Az OECD-ben lassult az infláció februárban, és az élelmiszerárak emelkedése is lassult
Februárban átlagosan 8,8 százalékra lassult a fogyasztói árak éves szintű növekedése a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban a januári 9,2 százalékról.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/pexels-jess-bailey-designs-917293.jpg)
Az élelmiszerárak emelkedése is lassult
A párizsi székhelyű szervezet honlapjára kedden felkerült adatok szerint a 38 OECD-tagországból 23-ban mérséklődött az árak emelkedése februárban.
Az energiaárak növekedése már a nyolcadik egymást követő hónapban csökkent februárban, 11,9 százalék volt éves szinten a januári 16,4 százalékot követően. Az élelmiszerárak emelkedése is lassult, februárban már a harmadik hónapja, a januári 15,2 százalékról 14,9 százalékra.
Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció 7,3 százalékra gyorsult februárban a januári 7,2 százalékról.
Februárban a G7-országokban az infláció átlagosan 6,4 százalékra lassult a januári 6,7 százalékról, míg a G20 országaiban 8,4 százalékról 8 százalékra mérséklődött.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 8,5 százalék volt februárban a januári 8,7 százalék után. Eközben a maginfláció 5,3 százalékról 5,6 százalékra gyorsult.
Az Európai Unió statisztikai hivatalának előzetes adatai szerint a HICP-index növekedési üteme márciusban 6,9 százalékra gyengült az energiaárak emelkedésének lassulása hatására.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >