Az olaszok egyharmada készséggel használna elektronikus pénzt 50 euró alatt
A SIA a Milánóban megrendezett „SIA EXPO 2012” alkalmából tette közzé legutóbbi közvéleménykutatását a közeljövő elektronikus fizetési eszközeiről. A „Mennyire vágynak az olaszok a készpénzre” című tanulmányt az ISPO (Istituto per gli Studi sulla Pubblica Opinione) piackutató cég készítette.
Az olaszok 21 százaléka kizárólag készpénzt használ, 62 százalékuk különböző bank és hitelkártyákat, míg 19 százalékuk kész mobiltelefonon keresztül fizetni
A megkérdezettek 74 százaléka szerint a bank –és hitelkártyák használata segít az adóelkerülés elleni harcban, míg 36 százalékuk szerint a mobil fizetési eszközök azért hasznosak, mert csökkentik a készpénzforgalmat.
Az olaszok szeretik az elektronikus pénzt, egyre rendszeresebben használják a mindennapi életben és sokan közülük készek arra, hogy mobiltelefonjukat használják fizetéskor. Többek között ezt derítette ki a SIA közvéleménykutatása, melyet az ISPO (Istituto per gli Studi sulla Pubblica Opinione) piackutató cég készített és publikált a mai napon a milánói “SIA Expo 2012”, rendezvényen, melyet a közeljövő elektronikus fizetési eszközeinek (következő generációs fizetési eszközöknek) szenteltek.
A közlemény kitér arra is, hogy az olaszok 79 százaléka rendelkezik legalább egy bank, vagy hitelkártyával. Társadalmi megoszlás szerint, azok az olaszok, akik továbbra is a készpénzzel való fizetést preferálják, 30 százaléka nyugdíjas, 29 százalékuk háziasszony, 35 százalékuk hatvannégy év feletti és 44 százalékuk általános iskolai végzettséggel rendelkezik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >