Az online vásárlók az átvevőpontokra szavaznak
Négy éve jelentek meg az átvevőpontok a magyar e-kereskedelem piacán, mára viszont a legkedveltebb kézbesítési móddá váltak – derül ki a GKI Digital legfrissebb, az online vásárlók csomagátvételi szokásait vizsgáló kutatásából.
Az átvevőpontpiac a GKI Digital korábbi kínálatoldali kutatásai szerint 2013-ban 1,3 millió csomagtranzakciót bonyolított. Ennek a mennyiségnek a háromnegyedét a legkorábban induló és legnagyobb aktív hálózattal rendelkező Pick Pack Pont szolgáltatás adja.
A 2014-re – óvatos becslések szerint is – legalább másfél milliós csomagszámra duzzadó piac súlyát jelzi, hogy idén már minden harmadik személyes átvétellel záruló online vásárlás valamely átvevőpont bevonásával valósul meg.
Az átvevőpontok megjelenése 2010 elejére nyúlik vissza. A szolgáltatást Pick Pack Pont néven elsőként elindító Lapker Zrt. kezdetben a hírlapkiszállításhoz tartozó szabad logisztikai kapacitásait töltötte fel az e-kereskedők csomagjaival. Időközben a Magyar Posta is elindította saját szolgáltatását, valamint aktív hálózatépítésbe kezdett az egyik legnagyobb, e-kereskedelemben érdekelt futárcégként számon tartott GLS csoport is.
A futár általi kézbesítésnél kedvezőbb árazásnak köszönhetően az átvevőpontok népszerűsége a megjelenéstől kezdve gyorsan nőtt, sok vásárló döntött az akkor még újnak számító átvételi lehetőség mellett pusztán annak kedvezőbb árazása miatt. Azonban a kutatás eredményei szerint mára már az új vásárlók több mint háromnegyede (77 százalék) elsődlegesen inkább a kényelmi, rugalmassági, 58 százaléka pedig a megközelíthetőségi szempontokat említi az átvevőpont kipróbálása melletti érvként.
A magyar online kiskereskedelem szereplői az elmúlt években fokozatosan szélesítették a vásárlóknak kínált különböző kézbesítési és átvételi megoldások palettáját. Ennek eredménye, hogy mára a webáruházak átlagosan legalább három lehetőséget kínálnak a vásárlóknak, de nem ritka a 4-5 megoldás ajánlása sem. Az átvételi pontok tovább bővülhetnek a hamarosan induló önkiszolgáló terminálok megjelenésével is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >Madárinfluenza elleni vakcinázás indult ritka és nagy értékű állatkerti madárfajoknál
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közreműködve a Ceva-Phylaxia Zrt. országos vakcinázási…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >