Az online csatorna már a francia élelmiszerpiac 10%-át adja
A Kantar friss adatai szerint az online értékesítés a teljes franciaországi élelmiszerpiac 10%-át teszi ki, miután a február 19. és március 17. közötti időszakban 0,5 százalékpontos növekedést ért el.
Az úgynevezett P3 időszak adatai szerint további 200 000 háztartás vásárol most online, és az e-kereskedelmet használók egyre hűségesebbek.
A francia FMCG-kiadások összességében 1,7%-kal nőttek ebben az időszakban.
Továbbra is vezet az E.Leclerc
A legjobban teljesítő élelmiszerkereskedők tekintetében az E.Leclerc továbbra is dominál, részesedése egy százalékpontot erősödve a piac 23,7%-a – ez már a 13. egymást követő hónap, amikor növekedést ért el.
A Kantar szerint az E.Leclerc további 258 000 vásárlót szerzett, miközben vásárlóinak hűsége is nőtt (+1,4 százalékpont). A kiskereskedő online csatornái, például a Drive, a növekedés több mint egyharmadát (36%) adták.
A többiek
A Groupement des Mousquetaires 0,5 százalékpontos növekedést és 16,3%-os piaci részesedést ért el – derült ki a Kantar adataiból –, a csoporton belül az Intermarché volt a legdinamikusabb, amely növekedést jelentett mint a hipermarket, mind a szupermarket, de az online és a kisbolt üzletágakban is.
A Lidl 0,2 százalékponttal magasabb, 8%-os növekedést jelentett, mivel a vásárlási gyakoriságnak köszönhetően javult a vásárlói hűség, míg a Groupement U piaci részesedése 0,2 százalékpontos növekedéssel 12% volt. A Louis Delhaize Group megőrizte 2,1%-os piaci részesedését – közölte a Kantar.
A Kantar adatai a Worldpanel 20 000 háztartásból álló mintájából származnak, és a hipermarketek, szupermarketek, diszkontok, közeli boltok és online csatornák költéseit követik nyomon.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >