Az olasz kávémárka története is éppannyira izgalmas és egyedi, mint egy csésze finom kávé
Lavazza: több mint 120 év szenvedélyes rajongás a kávé iránt és egy új együttműködés a magyar piacon a prémium minőség jegyében
– Új disztribúciós partner és megújult stratégia a hazai piacon –
Lavazza: 120 éves hagyomány és szenvedélyes elkötelezettség a minőség, az innováció és a fenntarthatóság iránt
A világon minden egyes felszolgált csésze Lavazza kávé a minőség és szenvedély jegyében készül. A történet Luigi Lavazzával indult, aki 1895-ben torinói élelmiszerboltjában kidolgozta a kávékeverék elkészítésének egyedi módszerét, vagyis a különböző fajtájú és eredetű kávék kombinálásának művészetét. Ezzel olyan egyedi és egységes terméket hozott létre, amely azóta is évről évre ugyanazokat a tulajdonságokat és minőséget nyújtja minden csésze kávéval. A mai napig ez különbözteti meg a Lavazza márkát a piacon!
Ezzel a szemlélettel született meg 1956-ban, a Lavazza első torinói pörkölőüzemének megnyitásakor az első nagy mennyiségben gyártott Lavazza kávékeverék, a legendás Qualità Oro! Luigi Lavazza ötlete új fejezetet nyitott a kávézás történetében: ő válogatta össze elsőként a legjobb minőségű brazíliai, hondurasi, panamai, mexikói, kolumbiai és perui Arabica kávékat, és egyesítette őket egyetlen keverékben. Így jött létre az elegáns Lavazza Qualità Oro. A hagyomány ezután több mint 60 éven át apáról fiúra szállt, és a mai napig biztosítja a fogyasztók számára a finom és rendkívül édes zamatú, 100%-os Arabica kávét, azt az egyedi aromájú keveréket, amelyet annyira kedvelnek a tökéletes olasz presszókávé ízét otthonukban is élvezni kívánó kávérajongók!
A Lavazza cég innovációra való törekvése kezdettől fogva szorosan összefonódik a kutatással és a formabontó ötletekkel. Így jött létre az olasz kávékeverék-készítés művészete, valamint a XX. század első évtizedeiben a kávé frissességének és minőségének megőrzését szolgáló vákuumcsomagolás. Az olasz kávégyártók közül a Lavazza vezette be elsőként az egyadagos kiszerelésű instant kávét, és ők fejlesztették ki az ISSpresso kávégépet is, amelynek köszönhetően 2015-ben Samantha Cristoforetti olasz űrhajós ihatott a világon elsőként presszókávét a világűrben.
A vállalatot, az alapítása óta jellemző szenvedély továbbra is a tökéletességre ösztönzi. A cég minden szempontból igyekszik a lehető legjobban megismerni a kávét, a kávéfőzés sokféle módszerétől kezdve a felszolgálás kínálta végtelen lehetőségekig, hogy minden helyzetben a legjobb kávéfogyasztási élményt nyújtsa a fogyasztóknak.
A vállalatot a hagyomány és az innovációra való törekvés mellett a fenntarthatóság teszi igazán különlegessé. Luigi Lavazza a 1935-ös dél-amerikai útja során meglepődve látta, hogy a termelők a teljes kávétermést megsemmisítik, ha nem találnak vevőre. Ez az élmény alapvetően meghatározta az üzletvitelről vallott elveit. A Lavazza azóta gondosan ügyel a termelési országok gazdasági, emberi, környezeti és kulturális örökségére. Az évek során az elvek konkrét intézkedésekké formálódtak, amelyek segítenek aktívan támogatni a helyi termelőket és közösségeket, valamint világszerte érdemi segítséget nyújtani több, a fenntarthatóság ügyét szolgáló szervezet számára.
A Lavazza mélyen elkötelezett a kávébabtermelő területek és az ott élők védelme iránt. Olyan folyamatos ciklus kialakítására törekszik, amelyben a termék- és folyamatinnováció, a kiváló minőség és a fenntarthatóság kölcsönösen erősítik egymást, azoknak az embereknek köszönhetően, akik napról napra a fenntartható növekedést szem előtt tartva működnek
együtt a vállalattal.
A cég torinói központja, a Nuvola is a hagyomány, az innováció és a fenntarthatóság jegyében épült. A 2018-ban felavatott, több mint 30 ezer négyzetméteres épület nem csupán a vállalat irodáinak biztosít teret, hanem egy fine dining étterem, a Condividere, a Museo Lavazza, egy bisztró és egy többfunkciós rendezvénycsarnok számára is, amelyek szolgáltatásait a helyi közösség tagjai is igénybe vehetik.
A Lavazza Magyarországon
Magyarországon a Lavazza a prémium minőséget állítja piaci működése középpontjába. A magyar fogyasztók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a jobb minőségű kávék iránt, és a kategória átlagára is emelkedőben van, elsősorban a szemes kávé és a kávékapszulák szegmensének köszönhetően.
A Lavazza készen áll a piaci lehetőségek kiaknázására, és szeretne a legjobb minőséget nyújtó nemzetközi kávémárkává válni Magyarországon. E téren a vállalat növekedésének fő mozgatórugója mélyen a génekbe kódolt „olasz” stílus, amelynek révén a Lavazza a pörkölt és őrölt kávé piacának minőségi, prémium márkájaként pozicionálhatja magát.
A Lavazza bemutatja új magyarországi disztribútorát, az Orbicót
A Lavazza magyarországi márkafejlődésének következő szakaszára készülve a vállalat az Orbico Hungary Kft.-t választotta új disztribútorául a kiskereskedelmi és a HoReCa szegmensben.
A partnerkapcsolat célja a Lavazza-fogyasztók számának növelése minden szegmensben célzottabb piaci szemlélettel, innovációkkal és új termékekkel. A megállapodás egyben új növekedési terv kidolgozását is előirányozza, érzékeltetve a Lavazza elkötelezettségét Magyarország iránt. A vállalat a magyar piacon aktívabb üzleti tevékenységet, a marketing területén pedig közvetlenebb kommunikációt szeretne megvalósítani, valamint stabil partnerkapcsolatok kiépítésére törekszik a kávészakma képviselőivel.
Az Orbico Hungary Kft. erős piaci pozícióval és komoly FMCG-piaci tapasztalattal rendelkezik. Disztribúciós struktúrája továbbfejlesztésével és a lehető legmagasabb üzleti-szakmai normák követésével a vállalat mindent megtesz, hogy a Lavazza elérje ambiciózus céljait a magyar piacon. A cég, a minden téren jellemző maximális minőséget szem előtt tartva dolgozik az eredeti olasz kávéélmény népszerűsítésén, és igyekszik minden kategóriában és csatornán sikerrel helyt állni a piaci versenyben. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >A kakaó, a kávé és a tea árai drágítják a globális élelmiszerimport-számlát a gazdagabb országok számára
A globális élelmiszerimport-számla az előző évhez képest várhatóan 2,2%-kal, több…
Tovább olvasom >Karácsonyi hangulat dobozba zárva
Idén novemberben megérkezik a limitált kiadású Mizo diós bejgli ízű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >