Az olasz fogyasztóknak fontosabb a kényelem, mint az ár
Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet felmérése szerint a szupermarket vásárlók körében a kényelem a legfontosabb vásárlási szempont (33%), amelyet szorosan követ az ár (24%). Mindössze a vásárlók 17%-a helyezi az első helyre a minőséget.
Az Altroconsumo által mintegy 12000 fogyasztó megkérdezése alapján felállított 2024-es rangsor élén az Esselunga, a NaturaSì és az Ipercoop végzett – számolt be az ESM. A NaturaSì az organikus termékek minősége, a kasszákon való gyors áthaladás és az általános termékminőség terén nyújtott kiemelkedő teljesítményt.
Az olyan diszkontláncok, mint az Aldi és az Eurospin is magas pontszámot kaptak, tükrözve egyre növekvő népszerűségüket az árérzékeny vásárlók körében. A vásárlók a helyi láncokkal is elégedettek: a 40-ből 11 – köztük a Dem, Rossetto, Mega és Iperal – „kiváló” minősítést kapott. A Tosano különösen az áruválaszték és az árversenyképesség terén emelkedett ki.
Az online vásárlás kategóriában az Esselunga, az Eurospin és a Coop kerültek az élre. Az Esselunga, a Cadoro és az INTERSPAR a bolt kényelme terén szerepelt jól, míg a Cadoro, az Alì és a Mega az árak átláthatóságában jeleskedett. A saját márkás termékek minőségében a NaturaSì és az Ipercoop tűntek ki, míg az Aldi és a Tosano a kedvező árak miatt kaptak elismerést.
Az elemzés szerint a retailerek rangsora az előző évhez képest stabil maradt, de az összesített értékelés enyhe csökkenést mutatott. A kasszáknál jellemző hosszabb várakozási idő és a friss termékek minőségével kapcsolatos elégedetlenség rontották a vásárlói élményt. Bár az áremelkedések üteme lassult, a magas árak miatt az olasz háztartások havi FMCG-költése 5%-kal, 387 euróra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >