Az olasz idegenforgalomban dolgozók eltérően értékelik a nyári szezon eredményeit
Olaszország idegenforgalma kiválóan szerepelt a turizmusért felelős miniszter, Daniela Santanche szerint, miközben a tengerparti strandok üzemeltetői tavalyhoz képest tíz százalékos visszaesést jelentettek a nyári szezon utolsó napjaiban.
Daniela Santanche úgy vélte, tévednek azok, akik „kígyót, békát kiáltanak„, mivel a turizmus Olaszországban kiválóan teljesít.
Az idegenforgalomért felelős tárca nélküli miniszter hangoztatta, hogy az áprilisban kezdődött hosszú nyári szezon végleges adatait októberben összegzik, de elég Szicíliára tekinteni, ahol csak április, májusban több mint negyvenöt százalékkal nőtt a látogatók száma tavalyhoz képest.
Másképpen látja a helyzetet az olasz strandüzemeltetők szakszervezete (Sib) elnöke, Marzia Marzoli, aki a Corriere della Sera napilapnak húsz százalékos júliusi és tíz százalékos augusztusi visszaesésről számolt be, pedig augusztus hagyományosan csúcsidőszaknak számít az olaszországi tengerpartokon.
Mauro Maurelli, a Federbalneari strandszövetség elnöke szerint nincsen válsághelyzet: „az olaszok vakációzási szokásai változtak meg, diverzifikálni kell a kínálatot” – hangoztatta.
„Semmilyen kulturális váltás nem történt, nem igaz, hogy az olaszok nem akarnak többet a tengerre menni, egyszerűen nincsen pénzük rá” – reagált Domenico Pellegrino, az utazási irodákat tömörítő Aidit elnöke.
A nyári felmérések szerint az olaszok huszonöt százaléka nem engedhette meg magának a nyaralást. A vakációzók ötvennyolc százaléka belföldi helyszínt választott. Az olaszok ötvennégy százaléka három és öt nap közötti nyaralást engedett meg magának.
A tengerpartokon hétközben két napágy és egy napernyő ára 25 és 35 euró között mozgott, hétvégén elérte az ötven eurót nagy különbségekkel az ország különböző részei között. Voltak strandok, ahol az árak száz százalékkal emelkedtek tavalyhoz képest.
„Egyre többen járnak szabadstrandra, otthonról hoznak enni- és innivalót, és inkább a parttól messzebb parkolnak, mivel az olcsóbb. A külföldiek sem költenek annyit mint régen
– mondta Giuseppe Ilario a Róma és Nápoly közötti Sperlonga egyik strandjának tulajdonosa.
A nyárt filmfesztivállal záró Velencében idén a belépés április és augusztus között ötvennégy napon volt fizetős.
A városba érkezők közül több mint 723 ezren váltottak napijegyet, ami 5,4 milliárd eurót hozott. Az év eleje óta csak június hónapban érkezett több turista tavalyhoz képest, és a növekedést valószínűleg Jeff Bezos amerikai milliárdos esküvője idézte elő.
Kapcsolódó cikkeink
A Tokaji a magyarok legkedveltebb borvidéke
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Google dönt a vacsoráról, a gulyás még mindig hódít
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az OKSZ a SZÉP-kártya közterheinek csökkentését szorgalmazza
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság online fogyasztóvédelmi stratégiát mutatott be
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az idősebbek vezetik a visszaváltást Magyarországon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Női energiaitalt dob piacra a Monster az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

