Az IT az üzlet része
Egészséges szkepticizmussal tekintenek a legújabb technológiára a SPAR Magyarországnál, ahol a releváns lehetőségeket tesztelik, és építik be üzleti folyamataikba. Tátrai László informatikai vezető reméli, a jövőben sem lesz beszédtéma a cégnél az IT.
– A magyar IT-piacon jelenleg nem látszik olyan speciális vonulat, amely a közeljövőben meghatározóvá tudna válni, ezért érdemes lenne követni. Természetesen a nagy, nemzetközi hívószavak a magyar piacon is megvetették a lábukat, mint a cloud, a big data, a CRM vagy a BYOD, de inkább csak a fejlettebb piacokról érkező trendek lekövetéseként. Természetesen a SPAR is igyekszik figyelemmel kísérni az IT-piac folyamatait, igyekszünk a számunkra releváns lehetőségeket mindig tesztelni, és adott esetben beépíteni az üzleti folyamatainkba. Magától értetődően fontos az innováció a kereskedelemben is, de ennél sokkal fontosabb a megbízható, kiforrott technológiák használata, melyek nem kockáztatják a core business maximális kiszolgálását.
– Idén mire összpontosítanak IT-téren?
– A 2015-ös évben cégünknél még inkább fókuszba kerül a költséghatékonyság. Ez egy állandó dilemma az IT-szektor számára: az üzleti igények kielégítése versus finanszírozás. Ez rengeteg kihívást jelent, mivel az IT-üzemeltetésünk teljes egészében saját munkatársakkal valósul meg, ezért a megoldásokat is házon belül kell megtalálni az optimális egyensúlyhoz a költségek csökkentése, az üzemeltetés maximális biztonsága és az új üzleti igények kielégítése között.
– Mi az IT feladata a cégen belül?
– Az IT feladata a SPAR-on belül nem lehet más, mint hogy maximálisan támogassa a vállalatot az üzleti célok elérésében, a megbízható üzletmenet biztosításában. Cégünk a fennállása óta eltelt időben egy olyan informatikai rendszert épített ki magának, amely rendkívül rugalmasan és hatékonyan tudja kiszolgálni az igényeket. Szeretném, ha a jövőben sem lenne beszédtéma cégen belül az IT: ha minden rendben működik, akkor az informatikai osztály megfelelően végzi a dolgát. Emellett a felmerülő új üzleti igények kielégítéséhez mindig a megfelelő megoldásokat szállítjuk, illetve prezentáljuk azokat az új technológiákat, amelyek szerintünk hasznosak lehetnek számunkra.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >TabLog: Innovatív Megoldások a Hazai Vállalatok Szolgálatában
A munkaidőnyilvántartástól kezdve a belső kommunikáción át egészen az építési…
Tovább olvasom >Hogyan tartsuk fenn az IT biztonságot a nyári távmunkában? 7+1 tanács a TOPdesk IT szakértőitől
A pandémia óta a legtöbb cég valamilyen formában megtartotta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >