Az online vásárlók közel 40%-a havonta küld vissza termékeket
Egy új felmérés szerint tízből közel négy fogyasztó havonta legalább egyszer visszaküld egy online vásárolt terméket.
A Narvar platform legfrissebb „State of Returns Report” című jelentése szerint a fogyasztók 39%-a havonta küld vissza árut, és csak 2023-ban a visszaküldött áruk értéke elérte a 744 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. A jelentés megjegyzi, hogy a fogyasztók 46%-a hetente egyszer vagy többször vásárol online, és 87%-uk legalább a vásárlásainak felét online intézi.
A jelentés azt is megállapította, hogy az egyre gyakoribb visszaküldések miatt az ezzel kapcsolatos csalás is egyre súlyosabb probléma. Közel tízből hat vásárló (57%) elismerte, hogy legalább egyszer követett már el ilyet. Idén a visszaküldéssel kapcsolatos csalások száma 16 százalékponttal 52%-ra emelkedett, tehát ez a kiskereskedők számára kritikus terület, amelyet immár nem hagyhatnak figyelmen kívül.
A fogyasztók 60%-a nyitott a cserére vagy a bolti jóváírásra a teljes összeg visszatérítése helyett, ha a folyamat gyors és kényelmes. A fiatalabb fogyasztók (18-29 évesek) nagyobb valószínűséggel részesítik előnyben a vételár azonnali visszatérítését vagy a cserét, míg az idősebb vásárlók a kényelmes és költséghatékony visszaküldési módokat preferálják.
– A visszaküldési folyamat gyakran nem kap kellő figyelmet, pedig hihetetlen lehetőségeket rejt az ügyfélhűség és az ügyfélérték (CLV) növelése szempontjából – mondta Amit Sharma, a Narvar vezérigazgatója. – Ahogy a kutatásunk is mutatja, azok a kiskereskedők, akik pénzt fordítanak a visszaküldési élmény optimalizálásába, ezt a hagyományosan költséges és megterhelő folyamatot jelentős növekedési lehetőséggé alakíthatják.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >