Az otthoni kávéfogyasztás mérsékelte az illycaffe forgalmának tavalyi csökkenését
Az otthoni kávéfogyasztás jelentős növekedése és a kiskereskedelmi forgalomban elért növekedés ellenére is csökkent a tavalyi járványévben az olasz illycaffe kávékereskedelmi vállalat értékesítési árbevétele a vendéglátó egységek forgalmának a visszaesése miatt.
Az illycaffe SpA részvényesi közgyűlése által elfogadott, a cég honlapján hétfőn publikált 2020-as eredménybeszámoló szerint az éves értékesítési árbevétel 14 százalékkal csökkent az előző évihez képest 446,5 millió euróra. A cég nettó nyeresége 5 millió euró lett tavaly.
Az illycaffe 2019-ben 520 millió euró bevételt ért el, 6,6 százalékkal többet az előző évinél. Nyeresége 19 millió euró volt 5,2 százalékos éves növekedéssel.
A kávéforgalmazó cég számottevő növekedést ért el a kiskereskedelmi értékesítésben, ami azonban nem tudta teljes egészében ellentételezni a vendéglátóhelyeknek a járványvédelmi korlátozások miatt jelentősen visszaesett forgalmát.
Az illy otthoni fogyasztással kapcsolatos értékesítései 21 százalékkal nőttek tavaly, ezen belül az olaszországi szupermarketekben 30 százalékkal nőtt a forgalma, miközben a kiskereskedelmi kávéforgalom összességben 10 százalékkal bővült Olaszországban. A cég online értékesítései 39 százalékkal növekedtek tavaly, az online ügyfelek száma pedig 50 százalékkal.
A cég értékesítéseinek súlypontja így a lakossági forgalmazás felé tolódott el tavaly, a forgalom 56 százalékára a 2019-es 40 százalékról.
Tavaly novemberben 20 százalékos részesedéssel szált be az illycaffe tulajdonosai közé a Rhone Capital befektetési alap az 1933-ban a magyar Illy Ferenc által alapított olasz vállalat amerikai terjeszkedésének a finanszírozására. A cég jelenleg 140 országban képviselteti magát saját érdekeltségek és franchise üzletek révén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >Fúziót fontolgat a Lavazza és a Dallmayr– európai kávéóriás jöhet létre
Az olasz Lavazza kávékonszern egyesülést fontolgat a német Dallmayr vállalattal…
Tovább olvasom >Egy csésze kávé a hosszú, egészséges életért? 30 évnyi kutatás adta meg a választ
A reggeli kávé nemcsak ébresztő – a legfrissebb kutatások szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >