Az IT fejlesztések állnak a kkv beruházások középpontjában
Kis mértékben emelkedett a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, komolyabb bővülés azonban egyik beruházási cél tekintetében sem várható. Továbbra is az informatikai beruházások vezetik a kkv fejlesztések listáját, amelyeket a gépek, berendezések beszerzése, illetve a gépjármű park frissítése, bővítése követ – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.
„A 700 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló felmérésünk eredménye szerint ugyan kis mértékben emelkedett a vállalkozások beruházási hajlandósága, ugyanakkor egyik beruházási cél tekintetében sem tapasztalható számottevő növekedés. Jelenleg a vállalatok 61%-a tervez valamilyen fejlesztést, ami 4 százalékpontos növekedés az előző negyedév adataihoz képest. Ugyanakkor ezzel együtt is az elmúlt évekhez képest minden beruházási cél esetében közel felére csökkent a fejlesztésben gondolkodó vállalkozások aránya” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
A beruházási szándék szempontjából továbbra is az informatikai fejlesztések állnak az első helyen, hiszen a vállalkozások mintegy 30%-a tervez ilyen jellegű beruházást. Ezt követi a gépek, berendezések beszerzése, amelyet a kkv vezetők 22%-a szándékozik megvalósítani a következő egy évben. A hazai kisvállalkozások 17%-a jelezte, hogy fejleszteni kívánja gépjármű állományát, míg ingatlan beruházásban közel minden tizedik vállalkozás gondolkodik.
Az egyes szektorok esetében jelentős eltérések figyelhetők meg, mind a beruházást tervező vállalkozások arányát, mind a célokat tekintve. Jelenleg a legkisebb beruházási hajlandóság az ipari cégeknél figyelhető meg (59%), míg az agrárcégek között legmagasabb a fejlesztésben gondolkodó vállalkozások aránya (73%). Mindkét szektor esetében elmondható azonban, hogy a gépek, berendezések korszerűsítése a fő beruházási cél, szemben a kereskedelmi és a szolgáltató vállalkozásokkal, ahol az informatikai fejlesztéseket jelölték meg leggyakoribb beruházási célként. Nemcsak a tevékenység, de a cég mérete is erősen befolyásolja a beruházási szándékot: míg a mikro vállalkozásoknál csupán 53%, addig a kisvállalkozások esetében 68%, a középvállalkozások pedig 85% az idén beruházást tervező cégek aránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >