Magazin: Az intim higiénia területén hűségesek a magyar nők
Stabil és kiegyensúlyozott a magyar női intim higiéniás piac. A hölgyek ragaszkodnak bevált termékeikhez, márkáikhoz. A belépő korosztály, a nyári szezon, a termékbevezetések és a promóciók mozgatják meg a kategória eladásait. A gyártói márkák és a PL termékek árban
közeledtek, mivel a gyártók termékeik egy részét
lejjebb pozicionálták.
Nőtt az eladás
Összességében meghaladja az évi 14 milliárd forintot a Nielsen által mért női higiéniai termékek piaca. Közülük legnagyobb kategória az egészségügyi betét, 5 milliárd forint feletti éves forgalommal.
Utána a tampon következik, több mint 4 milliárd forinttal. A tisztasági betét forgalma meghaladja
az évi 3 milliárd forintot.
Ami az aktuális trendeket illeti:
a kiskereskedelem bevétele egészségügyi betétből – értékben – 6 százalékkal nőtt 2012. január–június során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, mennyiséget tekintve pedig stabil maradt.
Tamponnál a trend: értéket tekintve
4 százalékkal nőtt, mennyiség szempontjából 1 százalékkal csökkent az eladás, féléves összehasonlításban.
Tisztasági betétből értékben 3 százalékkal többet adtak el a boltok idén az első félév során, míg mennyiséget tekintve
2 százalékkal kevesebbet.
Bővült a szőrtelenítő 1 milliárd forint körüli éves piaca: értékben 5 százalékkal emelkedett, mennyiségben 1-gyel csökkent a forgalom, egyik félévről a másikra.
Intimkendőnél a félmilliárd forint körüli piacon érték szempontjából 8, mennyiség tekintetében plusz 4 százalékot regisztráltunk idén január–június között.
Ebben a termékcsoportban továbbra is erősek a gyártói márkák. Bár a nagyobb kategóriákban, értéket tekintve
1-1 százalékponttal kisebb lett a részarányuk az előző évhez viszonyítva:
Tamponnál 88 százalékra csökkent, egyik évről a másikra. Tisztasági betétnél 80 százalékot mértünk az elmúlt évben, egészségügyi betétnél pedig 83-at.
A gyártói márkák aránya az értékben mért eladásokból szőrtelenítőnél a legnagyobb: 93 százalék tavaly is, egy évvel előtte is. Intimkendőnél 92 százalékos a piaci részesedése a gyártói márkáknak, ami egy százalékponttal kevesebb az előző évhez viszonyítva.
Említést érdemel, hogy a női higiéniai termékek teljes bolti forgalmából
– értékben – 83 százalékot vittek el
a gyártói márkák a múlt év során, ahogyan tavalyelőtt is.
A kiskereskedelmi eladás eléggé koncentrált. A hipermarket és a drogéria együtt elviszi a forgalom nagyobb részét. A két csatorna együttes mutatója például egészségügyi betétnél 56, tamponnál 65, tisztasági betétnél 72 százalék, 2012. első hat hónapja során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >