Az országosan egységes árképzésért kampányol a Lidl Finnországban
A Lidl Finnország az országosan egységes árakat támogatja, kritizálva a versenytársaknál jellemző és korábban Lengyelországban is látott regionális árkülönbségeket. A diszkont a meglehetősen koncentrált piacon jelentkező kihívások ellenére is az egységes árképzés híve.
Országosan egységes és méltányos árképzést szorgalmaz a Lidl Finnországban. A német diszkont a héten „Megfizethető tészta mindenkinek” szlogennel marketingkezdeményezést indított, mellyel a finn élelmiszer-kereskedelemben meglévő árkülönbségekre igyekszik rávilágítani. A Lidl legújabb promóciós szórólapja szerint az egyik versenytárs kereskedő helyi makaróni-márkájának ára jelentős eltéréseket mutat az ország különböző régióiban: míg a termék a legdrágább helyeken 0,54 euróért, addig a legolcsóbb helyeken már 0,29 euróért beszerezhető.
Thomas Heinrichs, a Lidl beszerzési igazgatója, a vállalat közleményében hangsúlyozza, hogy az ilyen eltérések nem pusztán regionális jellegűek. Még egy városon belül is előfordul, hogy az azonos élelmiszerlánchoz tartozó üzletek eltérő árakat alkalmaznak, ami azt eredményezi, hogy a fogyasztók “különböző irányítószámú területeken eltérő árat fizetnek az élelmiszerekért”. Példaként említette, hogy míg az egyik kávémárka számos helsinki üzletben 2,59 euróba kerül, ugyanez a termék ugyanannak a láncnak egy másik, közeli üzletében 1,15 euróért beszerezhető.
A Lidl korábban már más piacokon is foglalkozott ezzel a kérdéssel. Lengyelországban a kiskereskedő nyilvánosan támadja a piacvezető Biedronkát regionális árképzési gyakorlata miatt, azt állítva, hogy a versenytársak helyi árkorrekciói ellenére a Lidl továbbra is a legalacsonyabb árakat kínálja országszerte egy 15 alapvető élelmiszert tartalmazó kosárra vonatkozóan. Finnországban a lengyelországi helyzet ismétlődik meg: A Lidl Suomi továbbra sem tudja piaci részesedését legalább 10%-ra feltornászni, miközben a hazai óriások, az S Group és a K Group együttesen az FMCG-piac több mint 80%-át uralják. A K Group franchise-modellje lehetővé teszi, hogy az üzlettulajdonosok maguk határozzák meg az árakat, ami regionális eltéréseket eredményez, és bár az S Group központosítottabb árképzési stratégiát követ, árait ő is a helyi piaci viszonyokhoz igazítja.
A Lidl azonban azt állítja, hogy „99%-ban ugyanazokat az árakat biztosítja minden üzletében”, ami a nemzetközileg egységes és központosított diszkontmodell iránti elkötelezettségét tükrözi. Ez az országonkénti sztenderd árképzési stratégia bár biztosítja az árak egységességét, kompromisszumokkal jár. Azzal, hogy a Lidl nem teszi lehetővé a helyi árdifferenciálást, elszalasztja az árrés üzletek szintjén történő optimalizálásának lehetőségét, még akkor is, ha bizonyos területeken továbbra is a legalacsonyabb árakat kínálja. Ezen túlmenően az országos árképzéshez való ragaszkodás korlátozhatja az olyan helyeken való terjeszkedést mint a városközpontok, ahol a működési költségek lényegesen magasabbak.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >