Az olasz fogyasztóknak fontosabb a kényelem, mint az ár
Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet felmérése szerint a szupermarket vásárlók körében a kényelem a legfontosabb vásárlási szempont (33%), amelyet szorosan követ az ár (24%). Mindössze a vásárlók 17%-a helyezi az első helyre a minőséget.
Az Altroconsumo által mintegy 12000 fogyasztó megkérdezése alapján felállított 2024-es rangsor élén az Esselunga, a NaturaSì és az Ipercoop végzett – számolt be az ESM. A NaturaSì az organikus termékek minősége, a kasszákon való gyors áthaladás és az általános termékminőség terén nyújtott kiemelkedő teljesítményt.
Az olyan diszkontláncok, mint az Aldi és az Eurospin is magas pontszámot kaptak, tükrözve egyre növekvő népszerűségüket az árérzékeny vásárlók körében. A vásárlók a helyi láncokkal is elégedettek: a 40-ből 11 – köztük a Dem, Rossetto, Mega és Iperal – „kiváló” minősítést kapott. A Tosano különösen az áruválaszték és az árversenyképesség terén emelkedett ki.
Az online vásárlás kategóriában az Esselunga, az Eurospin és a Coop kerültek az élre. Az Esselunga, a Cadoro és az INTERSPAR a bolt kényelme terén szerepelt jól, míg a Cadoro, az Alì és a Mega az árak átláthatóságában jeleskedett. A saját márkás termékek minőségében a NaturaSì és az Ipercoop tűntek ki, míg az Aldi és a Tosano a kedvező árak miatt kaptak elismerést.
Az elemzés szerint a retailerek rangsora az előző évhez képest stabil maradt, de az összesített értékelés enyhe csökkenést mutatott. A kasszáknál jellemző hosszabb várakozási idő és a friss termékek minőségével kapcsolatos elégedetlenség rontották a vásárlói élményt. Bár az áremelkedések üteme lassult, a magas árak miatt az olasz háztartások havi FMCG-költése 5%-kal, 387 euróra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Érték, elérhetőség és felelősség egy helyen: ALDI – alacsony árak, magas minőség, több üzlet
Kihívásokkal teli környezetben is a vásárlóknak nyújtott minél több előnyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a felelős mezőgazdasági vízgazdálkodás az aszályos időszakban
Kiemelten fontos, hogy a magyar mezőgazdaság alkalmazkodni tudjon az éghajlatváltozás…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >