Az online vásárlók közel 40%-a havonta küld vissza termékeket
Egy új felmérés szerint tízből közel négy fogyasztó havonta legalább egyszer visszaküld egy online vásárolt terméket.
A Narvar platform legfrissebb „State of Returns Report” című jelentése szerint a fogyasztók 39%-a havonta küld vissza árut, és csak 2023-ban a visszaküldött áruk értéke elérte a 744 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. A jelentés megjegyzi, hogy a fogyasztók 46%-a hetente egyszer vagy többször vásárol online, és 87%-uk legalább a vásárlásainak felét online intézi.
A jelentés azt is megállapította, hogy az egyre gyakoribb visszaküldések miatt az ezzel kapcsolatos csalás is egyre súlyosabb probléma. Közel tízből hat vásárló (57%) elismerte, hogy legalább egyszer követett már el ilyet. Idén a visszaküldéssel kapcsolatos csalások száma 16 százalékponttal 52%-ra emelkedett, tehát ez a kiskereskedők számára kritikus terület, amelyet immár nem hagyhatnak figyelmen kívül.
A fogyasztók 60%-a nyitott a cserére vagy a bolti jóváírásra a teljes összeg visszatérítése helyett, ha a folyamat gyors és kényelmes. A fiatalabb fogyasztók (18-29 évesek) nagyobb valószínűséggel részesítik előnyben a vételár azonnali visszatérítését vagy a cserét, míg az idősebb vásárlók a kényelmes és költséghatékony visszaküldési módokat preferálják.
– A visszaküldési folyamat gyakran nem kap kellő figyelmet, pedig hihetetlen lehetőségeket rejt az ügyfélhűség és az ügyfélérték (CLV) növelése szempontjából – mondta Amit Sharma, a Narvar vezérigazgatója. – Ahogy a kutatásunk is mutatja, azok a kiskereskedők, akik pénzt fordítanak a visszaküldési élmény optimalizálásába, ezt a hagyományosan költséges és megterhelő folyamatot jelentős növekedési lehetőséggé alakíthatják.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >