Az öntözés és a fajtafejlesztés hozhat fordulatot a hagymatermesztésben
Az öntözés és a fajtafejlesztés, a minőség biztosítása, az illegális hagymaimport kivédése fordíthatja meg a hagymatermesztés csökkenésének trendjét Süle Katalin, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökségi szóvivője szerint.
A szakember az M1 aktuális csatorna műsorában kedden elmondta: a fokhagyma esetében az idén már nőtt a termőterület tavalyhoz és az azt megelőző évhez képest, és a vöröshagymánál is hasonló trendfordulót várnak.
A fokhagyma termőterülete 2013-ban még 1260-1280 hektár volt, 2016-ban azonban már csak 870 hektár, ugyanebben az időben a vöröshagymáé 3600-ról, 200-300 hektárra apadt.
Süle Katalin szerint a csökkenés hátterében főként a fogyasztási szokások változása áll, míg korábban az emberek maguk tárolták hosszabb időre a hagymát, ma már primőr zöldségként fogyasztják azt, a termelést így drágítja a raktározási költség. Ez is rontja a magyarországi termelők versenyképességét egyes külföldiekkel szemben.
Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a magyar fajták, például a makói hagyma alkalmazkodik leginkább a magyar ízlésvilághoz. Igaz, hogy egyes holland fajták hozama a dupláját is eléri a magyarnak, ezen azonban lehet változtatni például fajtafejlesztéssel – mondta a szóvivő. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a minőség javítását eredményezheti az öntözés fejlesztése is. A fejlesztést és az öntözést is támogatja az állam – jegyezte meg Süle Katalin. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >Zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített a FruitVeB és a NAK
Az elmúlt 10 év eredményeit összefoglaló zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >