Az OKHK konferencia idén is a kockázatkezelés és a hitelmenedzsment témakörét tárgyalta
Az idei évben a vállalkozások közül minden 25. cég szembesülhet a felszámolás lehetőségével, és ennek fényében egyre több figyelmet fordítanak a kockázatkezelés és a hitelmenedzsment területére. Az OKHK konferencia, amely hagyományosan a kockázatkezelés és hitelmenedzsment témáival foglalkozik, kiemelt hangsúlyt fektet a fenntarthatóság szerepére ebben a kontextusban.
Az eseményen tartott interaktív üzleti közvéleménykutatás során a résztvevők közül 92% az inflációt nevezte meg az egyik legfontosabb kockázati tényezőként. Ezen kívül az energiaárak kiszámíthatatlansága és a recesszió is jelentős kihívást jelentenek a vállalkozások számára.
Az okok között az infláció különösen kiemelkedik, és a válaszadók több mint 90%-a számára az egyik legnagyobb kihívást jelenti. Az energiaárak és az árfolyamok ingadozása is komoly aggodalmakat okoz a vállalkozások számára, és a háború miatt okozott bizonytalanság is befolyásolja a kockázatfaktorokat.
Az előző években a vállalatok a magasabb fizetési kockázatot 2026-ig várták, de most már csak a válaszadók fele bízik ebben. Emellett több mint tíz százalékuk úgy véli, hogy soha nem fogják visszaállítani a COVID előtti kockázati szintet.
Az előadók egyetértenek abban, hogy a gazdasági környezet kiszámíthatóságának növelése sok problémát megoldhat. A hitelbiztosítóknak új megközelítéseket kell alkalmazniuk az adatok felhasználása terén, és erősíteniük kell az ügyfélkapcsolatokat.
Az OPTEN és az Atradius közösen szervezett OKHK konferenciája idén is kiemelkedő érdeklődést vonzott, és rámutatott a kockázatkezelés és hitelmenedzsment fontosságára a vállalkozások számára. Az idei változások megmutatják, hogy a kockázati tényezők kezelése kritikus az üzleti siker szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A MOHU hat hónap alatt 700 millió palackot gyűjtött össze
November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza…
Tovább olvasom >Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >