Az online vásárlók közel 40%-a havonta küld vissza termékeket
Egy új felmérés szerint tízből közel négy fogyasztó havonta legalább egyszer visszaküld egy online vásárolt terméket.
A Narvar platform legfrissebb „State of Returns Report” című jelentése szerint a fogyasztók 39%-a havonta küld vissza árut, és csak 2023-ban a visszaküldött áruk értéke elérte a 744 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. A jelentés megjegyzi, hogy a fogyasztók 46%-a hetente egyszer vagy többször vásárol online, és 87%-uk legalább a vásárlásainak felét online intézi.
A jelentés azt is megállapította, hogy az egyre gyakoribb visszaküldések miatt az ezzel kapcsolatos csalás is egyre súlyosabb probléma. Közel tízből hat vásárló (57%) elismerte, hogy legalább egyszer követett már el ilyet. Idén a visszaküldéssel kapcsolatos csalások száma 16 százalékponttal 52%-ra emelkedett, tehát ez a kiskereskedők számára kritikus terület, amelyet immár nem hagyhatnak figyelmen kívül.
A fogyasztók 60%-a nyitott a cserére vagy a bolti jóváírásra a teljes összeg visszatérítése helyett, ha a folyamat gyors és kényelmes. A fiatalabb fogyasztók (18-29 évesek) nagyobb valószínűséggel részesítik előnyben a vételár azonnali visszatérítését vagy a cserét, míg az idősebb vásárlók a kényelmes és költséghatékony visszaküldési módokat preferálják.
– A visszaküldési folyamat gyakran nem kap kellő figyelmet, pedig hihetetlen lehetőségeket rejt az ügyfélhűség és az ügyfélérték (CLV) növelése szempontjából – mondta Amit Sharma, a Narvar vezérigazgatója. – Ahogy a kutatásunk is mutatja, azok a kiskereskedők, akik pénzt fordítanak a visszaküldési élmény optimalizálásába, ezt a hagyományosan költséges és megterhelő folyamatot jelentős növekedési lehetőséggé alakíthatják.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Snoop Dogg új funkcionális italokat dob piacra
Snoop Dogg és a Harmony Craft Beverages Iconic Tonics néven…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >További cikkeink
Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Felvásárolta a myPOS az IQOM-ot, elősegítve a digitális fizetési innováció terjedését
Az IQOM, a digitális fizetési megoldások egyik vezető magyarországi szolgáltatója…
Tovább olvasom >