Az OECD-országokban gyorsult a fogyasztói árak emelkedése márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban 2,4 százalékra gyorsult a fogyasztói árak növekedése márciusban éves szinten a februári 1,7 százalékról.
Márciusban az energiaárak 7,4 százalékkal, 2018 októbere óta a legnagyobb ütemben nőttek tavaly márciussal összevetve, amikor 3,6 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.
Márciusban az élelmiszerárak emelkedése 2,7 százalékra mérséklődött a februári éves szintű 3 százalékról.
Az OECD-tagországokban az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt márciusi infláció 1,8 százalék volt a februári 1,7 százalék után.
Az OECD honlapján olvasható adatok szerint a 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 3,1 százalék volt a márciusi fogyasztóiár-emelkedés a februári 2,4 százalékot követően.
Az euróövezetben 1,3 százalékos inflációt mértek márciusban a februári 0,9 százalék után. Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt márciusi euróövezeti infláció 0,9 százalék volt a februári 1,1 százalék után.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken azt közölte nem végleges adatként, hogy áprilisban kétéves csúcson, 1,6 százalékon volt az éves szintű euróövezeti fogyasztói áremelkedés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >