Az olasz fogyasztóknak fontosabb a kényelem, mint az ár
Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet felmérése szerint a szupermarket vásárlók körében a kényelem a legfontosabb vásárlási szempont (33%), amelyet szorosan követ az ár (24%). Mindössze a vásárlók 17%-a helyezi az első helyre a minőséget.
Az Altroconsumo által mintegy 12000 fogyasztó megkérdezése alapján felállított 2024-es rangsor élén az Esselunga, a NaturaSì és az Ipercoop végzett – számolt be az ESM. A NaturaSì az organikus termékek minősége, a kasszákon való gyors áthaladás és az általános termékminőség terén nyújtott kiemelkedő teljesítményt.
Az olyan diszkontláncok, mint az Aldi és az Eurospin is magas pontszámot kaptak, tükrözve egyre növekvő népszerűségüket az árérzékeny vásárlók körében. A vásárlók a helyi láncokkal is elégedettek: a 40-ből 11 – köztük a Dem, Rossetto, Mega és Iperal – „kiváló” minősítést kapott. A Tosano különösen az áruválaszték és az árversenyképesség terén emelkedett ki.
Az online vásárlás kategóriában az Esselunga, az Eurospin és a Coop kerültek az élre. Az Esselunga, a Cadoro és az INTERSPAR a bolt kényelme terén szerepelt jól, míg a Cadoro, az Alì és a Mega az árak átláthatóságában jeleskedett. A saját márkás termékek minőségében a NaturaSì és az Ipercoop tűntek ki, míg az Aldi és a Tosano a kedvező árak miatt kaptak elismerést.
Az elemzés szerint a retailerek rangsora az előző évhez képest stabil maradt, de az összesített értékelés enyhe csökkenést mutatott. A kasszáknál jellemző hosszabb várakozási idő és a friss termékek minőségével kapcsolatos elégedetlenség rontották a vásárlói élményt. Bár az áremelkedések üteme lassult, a magas árak miatt az olasz háztartások havi FMCG-költése 5%-kal, 387 euróra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Olajban vagy olaj nélkül?
Tízből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat. Többségük (78%)…
Tovább olvasom >Olaszországban drágább lett a kávé
Drágult az olaszok által kedvelt csésze eszpresszó kávé, miután a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >