Magazin: Az intim higiénia területén hűségesek a magyar nők
Stabil és kiegyensúlyozott a magyar női intim higiéniás piac. A hölgyek ragaszkodnak bevált termékeikhez, márkáikhoz. A belépő korosztály, a nyári szezon, a termékbevezetések és a promóciók mozgatják meg a kategória eladásait. A gyártói márkák és a PL termékek árban
közeledtek, mivel a gyártók termékeik egy részét
lejjebb pozicionálták.
Nőtt az eladás
Összességében meghaladja az évi 14 milliárd forintot a Nielsen által mért női higiéniai termékek piaca. Közülük legnagyobb kategória az egészségügyi betét, 5 milliárd forint feletti éves forgalommal.
Utána a tampon következik, több mint 4 milliárd forinttal. A tisztasági betét forgalma meghaladja
az évi 3 milliárd forintot.
Ami az aktuális trendeket illeti:
a kiskereskedelem bevétele egészségügyi betétből – értékben – 6 százalékkal nőtt 2012. január–június során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, mennyiséget tekintve pedig stabil maradt.
Tamponnál a trend: értéket tekintve
4 százalékkal nőtt, mennyiség szempontjából 1 százalékkal csökkent az eladás, féléves összehasonlításban.
Tisztasági betétből értékben 3 százalékkal többet adtak el a boltok idén az első félév során, míg mennyiséget tekintve
2 százalékkal kevesebbet.
Bővült a szőrtelenítő 1 milliárd forint körüli éves piaca: értékben 5 százalékkal emelkedett, mennyiségben 1-gyel csökkent a forgalom, egyik félévről a másikra.
Intimkendőnél a félmilliárd forint körüli piacon érték szempontjából 8, mennyiség tekintetében plusz 4 százalékot regisztráltunk idén január–június között.
Ebben a termékcsoportban továbbra is erősek a gyártói márkák. Bár a nagyobb kategóriákban, értéket tekintve
1-1 százalékponttal kisebb lett a részarányuk az előző évhez viszonyítva:
Tamponnál 88 százalékra csökkent, egyik évről a másikra. Tisztasági betétnél 80 százalékot mértünk az elmúlt évben, egészségügyi betétnél pedig 83-at.
A gyártói márkák aránya az értékben mért eladásokból szőrtelenítőnél a legnagyobb: 93 százalék tavaly is, egy évvel előtte is. Intimkendőnél 92 százalékos a piaci részesedése a gyártói márkáknak, ami egy százalékponttal kevesebb az előző évhez viszonyítva.
Említést érdemel, hogy a női higiéniai termékek teljes bolti forgalmából
– értékben – 83 százalékot vittek el
a gyártói márkák a múlt év során, ahogyan tavalyelőtt is.
A kiskereskedelmi eladás eléggé koncentrált. A hipermarket és a drogéria együtt elviszi a forgalom nagyobb részét. A két csatorna együttes mutatója például egészségügyi betétnél 56, tamponnál 65, tisztasági betétnél 72 százalék, 2012. első hat hónapja során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >