Az online üzletek 17%-a kínál ingyenes házhoz szállítást Svájcban
Svájc 47 legnagyobb online üzletének mindössze 17%-a kínált idén ingyenes szállítást. A többség (64%) a szállítást csak bizonyos rendelési összeg elérése esetén teszi ingyenessé. További 19% pedig mindig térítés ellenében szállít. Az adatok a 2023-ban látottakhoz képest számottevően nem változtak.
A Carpathia e-kereskedelmi tanácsadó cég nemrégiben tette közzé a legnagyobb svájci b2c online áruházak top 50-es listáját és elemezte az általuk kínált szállítási feltételeket. Az elemzésben csak 47 webshop szerepel, hiszen a Microspot integrálódott az Interdiscountba, az eBay és a Ricardo e-kereskedelmi platformok szállítási feltételei pedig a partner eladóktól függnek.
Egyre gyakoribb a 24 órán belüli házhoz szállítás
A tavalyi helyzethez képest egyre több online áruház kínál 24 órán belüli kiszállítást: az ilyen szolgáltatást díj ellenében kínáló online áruházak aránya egy év alatt 4%-ról 17%-ra nőtt. A többség (66%) ugyanakkor még mindig nem szállít házhoz egy napon belül.
A szállítás átlagosan 6,85 euróba (6,63 svájci frank) kerül a vizsgált áruházakban, ami enyhe csökkenés a tavalyi évhez képest, amikor a szállítás átlagosan 7,41 euróba (7,17 svájci frank) került.
Ingyenes szállítás nem általános gyakorlat a DACH régióban
A német EHI Retail Institute korábbi kutatása szerint a DACH-régióban az online eladóknak csak töredéke kínál ingyenes szállítást. Ez összefüggésben állhat azzal, hogy a régió eladói számára a visszaküldések megelőzése hangsúlyosabb szerepet játszik, mivel azok alkalmanként 5-10 euróba kerülnek.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Veszélyes anyagokat találtak a kínai e-kereskedelmi óriások termékeiben
A kínai online óriáscégek, mint a Shein, a Temu és…
Tovább olvasom >Új intézkedéssel csökkenti az élelmiszerpazarlást a svájci Coop
A Coop Switzerland a friss hús kategóriában az élelmiszer-pazarlás megelőzésére…
Tovább olvasom >Magasabb vámtarifákkal igyekszik megfékezni a határokon átnyúló e-kereskedelmet Törökország
Drasztikus adóváltoztatásokat vezet be a török kormány annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Primark új partnerrel fejleszti kollégáinak a körkörös tervezéssel kapcsolatos képzését
A nemzetközi divatáru-kiskereskedő Primark a Circular Textiles Foundation (CTF) partnerségével továbbképzési programot…
Tovább olvasom >Veszélyes anyagokat találtak a kínai e-kereskedelmi óriások termékeiben
A kínai online óriáscégek, mint a Shein, a Temu és…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 8,2 százalékkal csökkent júniusban
2024 júniusában az ipari termelés volumene 8,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,7…
Tovább olvasom >