Az országosan egységes árképzésért kampányol a Lidl Finnországban
A Lidl Finnország az országosan egységes árakat támogatja, kritizálva a versenytársaknál jellemző és korábban Lengyelországban is látott regionális árkülönbségeket. A diszkont a meglehetősen koncentrált piacon jelentkező kihívások ellenére is az egységes árképzés híve.
Országosan egységes és méltányos árképzést szorgalmaz a Lidl Finnországban. A német diszkont a héten „Megfizethető tészta mindenkinek” szlogennel marketingkezdeményezést indított, mellyel a finn élelmiszer-kereskedelemben meglévő árkülönbségekre igyekszik rávilágítani. A Lidl legújabb promóciós szórólapja szerint az egyik versenytárs kereskedő helyi makaróni-márkájának ára jelentős eltéréseket mutat az ország különböző régióiban: míg a termék a legdrágább helyeken 0,54 euróért, addig a legolcsóbb helyeken már 0,29 euróért beszerezhető.
Thomas Heinrichs, a Lidl beszerzési igazgatója, a vállalat közleményében hangsúlyozza, hogy az ilyen eltérések nem pusztán regionális jellegűek. Még egy városon belül is előfordul, hogy az azonos élelmiszerlánchoz tartozó üzletek eltérő árakat alkalmaznak, ami azt eredményezi, hogy a fogyasztók “különböző irányítószámú területeken eltérő árat fizetnek az élelmiszerekért”. Példaként említette, hogy míg az egyik kávémárka számos helsinki üzletben 2,59 euróba kerül, ugyanez a termék ugyanannak a láncnak egy másik, közeli üzletében 1,15 euróért beszerezhető.
A Lidl korábban már más piacokon is foglalkozott ezzel a kérdéssel. Lengyelországban a kiskereskedő nyilvánosan támadja a piacvezető Biedronkát regionális árképzési gyakorlata miatt, azt állítva, hogy a versenytársak helyi árkorrekciói ellenére a Lidl továbbra is a legalacsonyabb árakat kínálja országszerte egy 15 alapvető élelmiszert tartalmazó kosárra vonatkozóan. Finnországban a lengyelországi helyzet ismétlődik meg: A Lidl Suomi továbbra sem tudja piaci részesedését legalább 10%-ra feltornászni, miközben a hazai óriások, az S Group és a K Group együttesen az FMCG-piac több mint 80%-át uralják. A K Group franchise-modellje lehetővé teszi, hogy az üzlettulajdonosok maguk határozzák meg az árakat, ami regionális eltéréseket eredményez, és bár az S Group központosítottabb árképzési stratégiát követ, árait ő is a helyi piaci viszonyokhoz igazítja.
A Lidl azonban azt állítja, hogy „99%-ban ugyanazokat az árakat biztosítja minden üzletében”, ami a nemzetközileg egységes és központosított diszkontmodell iránti elkötelezettségét tükrözi. Ez az országonkénti sztenderd árképzési stratégia bár biztosítja az árak egységességét, kompromisszumokkal jár. Azzal, hogy a Lidl nem teszi lehetővé a helyi árdifferenciálást, elszalasztja az árrés üzletek szintjén történő optimalizálásának lehetőségét, még akkor is, ha bizonyos területeken továbbra is a legalacsonyabb árakat kínálja. Ezen túlmenően az országos árképzéshez való ragaszkodás korlátozhatja az olyan helyeken való terjeszkedést mint a városközpontok, ahol a működési költségek lényegesen magasabbak.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >