Az online vásárlásban a férfiaké a vezető szerep
Európában öt emberből kettő (40%) vásárol online és ma már a nők helyett a férfiak játsszák a főszerepet az internetes beszerzésekben- derül ki a CBRE úttörő, új kutatásából.
Ma, amikor korábban elképzelhetetlen arányban kapcsolódnak az európai fogyasztók a világhálóra, a CBRE a témában egyedülálló, átfogó kutatást végzett. Az elemzés feltérképezte, milyen az online és a hagyományos bolti vásárlás közötti kapcsolat és hogyan alakul az online vásárlási szokások népszerűsége a különböző kiskereskedelmi szektorokban. Vizsgálta továbbá tíz európai ország polgárainak online vásárlási szokásainak hasonlóságát és különbözőségét, valamint kitért a mobil technológia és a közösségi média hatásaira.
A CBRE több mint tízezer vásárló megkérdezésén alapuló, pán-európai kutatása többek közt megállapította, hogy míg a nők a „tradicionális” vásárlás fő mozgatórugói, a férfiak náluk kétszer gyakrabban vásárolnak a neten (2,5-ször havonta, szemben a nők havi egy vásárlásával). Nyugat-Európában az online vásárlás iránti hajlandóság a jóléttel függ össze: a magasabb jövedelműek 61 százaléka vásárol online, szemben az alacsonyabb jövedelműek 41 százalékával. A könyv, zene és számítógépes játékok online beszerzésének már megszokott magas szintje mellett a vásárlók egyre nagyobb bizalommal vásárolnak ruhát és cipőt az interneten.
A legtöbbször a nyugat-európai fogyasztók vásárolnak az interneten, míg az oroszok a legritkábban. Régiós összehasonlításban a szélessávú internetkapcsolat és a kulturális különbségek okozzák az eltéréseket a netes vásárlás gyakoriságában. A fiatalokat az online beszerzésektől gyakran a szállítási költség és a visszaküldés bonyolultsága bátortalanítja el.
A technológiai fejlődés ellenére a netes biztonság miatt érzett aggodalom az online vásárlás legerősebb gátló tényezője, míg az internetelérés sebessége és a kiskereskedelmi weboldalak újszerűsége már többé nem jelent akadályt. A tíz ország átlagát tekintve a közösségi média ma még nincs jelentős hatással az online vásárlási döntésekre, míg a mobiltelefonon való vásárlás most kezd népszerűbbé válni.
Peter Gold, a CBRE európai kiskereskedelmi vezetője hozzátette: „Kutatásunk azt mutatja, hogy a hagyományos boltok és az internet nem ellenségek, hanem szövetségesei egymásnak. A fogyasztók az interneten néznek utána egy termék árának és beszerezhetőségének, mielőtt bármely csatornán lebonyolítják a vásárlást. A kereskedők az online vásárlással tesztelik az új piacokat és csalogatják boltjaikba a vevőket. A vásárlók Európa-szerte a legjobbat hozzák ki ebből a két világból: az internetes vásárlás gyorsaságát és kényelmét a bolti vásárlás „shoppingoló”, közösségi élményével kombinálják. A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben ez a többcsatornás kínálat növeli a legjobban a fogyasztók választási lehetőségeit és dinamikus megoldást kínál a kiskereskedők számára is” – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >