Az online üzletek 17%-a kínál ingyenes házhoz szállítást Svájcban
Svájc 47 legnagyobb online üzletének mindössze 17%-a kínált idén ingyenes szállítást. A többség (64%) a szállítást csak bizonyos rendelési összeg elérése esetén teszi ingyenessé. További 19% pedig mindig térítés ellenében szállít. Az adatok a 2023-ban látottakhoz képest számottevően nem változtak.
A Carpathia e-kereskedelmi tanácsadó cég nemrégiben tette közzé a legnagyobb svájci b2c online áruházak top 50-es listáját és elemezte az általuk kínált szállítási feltételeket. Az elemzésben csak 47 webshop szerepel, hiszen a Microspot integrálódott az Interdiscountba, az eBay és a Ricardo e-kereskedelmi platformok szállítási feltételei pedig a partner eladóktól függnek.
Egyre gyakoribb a 24 órán belüli házhoz szállítás
A tavalyi helyzethez képest egyre több online áruház kínál 24 órán belüli kiszállítást: az ilyen szolgáltatást díj ellenében kínáló online áruházak aránya egy év alatt 4%-ról 17%-ra nőtt. A többség (66%) ugyanakkor még mindig nem szállít házhoz egy napon belül.
A szállítás átlagosan 6,85 euróba (6,63 svájci frank) kerül a vizsgált áruházakban, ami enyhe csökkenés a tavalyi évhez képest, amikor a szállítás átlagosan 7,41 euróba (7,17 svájci frank) került.
Ingyenes szállítás nem általános gyakorlat a DACH régióban
A német EHI Retail Institute korábbi kutatása szerint a DACH-régióban az online eladóknak csak töredéke kínál ingyenes szállítást. Ez összefüggésben állhat azzal, hogy a régió eladói számára a visszaküldések megelőzése hangsúlyosabb szerepet játszik, mivel azok alkalmanként 5-10 euróba kerülnek.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >