Az OKHK konferencia idén is a kockázatkezelés és a hitelmenedzsment témakörét tárgyalta
Az idei évben a vállalkozások közül minden 25. cég szembesülhet a felszámolás lehetőségével, és ennek fényében egyre több figyelmet fordítanak a kockázatkezelés és a hitelmenedzsment területére. Az OKHK konferencia, amely hagyományosan a kockázatkezelés és hitelmenedzsment témáival foglalkozik, kiemelt hangsúlyt fektet a fenntarthatóság szerepére ebben a kontextusban.

Fókuszban a kockázatkezelés
Az eseményen tartott interaktív üzleti közvéleménykutatás során a résztvevők közül 92% az inflációt nevezte meg az egyik legfontosabb kockázati tényezőként. Ezen kívül az energiaárak kiszámíthatatlansága és a recesszió is jelentős kihívást jelentenek a vállalkozások számára.
Az okok között az infláció különösen kiemelkedik, és a válaszadók több mint 90%-a számára az egyik legnagyobb kihívást jelenti. Az energiaárak és az árfolyamok ingadozása is komoly aggodalmakat okoz a vállalkozások számára, és a háború miatt okozott bizonytalanság is befolyásolja a kockázatfaktorokat.
Az előző években a vállalatok a magasabb fizetési kockázatot 2026-ig várták, de most már csak a válaszadók fele bízik ebben. Emellett több mint tíz százalékuk úgy véli, hogy soha nem fogják visszaállítani a COVID előtti kockázati szintet.
Az előadók egyetértenek abban, hogy a gazdasági környezet kiszámíthatóságának növelése sok problémát megoldhat. A hitelbiztosítóknak új megközelítéseket kell alkalmazniuk az adatok felhasználása terén, és erősíteniük kell az ügyfélkapcsolatokat.
Az OPTEN és az Atradius közösen szervezett OKHK konferenciája idén is kiemelkedő érdeklődést vonzott, és rámutatott a kockázatkezelés és hitelmenedzsment fontosságára a vállalkozások számára. Az idei változások megmutatják, hogy a kockázati tényezők kezelése kritikus az üzleti siker szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >