Az online üzletek 17%-a kínál ingyenes házhoz szállítást Svájcban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 08. 01. 09:59

Svájc 47 legnagyobb online üzletének mindössze 17%-a kínált idén ingyenes szállítást. A többség (64%) a szállítást csak bizonyos rendelési összeg elérése esetén teszi ingyenessé. További 19% pedig mindig térítés ellenében szállít. Az adatok a 2023-ban látottakhoz képest számottevően nem változtak.

A Carpathia e-kereskedelmi tanácsadó cég nemrégiben tette közzé a legnagyobb svájci b2c online áruházak top 50-es listáját és elemezte az általuk kínált szállítási feltételeket. Az elemzésben csak 47 webshop szerepel, hiszen a Microspot integrálódott az Interdiscountba, az eBay és a Ricardo e-kereskedelmi platformok szállítási feltételei pedig a partner eladóktól függnek.

Egyre gyakoribb a 24 órán belüli házhoz szállítás

A tavalyi helyzethez képest egyre több online áruház kínál 24 órán belüli kiszállítást: az ilyen szolgáltatást díj ellenében kínáló online áruházak aránya egy év alatt 4%-ról 17%-ra nőtt. A többség (66%) ugyanakkor még mindig nem szállít házhoz egy napon belül.

A szállítás átlagosan 6,85 euróba (6,63 svájci frank) kerül a vizsgált áruházakban, ami enyhe csökkenés a tavalyi évhez képest, amikor a szállítás átlagosan 7,41 euróba (7,17 svájci frank) került.

Ingyenes szállítás nem általános gyakorlat a DACH régióban

A német EHI Retail Institute korábbi kutatása szerint a DACH-régióban az online eladóknak csak töredéke kínál ingyenes szállítást. Ez összefüggésben állhat azzal, hogy a régió eladói számára a visszaküldések megelőzése hangsúlyosabb szerepet játszik, mivel azok alkalmanként 5-10 euróba kerülnek.

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink