Az olasz fogyasztóknak fontosabb a kényelem, mint az ár
Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet felmérése szerint a szupermarket vásárlók körében a kényelem a legfontosabb vásárlási szempont (33%), amelyet szorosan követ az ár (24%). Mindössze a vásárlók 17%-a helyezi az első helyre a minőséget.
Az Altroconsumo által mintegy 12000 fogyasztó megkérdezése alapján felállított 2024-es rangsor élén az Esselunga, a NaturaSì és az Ipercoop végzett – számolt be az ESM. A NaturaSì az organikus termékek minősége, a kasszákon való gyors áthaladás és az általános termékminőség terén nyújtott kiemelkedő teljesítményt.
Az olyan diszkontláncok, mint az Aldi és az Eurospin is magas pontszámot kaptak, tükrözve egyre növekvő népszerűségüket az árérzékeny vásárlók körében. A vásárlók a helyi láncokkal is elégedettek: a 40-ből 11 – köztük a Dem, Rossetto, Mega és Iperal – „kiváló” minősítést kapott. A Tosano különösen az áruválaszték és az árversenyképesség terén emelkedett ki.
Az online vásárlás kategóriában az Esselunga, az Eurospin és a Coop kerültek az élre. Az Esselunga, a Cadoro és az INTERSPAR a bolt kényelme terén szerepelt jól, míg a Cadoro, az Alì és a Mega az árak átláthatóságában jeleskedett. A saját márkás termékek minőségében a NaturaSì és az Ipercoop tűntek ki, míg az Aldi és a Tosano a kedvező árak miatt kaptak elismerést.
Az elemzés szerint a retailerek rangsora az előző évhez képest stabil maradt, de az összesített értékelés enyhe csökkenést mutatott. A kasszáknál jellemző hosszabb várakozási idő és a friss termékek minőségével kapcsolatos elégedetlenség rontották a vásárlói élményt. Bár az áremelkedések üteme lassult, a magas árak miatt az olasz háztartások havi FMCG-költése 5%-kal, 387 euróra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >