Az MI-ügynök egyszerre eszköz és kolléga
Az önálló tervezésre, cselekvésre és tanulásra képes AI-agentek, avagy MI-ügynökök alkalmazása gyorsabban terjed a vállalatoknál, mint a mesterséges intelligencia bevezetése. A vállalatok 35%-a már kísérletezik MI-ügynökökkel, további 44% pedig a közeljövőben tervezi a bevezetést, derül ki az MIT Sloan Management Review és a Boston Consulting Group (BCG) friss kutatásából.
A korábbi technológiákkal ellentétben az AI-agentek nem csupán működtetendő eszközök vagy utasításra váró asszisztensek. Egyre inkább önálló csapattársként viselkednek, több lépésből álló folyamatokat hajtanak végre, és útközben alkalmazkodnak. Figyelemre méltó, hogy a kedden bemutatott, 116 országban, 21 iparág 2102 vezetőjének megkérdezésével készített kutatás szerint a megkérdezett vezetők 76%-a inkább munkatársként, mint eszközként tekint „rájuk”.
Az MI ügynökök elterjedésének hatásaként a vezetők több mint 40%-a úgy véli, hogy specialisták helyett cége a jövőben inkább generalistákat vesz majd fel, miközben 45%-uk a középvezető rétegek, 29%-kuk pedig a belépő szintű pozíciók számának csökkenésével számol.
„A történelem során világosan elkülönült a technológia és az ember, és a menedzsmentfolyamatok is e megkülönböztetés köré épültek. Az MI-ügynökök azonban egyszerre eszközök és csapattársak, kollégák is. Ez azt jelenti, hogy a jövőben azok a szervezetek lehetnek sikeresek, amelyek elfogadják ezt a kettősséget és amelyek az MI-ügynökök kettős természetét nem hibának, hanem előnynek tekintik”
– mondta Turny Ákos, a BCG globális GenAI Transzformációs igazgatója.
Az ügynöki MI-vel együtt dolgozó munkavállók 95%-a azt mondta, hogy az MI pozitívan hat a munkahelyi elégedettségére, 76%-uk pedig úgy értékelte, hogy az MI-használat befolyásolja saját, kollégáikkal szembeni megkülönböztethetőségüket – míg ez az arány a technológiát nem használó cégeknél 49%-os.
Az MI-ügynökök ugyan egyre több cég életében jelennek meg, de eddig csak kevés szervezet dolgozta ki azokat a kereteket, amelyek szükségesek lennének a munkafolyamatok, irányítási modellek, befektetési tervek és tehetségstratégiák újratervezéséhez, hogy lépést tartsanak ezzel a példátlan változással.
„Az ügynöki MI képes teljes munkafolyamatokat átalakítani és megkérdőjelezni a meglévő üzleti folyamatokat. Csak úgy lehet egy szervezet sikeres, ha ahelyett, hogy bele akarná kényszeríteni az ügynöki MI-t a meglévő struktúrákba, hajlandó újragondolni a folyamatokat” –
mondta Bakonyi Zoltán, a BCG projektvezetője.
A kutatás szerint az ügynöki MI használatában élenjáró szervezetek sokkal nagyobb arányban (66%) számítanak a működési modell megváltozására, mint azon cégek, amelyek csak most kezdik alkalmazni (42%) a technológiát. Az ügynöki MI-t használó cégek vezetőinek 58%-a irányítási struktúraváltozásokkal számolnak a következő három évben, és úgy gondolják, hogy ez idő alatt közel háromszorosára nő az MI-rendszerek döntéshozatali hatásköre.
A tanulmány innen tölthető le.
Kapcsolódó cikkeink
10 százalékos csökkenés az ügyfélszolgálati állások számában – mit jelent az MI a szektornak?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az AI elkezdte törleszteni, amit korábban elvett: egyre több látogatót hozhat a weboldalaknak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >TECHXPO 2025: Az AI gyorsabban terjed, mint ahogy a szervezetek alkalmazkodni tudnak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Női energiaitalt dob piacra a Monster az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Első helyen a PENNY a TOP Munkáltatók között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >30 éves jubileumát ünnepelte a Coop Gazdasági Csoport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

