Az oktatásnak az agrár- és élelmiszergazdaság piaci igényeihez kell igazodnia
Az oktatásnak az agrár- és élelmiszergazdaság piaci igényeihez igazodva kell működnie, ezért a keresletet és a munkaerő kínálatot össze kell hangolni – állapították meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) által szervezett felsőoktatási kerekasztal megbeszélésen.
A NAK hétfői tájékoztatása szerint a kamara, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) és a főbb piaci szereplők részvételével megtartott fórumon résztvevők egyetértettek abban, hogy az agrár-felsőoktatásban tapasztalható képzési problémák az ágazat versenyképességét veszélyeztetik. Az is kiderült: a képzési problémák kihatnak az ágazat társadalmi megítélésére, gyengítik a kutatási potenciált, ezáltal erőteljesen hozzájárulnak a munkaerőpiac elégtelenségéhez.
Ezt a gondot az Emberi Erőforrások Minisztériumának a kérdéskörről a kormány részére készített munkaanyaga is feltárta. Palkovics László, felsőoktatásért felelős államtitkár a bemutatott előterjesztés kapcsán rámutatott: a hazai szakképzés és felsőoktatás szétaprózódott, nem rendelkezik összehangolt képzési utakkal. A felnőttképzés és szakképzés szerepe kontraproduktív, a normatív támogatás nem fedezi az önköltséget, valamint a megszerzett tudás piaci relevanciája alacsony.
Győrffy Balázs, a NAK elnöke rámutatott: az agrárkamara és az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) által közösen rendszeresen összeállított munkaerőpiaci barométer egyfajta megrendelés az oktatás irányába, az ugyanis közvetlenül a tagok igényeit tükrözi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >