Az ízesített tej lehet a tejipar húzóágazata
2012 és 2015 között kétszer olyan gyorsan nő majd az ízesített tejek piaca, mint a sima tejé, derül ki a Tetra Pak megbízásából készített, évente megjelenő Tejipari Kitekintőből, amely idén az ízesített tejek piacában rejlő lehetőségeket vette górcső alá.
Világviszonylatban tendencia, hogy az ízesített tejek piaca robbanásszerűen növekszik. Az Egyesült Államokban, Kínában és Indonéziában egyaránt megfigyelhető az ízesített tejek iránti kereslet gyorsütemű növekedése . A GfK Hungária 2012-es Háztartáspanel kutatása szerint Magyarországon is egyre népszerűbbek ezek a termékek.
A tej után a második leggyakrabban fogyasztott folyékony tejtermék-típus az ízesített tejek, azonban míg a tejfogyasztás alacsony növekedési értékeket mutat, addig az ízesített tejek piaca több mint kétszer olyan gyorsan növekszik. Kijelenthető, hogy mind a tejipar, mind a termelők számára ezek a tejtermékek jelenthetik azt a területet, amelyik a legtöbb potenciált rejti és, ahol leginkább érdemes fokozni a gyártást.
A Tetra Pak kutatásaiból kiderül, hogy az ízesített tejeket egyre többen választják azok a fogyasztók, akiknek fontos, hogy tápanyagban gazdag, egészséges és finom italokat vásároljanak. A piac leginkább a folyamatosan fejlődő gazdaságokban növekszik, így Kínában 2009 és 2012 között az éves növekedési ütem 9,9% volt, ami 4,2 milliárd literes fogyasztást jelent. Ugyanez a trend figyelhető meg Brazíliában is, ahol az azonos időszakban 14,5%-os növekedést regisztráltak, míg Németországban és az Egyesült Államokban az elmúlt három év alatt 1,7 illetve 1 százalékkal nőtt az ezen termékek iránti kereslet.
„Az erős piaci versenynek köszönhetően a gyártók folyamatosan fejlesztik termékeiket, az ennek mentén kialakuló fogyasztói igények pedig újabb fejlesztéseket hívnak életre. Az igények, illetve az azokra választ adó fejlesztések szerencsés találkozása nyomán trendek alakulnak ki, nő a kereslet. Az innováció a Tetra Pak számára az egyik legfontosabb érték, ezért minket is büszkeséggel tölt el, hogy csomagolásainkban időről időre újszerű termékek jelennek meg” – mondta el Molnár Zita, a Tetra Pak kommunikációs vezetője.
A Tetra Pak felméréséből kiolvasható tendenciák nem csak a nagy gazdasági növekedést mutató országokra igazak, hanem a hazai viszonyokra vetítve is. Ez derül ki a GfK Hungária 2012-es Háztartáspanel kutatásából is, hiszen tavaly az előző évhez viszonyítva nagymértékben nőtt a kereslet az ízesített tejek iránt. „2012-ben 6,2%-kal nőtt az ízesített tejek iránti igény, a háztartások majdnem egyharmada vásárolt ilyen terméket tavaly” – mondta el Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. „Mivel hazánkban még mindig lényegesen szerényebb mértékben fogyasztanak ilyen italokat a natúr tejhez viszonyítva, ezért nagy a tér a növekedésre. Mérésünk szerint a legnépszerűbb íz a kakaós, amit az ízesített tejet vásárlók kétharmada vesz, ezt követik a szintén megszokott, hagyományosan elérhető ízek: a kávé, a karamell, a madártej íz” – tette hozzá a szakértő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >