Az internetes piac megnehezíti a hatékony márkavédelmet
A digitális piac megkönnyíti a visszaéléseket – mondják a márkavédelemmel foglalkozó szakértők.
Brit márkavédelmi szakértők részvételével készült felmérés szerint a szakemberek többsége úgy látja, a hatályos szellemitulajdon-védelmi jogszabályok nem felelnek meg az internet kihívásainak, amely egyébként, véleményük szerint a számtalan lehetőség mellett komoly fenyegetést is jelent a cégek számára.
A kutatás eredményei szerint tízből nyolc szakértő gondolja úgy, hogy a hatályos szerzői jogi jogszabályok nem képesek adekvát választ adni az internet jelentette kihívásokra, amely leginkább az elektronikus kereskedelem formájában jelentkezik. Ez utóbbira vonatkozóan a válaszadók 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az e-vásárlás terjedése sokkal hatékonyabb márkavédelmi intézkedéseket igényel.
A megkérdezettek külön kiemelték, hogy az olyan globális méretű online piacterek, mint az Amazon vagy az eBay működését különösen aggasztónak tartják. A szakértők 64 százaléka szerint nem várható el, hogy a márka tulajdonosa minden egyes, a weboldalakon hirdetett terméket maga ellenőrizzen. 86 százalék szerint az eBay üzemeltetőinek legalább részleges felelősséget kellene vállalniuk a felületen keresztül kínált hamis termékek értékesítésének megakadályozásában. Tízből több mint kilenc szakértő pedig úgy látja, szigorúbb feltételekre és a kereskedelmi felületre közvetlenül kiszabható szankciókra lenne szükség a hamisítás elleni hatékonyabb fellépés érdekében.
A válaszadók körében gyakorlatilag egyhangú, 98 százalékos egyetértés mutatkozott abban a tekintetben, hogy a törvényeknek következetesebben és szigorúbban kellene büntetni a hamisítást, 96 százalék pedig úgy véli, hasznos lenne, ha az államok jogszabályi keretben fektetnék le, milyen felelősség terheli a jogtulajdonosokat, és milyen kötelezettség hárul az egyéb kereskedelmi szereplőkre. Végül, tízből több mint kilenc szakértő támogatja az európai védjegyjogi és szerzői jogi szabályozások további harmonizációját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >