Az olasz fogyasztóknak fontosabb a kényelem, mint az ár
Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet felmérése szerint a szupermarket vásárlók körében a kényelem a legfontosabb vásárlási szempont (33%), amelyet szorosan követ az ár (24%). Mindössze a vásárlók 17%-a helyezi az első helyre a minőséget.
Az Altroconsumo által mintegy 12000 fogyasztó megkérdezése alapján felállított 2024-es rangsor élén az Esselunga, a NaturaSì és az Ipercoop végzett – számolt be az ESM. A NaturaSì az organikus termékek minősége, a kasszákon való gyors áthaladás és az általános termékminőség terén nyújtott kiemelkedő teljesítményt.
Az olyan diszkontláncok, mint az Aldi és az Eurospin is magas pontszámot kaptak, tükrözve egyre növekvő népszerűségüket az árérzékeny vásárlók körében. A vásárlók a helyi láncokkal is elégedettek: a 40-ből 11 – köztük a Dem, Rossetto, Mega és Iperal – „kiváló” minősítést kapott. A Tosano különösen az áruválaszték és az árversenyképesség terén emelkedett ki.
Az online vásárlás kategóriában az Esselunga, az Eurospin és a Coop kerültek az élre. Az Esselunga, a Cadoro és az INTERSPAR a bolt kényelme terén szerepelt jól, míg a Cadoro, az Alì és a Mega az árak átláthatóságában jeleskedett. A saját márkás termékek minőségében a NaturaSì és az Ipercoop tűntek ki, míg az Aldi és a Tosano a kedvező árak miatt kaptak elismerést.
Az elemzés szerint a retailerek rangsora az előző évhez képest stabil maradt, de az összesített értékelés enyhe csökkenést mutatott. A kasszáknál jellemző hosszabb várakozási idő és a friss termékek minőségével kapcsolatos elégedetlenség rontották a vásárlói élményt. Bár az áremelkedések üteme lassult, a magas árak miatt az olasz háztartások havi FMCG-költése 5%-kal, 387 euróra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Az ALDI-áruházakban vezeti be a Red Bull új termékét
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Vita az Aldi új kasszáinál: gyorsaság vagy stressz?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a Mercadona piacvezető szerepe Spanyolországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az MNB 6,5%-on tartja az alapkamatot – romlott a növekedési kilátás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lezárult az Eisberg lengyelországi gyárának felvásárlása is
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nőtt a Tesco forgalma a pénzügyi év első felében, javult a közép-európai üzletág értékesítése is
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >