Az IT az üzlet része
Egészséges szkepticizmussal tekintenek a legújabb technológiára a SPAR Magyarországnál, ahol a releváns lehetőségeket tesztelik, és építik be üzleti folyamataikba. Tátrai László informatikai vezető reméli, a jövőben sem lesz beszédtéma a cégnél az IT.
– A magyar IT-piacon jelenleg nem látszik olyan speciális vonulat, amely a közeljövőben meghatározóvá tudna válni, ezért érdemes lenne követni. Természetesen a nagy, nemzetközi hívószavak a magyar piacon is megvetették a lábukat, mint a cloud, a big data, a CRM vagy a BYOD, de inkább csak a fejlettebb piacokról érkező trendek lekövetéseként. Természetesen a SPAR is igyekszik figyelemmel kísérni az IT-piac folyamatait, igyekszünk a számunkra releváns lehetőségeket mindig tesztelni, és adott esetben beépíteni az üzleti folyamatainkba. Magától értetődően fontos az innováció a kereskedelemben is, de ennél sokkal fontosabb a megbízható, kiforrott technológiák használata, melyek nem kockáztatják a core business maximális kiszolgálását.
– Idén mire összpontosítanak IT-téren?
– A 2015-ös évben cégünknél még inkább fókuszba kerül a költséghatékonyság. Ez egy állandó dilemma az IT-szektor számára: az üzleti igények kielégítése versus finanszírozás. Ez rengeteg kihívást jelent, mivel az IT-üzemeltetésünk teljes egészében saját munkatársakkal valósul meg, ezért a megoldásokat is házon belül kell megtalálni az optimális egyensúlyhoz a költségek csökkentése, az üzemeltetés maximális biztonsága és az új üzleti igények kielégítése között.
– Mi az IT feladata a cégen belül?
– Az IT feladata a SPAR-on belül nem lehet más, mint hogy maximálisan támogassa a vállalatot az üzleti célok elérésében, a megbízható üzletmenet biztosításában. Cégünk a fennállása óta eltelt időben egy olyan informatikai rendszert épített ki magának, amely rendkívül rugalmasan és hatékonyan tudja kiszolgálni az igényeket. Szeretném, ha a jövőben sem lenne beszédtéma cégen belül az IT: ha minden rendben működik, akkor az informatikai osztály megfelelően végzi a dolgát. Emellett a felmerülő új üzleti igények kielégítéséhez mindig a megfelelő megoldásokat szállítjuk, illetve prezentáljuk azokat az új technológiákat, amelyek szerintünk hasznosak lehetnek számunkra.
Kapcsolódó cikkeink
Ipari digitalizáció: még várat magára a forradalom a szigetszerű működés miatt
Miközben a világ néhány pontján már kizárólag robotok dolgoznak a gyárakban és…
Tovább olvasom >2024-ben is folytatódott a bérnövekedés az IT szektorban itthon és nemzetközi szinten egyaránt, jövőre sem lesz másképp
Az informatikai szektorban tapasztalt fizetési trendek 2024-ben továbbra is növekedést…
Tovább olvasom >Bank360: Hitelfelvételben Európa élmezőnyébe kerültek a magyar háztartások
A friss adatok megerősítik, hogy a magyarok ugyan óvatosan vásárolnak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >