Az OKHK konferencia idén is a kockázatkezelés és a hitelmenedzsment témakörét tárgyalta
Az idei évben a vállalkozások közül minden 25. cég szembesülhet a felszámolás lehetőségével, és ennek fényében egyre több figyelmet fordítanak a kockázatkezelés és a hitelmenedzsment területére. Az OKHK konferencia, amely hagyományosan a kockázatkezelés és hitelmenedzsment témáival foglalkozik, kiemelt hangsúlyt fektet a fenntarthatóság szerepére ebben a kontextusban.

Fókuszban a kockázatkezelés
Az eseményen tartott interaktív üzleti közvéleménykutatás során a résztvevők közül 92% az inflációt nevezte meg az egyik legfontosabb kockázati tényezőként. Ezen kívül az energiaárak kiszámíthatatlansága és a recesszió is jelentős kihívást jelentenek a vállalkozások számára.
Az okok között az infláció különösen kiemelkedik, és a válaszadók több mint 90%-a számára az egyik legnagyobb kihívást jelenti. Az energiaárak és az árfolyamok ingadozása is komoly aggodalmakat okoz a vállalkozások számára, és a háború miatt okozott bizonytalanság is befolyásolja a kockázatfaktorokat.
Az előző években a vállalatok a magasabb fizetési kockázatot 2026-ig várták, de most már csak a válaszadók fele bízik ebben. Emellett több mint tíz százalékuk úgy véli, hogy soha nem fogják visszaállítani a COVID előtti kockázati szintet.
Az előadók egyetértenek abban, hogy a gazdasági környezet kiszámíthatóságának növelése sok problémát megoldhat. A hitelbiztosítóknak új megközelítéseket kell alkalmazniuk az adatok felhasználása terén, és erősíteniük kell az ügyfélkapcsolatokat.
Az OPTEN és az Atradius közösen szervezett OKHK konferenciája idén is kiemelkedő érdeklődést vonzott, és rámutatott a kockázatkezelés és hitelmenedzsment fontosságára a vállalkozások számára. Az idei változások megmutatják, hogy a kockázati tényezők kezelése kritikus az üzleti siker szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >