Az online vásárlók közel 40%-a havonta küld vissza termékeket

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 08. 28. 09:54

Egy új felmérés szerint tízből közel négy fogyasztó havonta legalább egyszer visszaküld egy online vásárolt terméket.

A Narvar platform legfrissebb „State of Returns Report” című jelentése szerint a fogyasztók 39%-a havonta küld vissza árut, és csak 2023-ban a visszaküldött áruk értéke elérte a 744 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. A jelentés megjegyzi, hogy a fogyasztók 46%-a hetente egyszer vagy többször vásárol online, és 87%-uk legalább a vásárlásainak felét online intézi.

A jelentés azt is megállapította, hogy az egyre gyakoribb visszaküldések miatt az ezzel kapcsolatos csalás is egyre súlyosabb probléma. Közel tízből hat vásárló (57%) elismerte, hogy legalább egyszer követett már el ilyet. Idén a visszaküldéssel kapcsolatos csalások száma 16 százalékponttal 52%-ra emelkedett, tehát ez a kiskereskedők számára kritikus terület, amelyet immár nem hagyhatnak figyelmen kívül.

A fogyasztók 60%-a nyitott a cserére vagy a bolti jóváírásra a teljes összeg visszatérítése helyett, ha a folyamat gyors és kényelmes. A fiatalabb fogyasztók (18-29 évesek) nagyobb valószínűséggel részesítik előnyben a vételár azonnali visszatérítését vagy a cserét, míg az idősebb vásárlók a kényelmes és költséghatékony visszaküldési módokat preferálják.

– A visszaküldési folyamat gyakran nem kap kellő figyelmet, pedig hihetetlen lehetőségeket rejt az ügyfélhűség és az ügyfélérték (CLV) növelése szempontjából – mondta Amit Sharma, a Narvar vezérigazgatója. – Ahogy a kutatásunk is mutatja, azok a kiskereskedők, akik pénzt fordítanak a visszaküldési élmény optimalizálásába, ezt a hagyományosan költséges és megterhelő folyamatot jelentős növekedési lehetőséggé alakíthatják.

Chain Store Age

Kapcsolódó cikkeink