Az online csatorna már a francia élelmiszerpiac 10%-át adja

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 04. 08. 09:38

A Kantar friss adatai szerint az online értékesítés a teljes franciaországi élelmiszerpiac 10%-át teszi ki, miután a február 19. és március 17. közötti időszakban 0,5 százalékpontos növekedést ért el.

Az úgynevezett P3 időszak adatai szerint további 200 000 háztartás vásárol most online, és az e-kereskedelmet használók egyre hűségesebbek.

A francia FMCG-kiadások összességében 1,7%-kal nőttek ebben az időszakban.

Továbbra is vezet az E.Leclerc

A legjobban teljesítő élelmiszerkereskedők tekintetében az E.Leclerc továbbra is dominál, részesedése egy százalékpontot erősödve a piac 23,7%-a – ez már a 13. egymást követő hónap, amikor növekedést ért el.

A Kantar szerint az E.Leclerc további 258 000 vásárlót szerzett, miközben vásárlóinak hűsége is nőtt (+1,4 százalékpont). A kiskereskedő online csatornái, például a Drive, a növekedés több mint egyharmadát (36%) adták.

A többiek

A Groupement des Mousquetaires 0,5 százalékpontos növekedést és 16,3%-os piaci részesedést ért el – derült ki a Kantar adataiból –, a csoporton belül az Intermarché volt a legdinamikusabb, amely növekedést jelentett mint a hipermarket, mind a szupermarket, de az online és a kisbolt üzletágakban is.

A Lidl 0,2 százalékponttal magasabb, 8%-os növekedést jelentett, mivel a vásárlási gyakoriságnak köszönhetően javult a vásárlói hűség, míg a Groupement U piaci részesedése 0,2 százalékpontos növekedéssel 12% volt. A Louis Delhaize Group megőrizte 2,1%-os piaci részesedését – közölte a Kantar.

A Kantar adatai a Worldpanel 20 000 háztartásból álló mintájából származnak, és a hipermarketek, szupermarketek, diszkontok, közeli boltok és online csatornák költéseit követik nyomon.

ESM

Kapcsolódó cikkeink