Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 07. 02. 13:23

Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely a kiskereskedők számára eddig előírt gyakorlatot jelentett bizonyos termékekre. Ezzel egyidejűleg az árstopok utolsó maradványai is eltűntek, amelyek alapján az elmúlt évben a kijelölt alapvető élelmiszereket beszerzési áron, vagy az alatti áron kellett értékesíteniük a kereskedőknek. A változások következményeként várhatóan növekedni fog az egyes termékek ára, míg mások esetében új akciók jelenhetnek meg.

Dr. Kozák Tamás
főtitkár
Országos Kereskedelemi
Szövetség

Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a kötelező bolti akciózás kivezetésével kapcsolatosan optimista képet festett a Telexnek. Kiemelte, hogy a kereskedők mostantól visszatérhetnek a normál akciózási gyakorlathoz, ami lehetővé teszi számukra, hogy jobban reagáljanak a piaci keresletre és kínálatra. Kozák szerint ez azt jelenti, hogy bár továbbra is lesznek akciók, azok sokkal inkább az aktuális piaci helyzethez igazodnak majd, mint korábban.

Kozák hozzátette, hogy a kötelező akciókra vonatkozó előző szabályozások miatt a kereskedők korábban korlátozva voltak abban, hogy mely termékeket és milyen áron kínálják. A mostani változás lehetőséget biztosít a kereskedők számára, hogy a fogyasztók igényeihez igazodó, célzottabb akciókat hajthassanak végre. Ezáltal a piac sokkal dinamikusabbá és versenyképesebbé válhat, ami hosszú távon a fogyasztók érdekeit is szolgálja.

A főtitkár arról is beszélt, hogy a kivezetés pozitív hatással lehet a magyar beszállítókra is. A stabilabb és kiszámíthatóbb kereskedelmi környezet megkönnyíti a hosszú távú együttműködések kialakítását, ami erősítheti a hazai vállalkozások piaci helyzetét. Ez a fajta kiszámíthatóság segíthet a kereskedőknek abban is, hogy hatékonyabban kezeljék a költségeiket és optimalizálják a kínálatukat.

Kozák Tamás megjegyzései összességében azt sugallják, hogy a kötelező akciózás kivezetése egy lépés a piaci torzítások csökkentése felé, amely a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt előnyös lehet. Az új szabályozás hozzájárulhat a piaci verseny élénkítéséhez, miközben a fogyasztók számára értékelhetőbb és vonzóbb ajánlatok jelenhetnek meg.

 

Kapcsolódó cikkeink