Az összefogás versenye – tizenhatodszor
Ahogy tavaly, úgy idén is a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. csapata nyerte a Coop Rallyt. Az immár 16. alkalommal megrendezett, a minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő autóverseny ezúttal Kelet-Magyarországot járta körbe. A szakmai program rávilágított: kihívásokkal teli időszak vár a hazai gazdasági szereplőkre, így a kiskereskedelemben és a gyártó szektorban működő vállalatok számára is, ezért különösképpen felértékelődik az együttműködés és összefogás szerepe.
Szeptember 7–8. között Kelet-Magyarországon négy megyében (Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg) nyolc állomást látogatott meg az üzletlánc tagvállalataiból és a cégcsoport beszállító partnereiből álló mezőny. A versenyen részt vevők a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.
Az eseményre – ahogy minden évben – az Agrárminisztérium támogatásával került sor, dr. Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét.
A kétnapos versenyen részt vett Nobilis Márton, a szaktárca élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára, aki a szeptember 8-ai zárórendezvényen kiemelte: nagyon fontos felhívni a magyar vásárlók figyelmét, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszereket fogyasszák. „Ebben a Coop többek között a Rally megszervezésével élen jár” – jegyezte meg. „A kormány stratégiai ágazatnak tekinti az élelmiszeripart, hiszen jelenleg ez a szektor az egyik a legfontosabb iparág, amelynek biztonságos működésének fontosságára a COVID- és energiaválság, a háború következményei, valamint az aszályt követő károk is felhívták a figyelmet” – tette hozzá.
A Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Pekó László elmondta: a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben, kihívásokkal teli időszakban felértékelődik az együttműködés, a közös ügyeink iránti összefogás, így a Coop kitartott amellett, hogy megrendezi a rallyt. „Bár a Covidot legyőztük, azonban kitört a háború, jelentősen megnövekedtek az energiaárak, valamint az aszály is sújtotta az agráriumot, aminek hatását mindannyian érezzük” – mondta az elnök.
Az idei program recski állomásán mutatta be a cégcsoport az újonnan létrehozott, magasabb színvonalat képviselő Szuper Plusz boltkategóriát. Jelenleg 42 ilyen üzlet működik országszerte, ezek kialakításánál a szélesebb választék mellett a gyors, kényelmes bevásárlást lehetővé tevő innovációk és a környezettudatos technológia is fontos szerepet kapott. Dédestapolcsányban pedig egy, a Magyar Falu Program keretében megújított üzletet tekinthettek meg a résztvevők. „Országos szinten 461, kétezer fősnél kisebb településen összesen 25–30 milliárd forint önrész mellett, mintegy 9,1 milliárd forint kormányzati támogatással valósulnak meg a csoportszintű fejlesztések” – emelte ki az elnök. //
Lipóti Tóth és Társai Zrt.
Éves árbevétel (2021)/Annual turnover HUF (2021):–
Ismertebb márkanevek/Well-known brands:–
„Az 1992-ben alapított Lipóti Pékség az idei évben ünnepli harmincadik születésnapját. Az egész éven át tartó ünnepségek megkoronázásaként vállaltuk el a 16-dik Coop Rally házigazda szerepkörét. A születésnapon túl házigazda szerepkörben szeretnénk felhívni a figyelmet a Hatvan városában létesített új, 20 000 m² alapterületű, modern, hatékony, innovatív sütőüzemünk beüzemelésére, amely várhatóan októberben kezdi meg működését. A magyar sütőipar átalakulásának egyik szimbóluma lehet ez az üzem, amely véglegesen szakít a kézműves termékek előállításával, mivel a Hatvanban található gépsorok hatékonyan, csökkentett energiafelhasználással, nagy kapacitással több és jobb minőségű terméket tudnak előállítani, mint bármilyen eddigi félautomata sütőüzemünk.
Célunk, hogy a magas minőséget képviselő Lipóti-termékeket fogyasztóbarát áron tudjuk értékesíteni nem csupán szakbolthálózatunkban, hanem az ország szinte minden településén megtalálható Coop élelmiszerboltokban is.”
Co-op Star Kereskedelmi Zrt.
Település/Location: Recsk (központ: Jászberény)
Éves árbevétel (2021)/Annual turnover HUF (2021): 37,3 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek/Well-known brands: –
„A mi Kárpát-medencei kultúránknak egyik fontos és sajátos eleme az élőhely mezőgazdasági adottságainak összessége. A jó minőségű termőföld, a vizeink gazdagsága, a feldolgozás magas színvonala a hazai termékekben jelenik meg. A magyar fogyasztókat pedig legjobban a magyar kereskedők ismerik és szeretik, hiszen ők a családtagjaik a rokonaik, a barátaik vagy a jó szomszédjuk. Közösen tudunk a legtöbbet tenni azért, hogy a jövőnk a stabil és minőségi hazai élelmiszer-ellátáson nyugodjon.”
UNIÓ COOP Zrt.
Település/Location: Dédestapolcsány (központ Miskolc)
Éves árbevétel (2021)/ /Annual turnover HUF (2021): 39,1 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek/Well-known brands: –
„A miskolci székhelyű 100%-ban magyar tulajdonú társaságunk, az UNIÓ COOP Zrt. a Coop üzletlánc meghatározó tagja, idén 45 éves. A 2021. évi nettó árbevételünk 39,1 milliárd Ft volt, dolgozóink száma meghaladja az 1700 főt. A 125 kiskereskedelmi üzletünk Borsod- Abaúj-Zemplén, Nógrád és Heves megyében működik, melyből 18 az új COOP Szuper Plusz üzlet kategóriába tartozik. Nógrád megyében 3 településen gyártjuk a közkedvelt, tradicionális Nógrádi ropogós sóspálcikát, amelyből 2021. évben 11 millió tasakot értékesítettünk és 2021-ben a 200. olyan hazai termék, amely felkerült a Magyar Termék védjegyhasználóinak sorába.
Örömmel voltunk újra Coop Rally állomás a 2021. év végén zöldmezős beruházással nyitott dédestapolcsányi üzletünkkel, amely a Magyar Falu Program keretében épült újjá, és 2022-ben »Az Év Boltja 2022« verseny – Kereskedelmi lánchoz tartozó kisbolt – kategóriában elnyerte az Év boltja címet!”
Juhász Testvérek Pincészete
Település/Location: Egerszalók
Éves árbevétel (2021)/Annual turnover HUF (2021): 2 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek/Well-known brands: Juhász Rosé, Juhász Irsai, Juhász Egri Bikavér
„A Juhász Testvérek Pincészete 1996-ban alapított, 100%-ban magyar tulajdonú, családi vállalkozás, az egri borvidékén 350 ha szőlő gyümölcséből készítjük borainkat.
2010-ben jelent meg a piacon a Juhász Rosé, ami országos népszerűséget hozott a borászatunk számára.
A három legfontosabb pillérünk az egri csillag, a rosé cuvée és az egri bikavér, ebből a három borból készül a legnagyobb tételszám a pincészetünknél.
Vannak boraink, amelyeket kézzel csömöszölünk, és két évig érlelünk hordóban, de vannak olyanok is, amelyek a tartályból mennek a piacra. A tradíció nagyon fontos, ám meggyőződésem, hogy a hagyományokat nem ápolni, hanem éltetni kell. Filozófiánk: Végtelen gyümölcsösség a tradíciók és a modern technológia ötvözésével.”
Nagyhegyes Hús Kft.
Település/Location: Hajdúszoboszló
Éves árbevétel (2021)/Annual turnover HUF (2021): 15,3 milliárd forint
Ismertebb márkanevek/Well-known brands: Dorogi
„A Nagyhegyes Hús Kft. 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozás, és közel 350 családnak biztosít megélhetést a kelet-magyarországi régióban. Hajdúszoboszló ad otthont legújabb fejlesztésünknek: 2022-ben zöldmezős beruházás keretében egy új vágóhíd építésébe fogtunk. Az 5200 négyzetméteres komplexum vágóhíd és logisztikai központ lesz egyben, várhatóan további lökést adva társaságunk növekedésének.
A tartósan kimagasló kvalitású termékek biztosítása érdekében kiemelten figyelünk a sertésalapanyag minőségére, emiatt minden alapanyag-beszállítónkkal korrekt, hosszú évekre visszamenő, tartós kapcsolatot ápolunk.
Különösen büszkék vagyunk kollégáink szaktudására, valamint a partnereinkkel szemben tanúsított elkötelezettségünkre és rugalmasságunkra. Célunk, hogy a hosszú évek alatt megszerzett tapasztalatunkat felhasználva, vásárlóink mindennapi igényeit kiszolgáljuk!
Készítményeink előállításakor elsődleges célunk, hogy a régi magyar konyha tradícióját tovább vigyük és megőrizzük annak értékét. Gondos odafigyelésünk, kiváló receptúráink és korszerű gyártástechnológiánk biztosítják minőségünket.”
Master Good cégcsoport
Település/Location: Kisvárda
Éves árbevétel (2021)/Annual turnover HUF (2021): 141,9 milliárd forint
Ismertebb márkanevek/Well-known brands: Tanyasi csirke, GMO-mentes csirke, Füstli, Selyemsonka
„A Master Good cégcsoport Észak-Kelet-Magyarország területén működik, integrált takarmánytermeltetéssel, baromfitenyésztéssel, keltetéssel, brojlerhizlalással és -feldolgozással foglalkozik. Magyarország egyetlen 100%-ban integrált baromfi profilú vállalkozása. Tevékenységünk meghatározó részét Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében végezzük.
100%-ban magyar családi tulajdonban lévő vállalatként, kiemelten fontosnak érezzük felhívni és ráirányítani a figyelmet a minőségi hazai élelmiszerek értékeire, márkáira, innovációjára. Nagyon fontosnak tartom, hogy bemutassuk a magyar gyártó-forgalmazó cégek tevékenységét, a világszínvonalú hazai élelmiszer-termelést. Nagy örömünkre szolgál, hogy a keleti régióban egyik házigazdája lehettünk a 16. Coop Rallynak.”
AVE Ásványvíz Kft.
Település/Location: Debrecen
Éves árbevétel (2021)/Annual turnover HUF (2021): 1,627 milliárd forint
Ismertebb márkanevek / Well-known brands: AVE, CÍVIS
„Az 1992-ben alapított vállalat tulajdonosváltást követően, 2006 óta AVE Ásványvíz Gyártó és Forgalmazó Kft.-ként, 100%-ban magyar tulajdonban működik. Ekkor fő profiljává vált az ásványvíz és üdítőitalok gyártása, palackozása, forgalmazása. Több mint 20 éves múltra visszatekintve, elkötelezett a minőségi termékgyártás iránt, hogy eredendően tiszta ásványvizét a lehető legtöbb fogyasztónak juttassa el, és hű maradjon a Párizsi Kongresszusi Palotában, 2005-ben elnyert EUSCAR díjhoz.
Az AVE Ásványvíz Kft. kezdetek óta a COOP üzletlánc partnere, Kelet-Magyarországon értékesítjük a COOP saját márkás termékeket, illetve cégünk saját márkáit, úgymint AVE és CÍVIS, továbbá üzemünkben 2022-ben elkezdődött a saját üdítőitalaink gyártása. Örömmel fogadtuk a felkérést, hogy legyünk állomása a Coop Rallynak, így lehetőségünk volt nagyobb nyilvánosság előtt bemutatni vállalkozásunkat, profilunkat, termékeinket.”
Alföldi Tej Kft.
Település/Location: Debrecen
Éves árbevétel (2021)/ Annual turnover HUF (2021): 55,7 milliárd Ft
Ismertebb márkanevek/Well-known brands: Magyar Tej, Riska
„Az Alföldi Tej Kft. Magyarország egyik legnagyobb tejipari vállalata. Székesfehérvári és debreceni üzemünkben éves szinten közel 270 millió liter tejet használunk fel. Vállalatunk elsődleges célja, hogy magyar tej felhasználásával széles és megbízható termékválasztékot nyújtson a fogyasztók számára. Magyar tejtermelő tulajdonosaink minőségi alapanyag révén garantálják termékeink magas színvonalát.
A Coop üzletlánc már 2005 óta egyik legfontosabb üzleti Partnerünk. 2015-ben kifejezetten a COOP részére fejlesztettük ki Anni Panni termékcsaládunkat, amely rövid idő alatt népszerűvé vált az üzletlánc vásárlói körében. Nagy örömünkre szolgál, hogy idén debreceni üzemünk biztosíthatta a Coop Rally záróhelyszínét.”
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >