Az OBI a WWF-fel dolgozik együtt
Január 11-én indítja az OBI Hungary Retail Kft. és a WWF Magyarország a korábbi években már nagy sikert aratott és nemrég CSR szakmai díjban részesült hódóra-sorozatot. Az idei hódórákon 19 város több mint 2600 általános iskolás diákja ismerkedhet meg Európa legnagyobb rágcsálójával.
A WWF Magyarország az OBI kizárólagos anyagi támogatásával 1996-ban, Fülöp herceg jelenlétében indította el Magyarország első sikeres emlős-visszatelepítési programját. A visszatelepítések célja az volt, hogy az eurázsiai hód, amely a 19. században több mint egy évszázadra eltűnt Magyarországról, ismét része legyen a hazai, ártéri élővilágnak. A sikeres visszatelepítési programnak, az állomány hazai szaporulatának és a többek között Szlovéniából és Ausztriából történt természetes bevándorlásnak köszönhetően jelenleg már több mint 500 hód él Magyarországon.
Az OBI és a WWF együttműködésének része, hogy az OBI áruházakban tartandó hódismereti órák keretében az általános iskolai diákok megismerkednek a hódok életmódjával, ezen keresztül pedig a természetvédelem fontosságával és eszközrendszerével. Tekintettel arra, hogy természetes körülmények között egyébként nagyon nehéz a rejtőzködő és jobbára éjszakai életet élő állattal találkozni, ezért a WWF különös hangsúlyt helyez az órák interaktív jellegére, a közvetlen élményszerzés lehetőségére, a tapasztalati tanulásra. A szervezők arra is ügyelnek, hogy az értelmi fogyatékos és látássérült gyerekek szintén akadályoztatás nélkül tudjanak részt venni az órákon, és maradéktalan élményben és tanulásban legyen részük. Ha pedig valaki esetleg lemaradt a lehetőségről, a WWF Magyarország honlapján idén is nyomon követheti filmen mindazt, amit a hódokról tudni érdemes.
Idén január 11. és február 16. között 19 város 20 áruházában zajlik az országos programsorozat. Az órákon szerzett ismeretek alapján a diákok hódismereti totót tölthetnek ki. A hibátlan válaszokat visszaküldők között sorsolás dönti el, hogy melyik csoport vehet részt egy természetvédelmi osztálykiránduláson. A nyertes osztályok jellemzően lakhelyükhöz viszonylag közel lévő nemzeti parkokat látogatnak meg, és ekkor csodálkoznak rá, hogy senkinek sem kell távoli tájakra utaznia ahhoz, hogy rejtett természeti értékeket láthasson. A hódórákkal egy időben a WWF versíró pályázatot indít, amelyre bármely iskolás korú gyermek a hódról szóló verssel, mondókával nevezhet, egyes áruházak pedig rajzpályázatot hirdetnek az órán részt vett gyerekek között.
Az OBI Hungary Retail Kft. nem véletlenül támogatja a kezdetektől a WWF hódprogramját. Ezzel egy olyan ügyet karol fel, amely jól tükrözi a vállalat környezettudatos szemléletét, egyben minden városban lehetőséget ad társadalmi elkötelezettségének bemutatására. A program több mint egy évtizede tartó kiemelkedő támogatásáért az OBI nemrég elnyerte a Magyar PR Szövetség CSR Best Practice díját. A díjban azok a vállalatok és programok részesülhetnek, amelyek konkrétan bemutatják, hogy az etikus működés miként valósul meg a vállalat mindennapi működésében, és a társaság hogyan teremti meg a társadalmi és környezeti felelősség egyensúlyát.
„A most elnyert díj is megerősít bennünket abban, hogy sikeres vállalat nem képzelhető el felelős működés nélkül. A ma fiataljainak környezettudatossága döntő fontosságú a jövő szempontjából. Az áruházakban zajló környezetismereti órák ennek a tudatosságnak a kialakítására különleges lehetőséget adnak. A hód ráadásul jelképként is fontos, hiszen egy családban élő, környezetét és otthonát tudatosan építő állatról van szó.” – mondta Illés Gyöngyi, az OBI magyarországi marketingigazgatója.
„A sikeres hód-visszatelepítési program lezárulása után különösen fontosnak tartjuk, hogy a diákok – és rajtuk keresztül szüleik – figyelmét felhívjuk arra, hogyan járulhatnak hozzá a hódok és környezetük védelméhez. A hódóra segítségével a gyerekek játszva megtanulhatják, milyen veszélyek leselkednek a hódokra, és hogyan lehet őket megvédeni.” – tette hozzá Gruber Tamás, a WWF Magyarország hódprogramjának vezetője.
A hódismereti órák megrendezésére 2011-ben az alábbiak szerint kerül sor:
Gyöngyös: január 11.
Eger: január 12.
Miskolc: január 13.
Nyíregyháza: január 14.
Dunaújváros: január 17.
Szekszárd: január 18.
Kaposvár: január 19.
Nagykanizsa: január 20.
Keszthely: január 21.
Budapest, IX.,Soroksári út: január 24.
Kecskemét: január 25.
Szolnok: január 26.
Békéscsaba: január 27.
Tatabánya: január 31.
Siófok: február 3.
Szeged: február 8.
Budaörs: február 9.
Budapest. XIV.Fogarasi út: február 10-11.
Veszprém: február 15.
Sopron: február 16.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >