Az online csatorna már a francia élelmiszerpiac 10%-át adja
A Kantar friss adatai szerint az online értékesítés a teljes franciaországi élelmiszerpiac 10%-át teszi ki, miután a február 19. és március 17. közötti időszakban 0,5 százalékpontos növekedést ért el.
Az úgynevezett P3 időszak adatai szerint további 200 000 háztartás vásárol most online, és az e-kereskedelmet használók egyre hűségesebbek.
A francia FMCG-kiadások összességében 1,7%-kal nőttek ebben az időszakban.
Továbbra is vezet az E.Leclerc
A legjobban teljesítő élelmiszerkereskedők tekintetében az E.Leclerc továbbra is dominál, részesedése egy százalékpontot erősödve a piac 23,7%-a – ez már a 13. egymást követő hónap, amikor növekedést ért el.
A Kantar szerint az E.Leclerc további 258 000 vásárlót szerzett, miközben vásárlóinak hűsége is nőtt (+1,4 százalékpont). A kiskereskedő online csatornái, például a Drive, a növekedés több mint egyharmadát (36%) adták.
A többiek
A Groupement des Mousquetaires 0,5 százalékpontos növekedést és 16,3%-os piaci részesedést ért el – derült ki a Kantar adataiból –, a csoporton belül az Intermarché volt a legdinamikusabb, amely növekedést jelentett mint a hipermarket, mind a szupermarket, de az online és a kisbolt üzletágakban is.
A Lidl 0,2 százalékponttal magasabb, 8%-os növekedést jelentett, mivel a vásárlási gyakoriságnak köszönhetően javult a vásárlói hűség, míg a Groupement U piaci részesedése 0,2 százalékpontos növekedéssel 12% volt. A Louis Delhaize Group megőrizte 2,1%-os piaci részesedését – közölte a Kantar.
A Kantar adatai a Worldpanel 20 000 háztartásból álló mintájából származnak, és a hipermarketek, szupermarketek, diszkontok, közeli boltok és online csatornák költéseit követik nyomon.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >