Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely a kiskereskedők számára eddig előírt gyakorlatot jelentett bizonyos termékekre. Ezzel egyidejűleg az árstopok utolsó maradványai is eltűntek, amelyek alapján az elmúlt évben a kijelölt alapvető élelmiszereket beszerzési áron, vagy az alatti áron kellett értékesíteniük a kereskedőknek. A változások következményeként várhatóan növekedni fog az egyes termékek ára, míg mások esetében új akciók jelenhetnek meg.
Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a kötelező bolti akciózás kivezetésével kapcsolatosan optimista képet festett a Telexnek. Kiemelte, hogy a kereskedők mostantól visszatérhetnek a normál akciózási gyakorlathoz, ami lehetővé teszi számukra, hogy jobban reagáljanak a piaci keresletre és kínálatra. Kozák szerint ez azt jelenti, hogy bár továbbra is lesznek akciók, azok sokkal inkább az aktuális piaci helyzethez igazodnak majd, mint korábban.
Kozák hozzátette, hogy a kötelező akciókra vonatkozó előző szabályozások miatt a kereskedők korábban korlátozva voltak abban, hogy mely termékeket és milyen áron kínálják. A mostani változás lehetőséget biztosít a kereskedők számára, hogy a fogyasztók igényeihez igazodó, célzottabb akciókat hajthassanak végre. Ezáltal a piac sokkal dinamikusabbá és versenyképesebbé válhat, ami hosszú távon a fogyasztók érdekeit is szolgálja.
A főtitkár arról is beszélt, hogy a kivezetés pozitív hatással lehet a magyar beszállítókra is. A stabilabb és kiszámíthatóbb kereskedelmi környezet megkönnyíti a hosszú távú együttműködések kialakítását, ami erősítheti a hazai vállalkozások piaci helyzetét. Ez a fajta kiszámíthatóság segíthet a kereskedőknek abban is, hogy hatékonyabban kezeljék a költségeiket és optimalizálják a kínálatukat.
Kozák Tamás megjegyzései összességében azt sugallják, hogy a kötelező akciózás kivezetése egy lépés a piaci torzítások csökkentése felé, amely a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt előnyös lehet. Az új szabályozás hozzájárulhat a piaci verseny élénkítéséhez, miközben a fogyasztók számára értékelhetőbb és vonzóbb ajánlatok jelenhetnek meg.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >Megszólalt a MOHU a visszaváltási limit kapcsán
A MOHU október 26-tól 5000 forintra mérsékelte az italcsomagolások visszaváltásánál…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >