Az OECD országaiban gyorsult az infláció
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országok a fogyasztói árai éves szinten átlagosan 9,2 százalékkal emelkedtek áprilisban az egy hónappal korábbi 8,8 százalék után. Tavaly áprilisban 3,3 százalék volt az infláció.
Idén áprilisban kilenc OECD-országban kétszámjegyű inflációt regisztráltak, a legmagasabb növekedési ráta Törökországban és Észtországban volt. Öt országban ugyanakkor – köztük Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Államokban – lassult az infláció.
Az energiahordozók árának növekedése az OECD-országokban áprilisban 32,5 százalékra lassult a márciusi 33,7 százalékról, miközben az élelmiszerek drágulása 10 százalékról 11,5 százalékra, a szolgáltatásoké pedig 3,9 százalékról 4,4 százalékra gyorsult.
Az élelmiszer- és energiaárak nélküli, úgynevezett maginfláció 6,3 százalék volt áprilisban a márciusi 5,9 százalék után.
A G7-országok közül Kanadában 6,7 százalékról 6,8 százalékra gyorsult az infláció, Franciaországban 4,5 százalékról 4,8 százalékra, Németországban 7,3 százalékról 7,4 százalékra, Japánban 1,2 százalékról 2,5 százalékra, Nagy-Britanniában pedig 6,2 százalékról 7,8 százalékra emelkedett a mutató. Olaszországban a fogyasztói árak növekedési üteme 6,5 százalékról 6 százalékra, míg az Egyesült Államokban 8,5 százalékról 8,3 százalékra lassult.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) nem változott márciushoz képest, 7,4 százalékon maradt áprilisban, ugyanakkor az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított fogyasztói árak emelkedése 3 százalékról 3,5 százalékra gyorsult.
A G20-országok inflációja áprilisban 8,5 százalékra nőtt a márciusi 7,9 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Befektetői felmérés: markánsan romlanak a globális üzleti szektor idei világgazdasági növekedési várakozásai
Markánsan romlanak a globális üzleti szektor idei világgazdasági növekedési várakozásai…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >