Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 05. 09:54

A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas Vezetés Ellen (MADD) szervezet és az Uber közös kampányt indítottak „Take a Minute. Make a Plan” („Állj meg egy percre és tervezz!”) címmel az Egyesült Államokban, amely arra igykeszik rábítni az amerikaifutball-rajongókat, hogy szánjanak egy percet annak átgondolására, hogyan jutnak biztonságban haza a sportesemények után.

Az NFL első szeszesital-szponzoraként a Diageo különösen fontosnak tartja, hogy felhívja a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire. Adatok szerint egy átlagos NFL-rajongó heti 690 percet foglalkozik a sporttal, és minden tizenkettedik néző túllépi a biztonságos vezetéshez szükséges alkoholszintet. A kampány célja, hogy megmutassa: egyetlen percnyi tervezéssel elkerülhetők az ittas vezetés okozta tragédiák.

A kampány központi üzenete, hogy a meccsnapi szokások – például a mezek kiválasztása vagy a baráti összejövetelek – mellett a biztonságos hazajutás megtervezése is az események szerves része kellene, hogy legyen. Stephanie Childs, a Diageo North America vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke szerint: „Egyetlen perc stratégiai gondolkodás mindent megváltoztathat. Ezzel az egyszerű, de hatékony üzenettel inspiráljuk az embereket, hogy felelősen ünnepeljenek és soha ne vezessenek ittas állapotban.”

A kampány többcsatornás marketingeszközökkel dolgozik, beleértve digitális, nyomtatott és stadionbeli reklámokat, valamint az NFL mérkőzései alatt sugárzott tartalmakat. Az Uber különleges kedvezménykódokat is kínál a szurkolóknak a biztonságos hazajutást támogatandó.

Stacey D. Stewart, a MADD vezérigazgatója kiemelte, hogy az Egyesült Államokban naponta 37 ember veszíti életét ittas vezetés miatt. Szerinte ez az együttműködés segíthet megelőzni a tragédiákat.

A kampány egészen az NFL-szezon végéig tart, beleértve a 2025-ös Super Bowl LIX-et is New Orleansban.

The Drinks Business

Kapcsolódó cikkeink