Az online vásárlók az átvevőpontokra szavaznak
Négy éve jelentek meg az átvevőpontok a magyar e-kereskedelem piacán, mára viszont a legkedveltebb kézbesítési móddá váltak – derül ki a GKI Digital legfrissebb, az online vásárlók csomagátvételi szokásait vizsgáló kutatásából.
Az átvevőpontpiac a GKI Digital korábbi kínálatoldali kutatásai szerint 2013-ban 1,3 millió csomagtranzakciót bonyolított. Ennek a mennyiségnek a háromnegyedét a legkorábban induló és legnagyobb aktív hálózattal rendelkező Pick Pack Pont szolgáltatás adja.
A 2014-re – óvatos becslések szerint is – legalább másfél milliós csomagszámra duzzadó piac súlyát jelzi, hogy idén már minden harmadik személyes átvétellel záruló online vásárlás valamely átvevőpont bevonásával valósul meg.
Az átvevőpontok megjelenése 2010 elejére nyúlik vissza. A szolgáltatást Pick Pack Pont néven elsőként elindító Lapker Zrt. kezdetben a hírlapkiszállításhoz tartozó szabad logisztikai kapacitásait töltötte fel az e-kereskedők csomagjaival. Időközben a Magyar Posta is elindította saját szolgáltatását, valamint aktív hálózatépítésbe kezdett az egyik legnagyobb, e-kereskedelemben érdekelt futárcégként számon tartott GLS csoport is.
A futár általi kézbesítésnél kedvezőbb árazásnak köszönhetően az átvevőpontok népszerűsége a megjelenéstől kezdve gyorsan nőtt, sok vásárló döntött az akkor még újnak számító átvételi lehetőség mellett pusztán annak kedvezőbb árazása miatt. Azonban a kutatás eredményei szerint mára már az új vásárlók több mint háromnegyede (77 százalék) elsődlegesen inkább a kényelmi, rugalmassági, 58 százaléka pedig a megközelíthetőségi szempontokat említi az átvevőpont kipróbálása melletti érvként.
A magyar online kiskereskedelem szereplői az elmúlt években fokozatosan szélesítették a vásárlóknak kínált különböző kézbesítési és átvételi megoldások palettáját. Ennek eredménye, hogy mára a webáruházak átlagosan legalább három lehetőséget kínálnak a vásárlóknak, de nem ritka a 4-5 megoldás ajánlása sem. Az átvételi pontok tovább bővülhetnek a hamarosan induló önkiszolgáló terminálok megjelenésével is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >