Az online vásárlók közel 40%-a havonta küld vissza termékeket
Egy új felmérés szerint tízből közel négy fogyasztó havonta legalább egyszer visszaküld egy online vásárolt terméket.
A Narvar platform legfrissebb „State of Returns Report” című jelentése szerint a fogyasztók 39%-a havonta küld vissza árut, és csak 2023-ban a visszaküldött áruk értéke elérte a 744 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. A jelentés megjegyzi, hogy a fogyasztók 46%-a hetente egyszer vagy többször vásárol online, és 87%-uk legalább a vásárlásainak felét online intézi.
A jelentés azt is megállapította, hogy az egyre gyakoribb visszaküldések miatt az ezzel kapcsolatos csalás is egyre súlyosabb probléma. Közel tízből hat vásárló (57%) elismerte, hogy legalább egyszer követett már el ilyet. Idén a visszaküldéssel kapcsolatos csalások száma 16 százalékponttal 52%-ra emelkedett, tehát ez a kiskereskedők számára kritikus terület, amelyet immár nem hagyhatnak figyelmen kívül.
A fogyasztók 60%-a nyitott a cserére vagy a bolti jóváírásra a teljes összeg visszatérítése helyett, ha a folyamat gyors és kényelmes. A fiatalabb fogyasztók (18-29 évesek) nagyobb valószínűséggel részesítik előnyben a vételár azonnali visszatérítését vagy a cserét, míg az idősebb vásárlók a kényelmes és költséghatékony visszaküldési módokat preferálják.
– A visszaküldési folyamat gyakran nem kap kellő figyelmet, pedig hihetetlen lehetőségeket rejt az ügyfélhűség és az ügyfélérték (CLV) növelése szempontjából – mondta Amit Sharma, a Narvar vezérigazgatója. – Ahogy a kutatásunk is mutatja, azok a kiskereskedők, akik pénzt fordítanak a visszaküldési élmény optimalizálásába, ezt a hagyományosan költséges és megterhelő folyamatot jelentős növekedési lehetőséggé alakíthatják.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >