Az öregedő társadalom is kínál kiváló üzleti lehetőségeket
A fejlett nyugati társadalmak egyre nagyobb mértékű elöregedésében rejlő üzleti lehetőségekre már eddig is sok befektetési szakember felhívta a figyelmet, korábban elsősorban gyógyszerrészvények vásárlását javasolták ennek kapcsán.
Újabban a gyógyszereken kívül sok más olyan terméket és szolgáltatást is megcéloznak, amelyekre az idős generációknak szükségük lehet. „A lépcsőlift és az olvasószemüveg egyre fontosabbak lesznek, ahogy az átlagéletkor tovább növekszik” – idézi a PondsProfessionell.de Achim Küssnert, a Schroder bankház német leányvállalatának vezetőjét a Schroder ISF Global Demographics & Wealth Dynamics alap németországi bevezetése kapcsán. Az elöregedésen és a gyógyszeripari befektetéseken, más egészségügyi témákon túllépve azonban sokan egyre inkább szélesítik a kört, és elöregedés helyett általában demográfiai változásokról beszélnek.
Az említett alap befektetési stratégiája például azon alapul, hogy a demográfiai trendek és azok ismeretében a vonatkozó vállalkozások eredményessége viszonylag jól előre jelezhetőek. Korántsem csak Nyugat-Európa elöregedéséről van szó, hanem más régiókról, így az ázsiai társadalmak jelentőségének rohamos növekedéséről is, valamint a társadalmakon belüli jövedelemátrendeződésekről. A Világbank előrejelzése szerint a feltörekvő országok lakosai 2030-ra többségbe fognak kerülni a világban élő összes középosztálybeli polgár mezőnyében, fogyasztásuk jelentősége nagymértékben nőni fog a világgazdaságban.
Az életkor és a jövedelem emelkedésével a fogyasztási szokások is átalakulnak, és mindez komoly tőkepiaci, részvénypiaci változásokat fog okozni. Az általános fogyasztásnövekedésen túl például nő az igény a pénzügyi szolgáltatások iránt, átalakulnak a táplálkozási szokások, nő az egészségügyi és rekreációs szolgáltatások jelentősége, de például a nyugdíjbiztosítási szolgáltatások iránti igény is. Az alap fundamentális elemzéssel olyan cégek részvényeit választja ki, amelyek árfolyamába ezek a jövőbeli folyamatok még nem épültek bele – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >