Műanyag újrahasznosítási forradalmat indítanak a hazai ásványvíz és üdítőital-gyártók
A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként tettek fenntarthatósági vállalásokat a hazai ásványvíz- és üdítőital gyártók. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagjai elkötelezték magukat arra, hogy 2030-ig 50 százalékra növelik az újrahasznosított műanyag alapanyagok arányát a palackokban, továbbá valamennyi ásványvizes és üdítőitalos cég saját kampányt indít az italcsomagolások szelektív gyűjtésének népszerűsítésére.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség egy 2030-ig szóló fenntarthatósági vállalási rendszert fogadott el az italcsomagolások minél nagyobb arányú szelektív gyűjtésére, illetve az újrahasznosított műanyag alapanyagok mennyiségének növelésére.
A szövetség céljai között szerepel, hogy a tagvállalatai által gyártott és forgalmazott PET palackoknál 2025-ig 30 százalékra, 2030-ig pedig 50 százalékra növelje az újrahasznosított műanyagok felhasználási arányát.* Mindezek mellett az ásványvizes és üdítőitalos cégek saját marketing eszközeikkel is ösztönözni fogják a csomagolóanyagok körforgását, azaz 2020-tól valamennyi vállalat saját kommunikációs kampányt indít és tart fenn a palackok és dobozok szelektív gyűjtésének népszerűsítésére.
A szövetség szerint indokolt lenne, hogy uniós és kormányzati segítséggel egy PET palack újrahasznosító üzem is létre jöjjön Magyarországon, amelynek termékeit a hazai cégek ismételten italcsomagolások gyártására tudnák felhasználni. A szövetség javasolja az újrahasznosított csomagolóanyagok térnyerését támogató ösztönzők bevezetését is.
Az elmúlt évek innovációs tevékenységének köszönhetően az ásványvizes és üdítőitalos műanyag palackok átlagsúlya 20 százalékkal csökkent a 2010-es értékekhez képest, a PET palackok így az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 %-át teszik ki.
A szövetség tagjai az államnak fizetendő környezetvédelmi termékdíj rendszeren keresztül évente mintegy 3 milliárd forinttal járulnak hozzá az italcsomagolások minél nagyobb arányú szelektív gyűjtéséhez és hasznosításához.
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >6-os pakk, 2024 – A nap képe
A kanadai sziklagleccserből származó Rök víz arculatához a fenntarthatóság gondolata…
Tovább olvasom >Apenta+ enyhén szénsavas üdítőital vitaminnal
Az Apenta+ termékcsalád három új, 750 ml-es, enyhén szénsavas, vitaminos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >