Az OECD-országokban gyorsult a fogyasztói árak emelkedése áprilisban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban 3,3 százalékra gyorsult a fogyasztói árak növekedése áprilisban éves szinten a márciusi 2,4 százalékról; februárban még 1,7 százalék volt a mutató.
Áprilisban az energiaárak 2008 szeptembere óta legnagyobb ütemben, 16,3 százalékkal emelkedtek a márciusi 7,4 százalék növekedést követően az egy évvel korábbihoz képest.
Áprilisban az élelmiszerárak emelkedése 1,6 százalékra lassult a márciusi éves szintű 2,7 százalékról.
Az OECD-tagországokban az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt áprilisi infláció 2,4 százalékra gyorsult a márciusi 1,8 százalékról.
Az OECD honlapján olvasható adatok szerint a 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 3,8 százalék volt az áprilisi fogyasztóiár-emelkedés a márciusi 3,1 százalékot követően.
Az euróövezetben 1,6 százalékos inflációt mértek áprilisban a márciusi 1,3 százalék után. Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt áprilisi euróövezeti infláció 0,7 százalék volt a márciusi 0,9 százalékot követően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden azt közölte nem végleges adatként, hogy májusban 2 százalékra, 2018 vége óta legmagasabb szintre emelkedett az éves szintű euróövezeti fogyasztói árindex az áprilisi 1,6 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >