 19 millió euró volt 5,2 százalékos éves növekedéssel.
A kávéforgalmazó cég számottevő növekedést ért el a kiskereskedelmi értékesítésben, ami azonban nem tudta teljes egészében ellentételezni a vendéglátóhelyeknek a járványvédelmi korlátozások miatt jelentősen visszaesett forgalmát.
Az illy otthoni fogyasztással kapcsolatos értékesítései 21 százalékkal nőttek tavaly, ezen belül az olaszországi szupermarketekben 30 százalékkal nőtt a forgalma, miközben a kiskereskedelmi kávéforgalom összességben 10 százalékkal bővült Olaszországban. A cég online értékesítései 39 százalékkal növekedtek tavaly, az online ügyfelek száma pedig 50 százalékkal.
A cég értékesítéseinek súlypontja így a lakossági forgalmazás felé tolódott el tavaly, a forgalom 56 százalékára a 2019-es 40 százalékról.
Tavaly novemberben 20 százalékos részesedéssel szált be az illycaffe tulajdonosai közé a Rhone Capital befektetési alap az 1933-ban a magyar Illy Ferenc által alapított olasz vállalat amerikai terjeszkedésének a finanszírozására. A cég jelenleg 140 országban képviselteti magát saját érdekeltségek és franchise üzletek révén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >