Az online kedvezmények enyhítették a brit kereskedők nehézségeit júliusban
A pénteki hivatalos adatok szerint a brit vásárlók a vártnál többet költöttek a múlt hónapban, miután elcsábították őket az online vásárlási ajánlatok, de az eladások volumene úgy tűnik, hogy újra csökkenni fog, mivel a háztartások az elmúlt 40 év legmagasabb inflációjával néznek szembe.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/firmbee-com-SpVHcbuKi6E-unsplash-scaled.jpg)
A brit kiskereskedelmi forgalom 0,3%-kal nőtt júliusban
Az inflációtól és az évszaktól megtisztított kiskereskedelmi forgalom 0,3%-kal nőtt júliusban – ez az első növekedés az elmúlt három hónapban –, ellentétben a közgazdászok 0,2%-os visszaeséssel kapcsolatos várakozásaival a Reuters közvélemény-kutatása szerint. Az eladások 1,2%-kal estek vissza a júliusig tartó három hónap alatt – miután a májusi és júniusi eladásokat az eredeti becslésekhez képest lefelé módosították – és 3,4%-kal alacsonyabbak az egy évvel korábbinál, nagyjából összhangban az előrejelzésekkel.
„A kiskereskedők elmondták, hogy az eladásokat számos ajánlat és promóció növelte” – mondta Darren Morgan, az Office of National Statistics (ONS) statisztikusa.
A növekedést túlnyomórészt az online és postai rendelések volumenének 4,8%-os emelkedése hajtotta, ami december óta a legnagyobb havi ugrás.
Az Amazon a múlt hónapban tartotta éves Prime Day promócióját, amely a korábbi években egybeesett a brit kiskereskedelmi eladások felfutásával, bár az ONS szerint több online kereskedőnél nagyobb kiadások figyelhetők meg, különösen a háztartási cikkekre.
A többi kiskereskedőnek rossz hónapja volt, az élelmiszerek mennyisége mindössze 0,1%-kal nőtt az Erzsébet királynő jubileumát ünneplő júniusi fellendülés után, miközben a ruházati eladások 1,2%-kal estek vissza. Az autósok 0,9%-kal kevesebb üzemanyagot vásároltak, amit az ONS annak tulajdonított, hogy a rendkívül meleg időben kevesebbet vezetnek. Az ONS szerint az eladások hosszabb távú tendenciája csökkenő volt, és a Bank of England arra figyelmeztetett, hogy a magas infláció valószínűleg recesszióba billenti Nagy-Britanniát még ebben az évben.
„Mivel a vásárlók vásárlóerejének a magas infláció miatti megszorítása és a fogyasztói hangulat alacsony szinten van, a kiskereskedők kilátásai továbbra is rosszak” – mondta Martin Beck, az EY ITEM Club gazdasági főtanácsadója.
A fogyasztói árak éves inflációja júliusban 10,1%-ra ugrott, ami 1982 óta a legmagasabb, a júniusi 9,4%-ról, amit a háztartások energiaszámláinak korábbi meredek emelkedése mellett az élelmiszerárak emelkedése okoz. A GfK fogyasztói felmérése kimutatta, hogy a háztartásokat „elkeserítette” a megélhetési költségek emelkedése, és hangulatuk a leggyengébb volt a sorozat 1974-es kezdete óta.
A szabályozott háztartási energiaszámlák az elmúlt évben megduplázódtak, és októberben ismét növekedni fognak. Iparági elemzők előrejelzése szerint az átlagos éves számlák januárra meghaladják a 4000 fontot (4768 dollár), szemben az egy évvel ezelőtti körülbelül 1000 fonttal.
A szupermarketek arról számoltak be, hogy a vásárlók olcsóbb termékekre váltanak, az Iceland fagyasztott élelmiszerek forgalmazója pedig ezen a héten közölte, hogy akár 100 font értékű kamatmentes kölcsönt ad legszegényebb vásárlóinak.
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >MBH Bank: A kiskereskedelem lehet az idei növekedés egyik támasza
A kiskereskedelem egyike azoknak a területeknek, amelyeken keresztül a lakosság…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >